Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelaanleg duurt lang omdat netwerkbeheerder wacht op vergunning

• April 28, 2026
  • 7 reacties
  • 65 keer bekeken

Elcami
Topper

Ik heb al 3 maanden een noodpakket, omdat jullie netwerkbeheerder nog steeds een vergunning moet aanvragen.

Ik ben expres al een maand op mijn oude adres blijven wonen, omdat jullie geen tv en internet konden leveren.

Er is een kabel buiten in de grond kapot en deze moet gemaakt worden.

De netwerkbeheerder heeft pas 23 april 2026 een vergunning aangevraagd in mijn gemeente (Gooise Meren) om dit te mogen doen.

En daar wil ik dus nu mijn klacht over indienen. 

Het is gewoon schande voor een gerenommeerd bedrijf als KPN dat dit mogelijk is!!!!

Ik wil gewoon tv en internetten. 

Alles valt met dat stomme noodpakket steeds uit en daarmee kan ik ook geen netflix kijken.

Ik heb geen goed zicht door herseninfarcten en behandeling van borstkanker, dus op een mobiel of laptop gaat dat ook niet lukken. (Dit word door iemand anders getypt.)

Mijn kosten voor KPN, maar ook voor netflix lopen gewoon door en daar wil ik absoluut een vergoeding voor voor al die maanden dat het al geduurd heeft en dat het nog kan duren.

Ik vraag mijzelf af hoe het in godsnaam mogelijk is dat jullie (via de netwerkbeheerder) pas 23 april 2026 hebben aangevraagd. 

Ik stel jullie dan ook verantwoordelijk, want de netwerkbeheerder is een soort onderaannemer die in opdracht van jullie werkt.

Hoe “snel” gaan jullie voorstaande oplossen?????????????

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Elcami en bedankt voorjouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Kan me oprecht goed voorstellen dat deze situatie enorm frustrerend is, zeker wanneer je al maanden lang afhankelijk bent van een noodpakket dat niet goed werkt. En helemaal in jouw situatie, met de extra uitdagingen die je benoemt, snap ik heel goed dat deze situatie allesbehalve wenselijk is. Ook snap ik dat jij je afvraagt waarom dit allemaal zo lang moet duren en dat de vergunning pas recent is aangevraagd. Hier kan ik helaas geen zinnig antwoord op geven, simpelweg omdat ik daar geen zicht op heb. 

Wat betreft je wens om een klacht in te dienen; het lijkt me zeker terecht om dat eens te laten beoordelen en daarvoor kun je dit formulier gebruiken. Nadat deze is ingevuld, zal een collega van de klachtenafhandeling contact met je op gaan nemen om dit verder te bespreken. Ik wil je dus ook adviseren om deze weg te bewandelen en hopelijk wil je de uitkomst ook hier nog even met ons delen 🙏🏻

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 30, 2026

Goedemorgen ​@Elcami en bedankt voorjouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Kan me oprecht goed voorstellen dat deze situatie enorm frustrerend is, zeker wanneer je al maanden lang afhankelijk bent van een noodpakket dat niet goed werkt. En helemaal in jouw situatie, met de extra uitdagingen die je benoemt, snap ik heel goed dat deze situatie allesbehalve wenselijk is. Ook snap ik dat jij je afvraagt waarom dit allemaal zo lang moet duren en dat de vergunning pas recent is aangevraagd. Hier kan ik helaas geen zinnig antwoord op geven, simpelweg omdat ik daar geen zicht op heb. 

Wat betreft je wens om een klacht in te dienen; het lijkt me zeker terecht om dat eens te laten beoordelen en daarvoor kun je dit formulier gebruiken. Nadat deze is ingevuld, zal een collega van de klachtenafhandeling contact met je op gaan nemen om dit verder te bespreken. Ik wil je dus ook adviseren om deze weg te bewandelen en hopelijk wil je de uitkomst ook hier nog even met ons delen 🙏🏻

Elcami
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2026

Super bedankt voor je begripvolle antwoord Jan.

Ik ga het klachtenformulier invullen via jouw link die je zo lief ook hebt gegeven.

Fijne werkdag en geniet daarna van het zonnige weer.

Hartelijke groet Ellen

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2026

Heel erg graag gedaan ​@Elcami en ik hoop natuurlijk ook op een positieve uitkomst 🙏🏻

Fijne werkdag en geniet daarna van het zonnige weer.

Hartelijke groet Ellen

Heel erg bedankt ook en voor jou hetzelfde toegewenst, eindelijk kunnen en mogen we weer wat van de zon genieten 💪🏻

Elcami
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2026

Tja Jan, toch nog even een vraag, want je geeft een link aan, dit formulier, maar dan kom ik bij mijn instellingen en niet bij een klachtenformulier, dus zou je de goede link willen doorgeven alsjeblieft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2026

Wat slordig van mij ​@Elcami , je hebt helemaal gelijk, ik had het verkeerde linkje nog onder de knop staan en deze per abuis gedeeld!

Als je deze link opent, kom je wel direct uit bij het juiste klachtenformulier! 

Elcami
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2026

Kan gebeuren Jan. Geen probleem en je reageert tenminste lekker snel.

Dus: Op naar het klachtenformulier en jij bedankt voor je snelle reactie. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2026

Nogmaals graag gedaan ​@Elcami 😊