Skip to main content
Vraag

Glasvezelaanleg door omstandigheden twee keer niet door gegaan. Nu weer een half jaar wachten?

• January 13, 2026
  • 12 reacties
  • 181 keer bekeken

Goedenavond, 

Vorige jaar april kwam er eindelijk een brief, we gaan dan en dan de glasvezel aanleggen in uw huis. Een dag voor de afspraak werd er afgezegd monteur is ziek er zou later een nieuwe afspraak ingepland worden. Prima kan gebeuren. In de half jaar erna heb ik zelf elke keer contact opgezocht met het bedrijf wanneer dit uiteindelijk zou gaan plaatsvinden → werd bij de planning gelegd. Vervolgens komt er in november een nieuwe brief van kpn we komen vanaf week 48 de aanleg doen geen dag of iets niks. Vorige week dinsdag komen ze aan de deur om een afspraak in te plannen voor woensdag prima helemaal top. Nou je raad het al niet geweest code oranje geheel begrijpelijk. Nou ben ik via de woningbouw erachter gekomen dat er weer een andere bedrijf hiervoor ingeschakeld is. Ik kreeg via de e-mail te horen dat we moesten afwachten wanneer ze weer tijd hadden om deze hier te gaan aanleggen. Kortom ik kan weer een half jaar tot jaar gaan wachten. Even serieus ik heb veel begrip maar dit vind ik toch even niet kunnen. Wat is nu de bedoeling hiervan is dit een normale gang van zaken?

12 reacties

Erwin van KPN
Moderator

@Miranda80   Ik zie dat je je eigen topic gerapporteerd hebt omdat je al een reactie had verwacht.  Dat is niet de bedoeling.  Deze functie is er voor om ons te waarschuwen bij overtredingen van de huisregels en privacy gevoelige informatie die publiek staat.  

Een moderator zal binnen een aantal werkdagen jouw topic oppakken en reageren.  Nog even geduld dus :-)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemiddag ​@Miranda80, welkom op de KPN Community! Dat is natuurlijk een hele vervelende situatie en ik snap echt dat je daar graag duidelijkheid over wil hebben. Ik kan niet verklaren waarom dit dan meteen met een halfjaar weer uitgesteld wordt. Wellicht was dit een automatische update? Was dit een melding vanuit KPN of een onderaannemer? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2026

De onderaannemer vermelde dat ze moesten kijken wanneer ze weer tijd hadden en dat het rustig een paar maanden kon duren omdat ze het druk hebben. Alle respect daarvoor maar ik vind het raar dat dit 2e bedrijf het zelfde zegt als het eerste terwijl hun degene zijn die de afspraken afzeggen. Het lijkt mij dat je de klanten snel oppakt die je zelf afgezegd hebt of waar je niet ben komen opdagen vanwege het weer. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik snap volkomen dat dit vragen oproept Miranda. Ik kan niet beloven of ik meer op tafel kan krijgen maar zou je jouw profiel eens kunnen invullen en mij hier een seintje kunnen geven wanneer dat gedaan is? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2026

Ik snap volkomen dat dit vragen oproept Miranda. Ik kan niet beloven of ik meer op tafel kan krijgen maar zou je jouw profiel eens kunnen invullen en mij hier een seintje kunnen geven wanneer dat gedaan is? 

Zojuist aangevuld 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Even een aanvulling, ze stonden net voor mijn deur alleen nu was de opdracht ze moesten foto’s maken en deze worden dan door gestuurd naar kpn. Aan de hand daarvan zou uitgezocht worden waarom er nog niks geplaatst is. Nou die uitleg is niet moeilijk denk ik dan maargoed. Kortom ik wordt hier ook niet wijzer van.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Excuses Miranda ik was door omstandigheden even afwezig. Het klinkt wat omslachtig maar maar ik hoop dat er dan nu toch stappen gezet worden. Heb je inmiddels al weer contact gehad met de onderaannemer?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Nee helaas heb ik niks meer vernomen van de onderaannemer. Dus ik vrees dat het weer een lange tijd gaat duren voordat er weer iets concreets gebeurd of er gebeurd niks en ik draai uiteindelijk zelf voor de kosten op. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Als het om een officiële aanleg gaat zouden er bij normale omstandigheden geen kosten in rekening gebracht moeten worden. Ik ga navraag voor je doen en kom er na het weekend op terug!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 31, 2026

Is goed,  ik ga het afwachten 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Miranda ik heb helaas nog niets kunnen achterhalen maar ben er mee bezig. Heb jij nog wat gehoord vanuit de onderaannemer?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Hoi Remco, nee helaas helemaal niks meer vernomen van de onderaannemer. Inmiddels zijn we 3 weken verder. Echt bizar hoe ze er mee omgaan….