Skip to main content
Antwoord

Glasvezelaansluiting aan verkeerde kant van het huis geplaatst, kan hij verplaatst worden?

• November 19, 2025
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De glasvezelaansluiting is aan verkeerde kant van het huis geplaatst. De ftu zit 10 meter van het internetaansluitpunt. Geen kruipruimte beschikbaar. Kabel van zeker 15 meter door het huis is niet wat we willen. Monteur van KPN al geweest, ziet ook geen mogelijkheden. Ik wil glasvezel FTU gratis laten verplaatsen. Het is onze fout dat het aan de verkeerde kant van het huis is aangelegd. Ik wordt verwezen naar mijnaansluitingen.nl.  Deze doen het niet gratis. KPN netwerk geeft in mail aan dat het gratis verplaatst kan worden. Maar dat ik contact moet zoeken met mijn KPN provider. Bellen naar 0800 0402 heb ik ook al 6 keer gedaan. Deze verwijzen me weer naar KPN netwerk, deze verwijst weer naar mijnasnsluitingen.nl etc. Ik voel mij een tennisbal in een eindeloze game. 

Beste antwoord door Remco van KPN

Hallo ​@Lepreden welkom op de KPN Community. Wat een vervelende situatie zeg. Ik zie persoonlijk niet direct een optie om dit gratis te laten verplaatsen zodra de eerste aanleg via Netwerk al gedaan is. Dat zou normaal in overleg moeten gaan. Als deze al geplaatst is en deze moet op verzoek verplaatst worden dan is mijnaansluitingen inderdaad de route om een offerte aan te vragen.

Als een netwerkkabel geen optie is zou je ook aan alternatieven kunnen denken. Wifi is natuurlijk de eerste optie waar ik aan denk maar ook een draadloze verbindingsset zou een alternatief kunnen zijn.

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 21, 2025

Hallo ​@Lepreden welkom op de KPN Community. Wat een vervelende situatie zeg. Ik zie persoonlijk niet direct een optie om dit gratis te laten verplaatsen zodra de eerste aanleg via Netwerk al gedaan is. Dat zou normaal in overleg moeten gaan. Als deze al geplaatst is en deze moet op verzoek verplaatst worden dan is mijnaansluitingen inderdaad de route om een offerte aan te vragen.

Als een netwerkkabel geen optie is zou je ook aan alternatieven kunnen denken. Wifi is natuurlijk de eerste optie waar ik aan denk maar ook een draadloze verbindingsset zou een alternatief kunnen zijn.

• November 21, 2025

Het moet natuurlijk wel technisch kunnen. En als ik jouw verhaal zo lees, dan kan het gewoon niet.

Of ze zouden aan de buitenkant van je huis de kabel helemaal rond jouw huis door de grond moeten leggen. Heb je een vrijstaand huis? Is alle grond om huis van jouw?