Skip to main content

Goedendag,

In Juli 2023 is er de wijk Zeewijk / IJmuiden glasvezel aangelegd. De glasvezelmonteur heeft, na het plaatsen van het FTU-kastje, de aansluiting gecontroleerd en in orde bevonden. Het betreft hier dus alleen de FTU, verder is er niets gemonteerd maar dat zou zo vlug mogelijk in orde gemaakt worden. Tot op heden, juni 2024 dus een jaar later, is er nog steeds geen actie ondernomen door KPN die de aansluiting zelf gerealiseerd heeft.  Ik zit dus nog steeds op DSL terwijl het FTU kastje ongebruikt op de muur geplaatst is. Bij navraag aan KPN klantenservice kreeg ik als antwoord dat de glasvezelaansluiting op mijn adres alleen geactiveerd kon worden als ik dat zelf betaalde maar de aansluiting op een woonadres is toch kosteloos ?? 

Vraag is dus of ik mag verwachten dat de bestaande aansluiting ooit eens actief wordt gemaakt door KPN en zo ja, wanneer ??

Bij navraag aan KPN klantenservice kreeg ik als antwoord dat de glasvezelaansluiting op mijn adres alleen geactiveerd kon worden als ik dat zelf betaalde maar de aansluiting op een woonadres is toch kosteloos ?? 

Niet bij iedereen. In sommige gebieden moet een vastrechtvergoeding betaald worden.


Bij navraag aan KPN klantenservice kreeg ik als antwoord dat de glasvezelaansluiting op mijn adres alleen geactiveerd kon worden als ik dat zelf betaalde maar de aansluiting op een woonadres is toch kosteloos ?? 

Niet bij iedereen. In sommige gebieden moet een vastrechtvergoeding betaald worden.

Dank voor de reactie maar ik denk dat wachten gewoon loont in dit geval. Een kopernetwerk is gewoon duurder te onderhouden dan glasvezel dus het is gewoon een kwestie van tijd tot dit zichzelf op gaat lossen.


Als het kopernetwerk ergens in de toekomst een keer stuk gaat, dan repareren ze het gewoon niet meer. Reken er dan maar niet op dat u dan alsnog gratis glasvezel krijgt.

Besef even dat KPN u niets verplicht is. Vroeger hadden ze een verplichting dat ze elk adres aan moesten sluiten. Maar dat is al jaren niet meer zo. 

De mogelijkheid is ook aanwezig dat ze het kopernetwerk stiekem steeds langzamer maken. Dan roken ze u gewoon uit.


Dank voor de reactie maar ik denk dat wachten gewoon loont in dit geval. Een kopernetwerk is gewoon duurder te onderhouden dan glasvezel dus het is gewoon een kwestie van tijd tot dit zichzelf op gaat lossen.

Bedrijven en buitengebieden of licht bevolkte gebieden moeten eenmalige aansluitkosten betalen.
Wat krijg je te zien op de Glasvezel postcode check ?


 

De mogelijkheid is ook aanwezig dat ze het kopernetwerk stiekem steeds langzamer maken. Dan roken ze u gewoon uit.

Echt hele rare theorie wat je hier zegt @Nick83 


Vraag is dus of ik mag verwachten dat de bestaande aansluiting ooit eens actief wordt gemaakt door KPN en zo ja, wanneer ??

Als je geen bestelling/wijziging naar glasvezel maak, wordt de aansluiting niet actief tot KPN de koper lijnen niet meer ondersteunt, dan activeert KPN voor jouw vanzelf glasvezel voordat ze jout lijn deactiveert.


Vraag is dus of ik mag verwachten dat de bestaande aansluiting ooit eens actief wordt gemaakt door KPN en zo ja, wanneer ??

Als je geen bestelling/wijziging naar glasvezel maak, wordt de aansluiting niet actief tot KPN de koper lijnen niet meer ondersteunt, dan activeert KPN voor jouw vanzelf glasvezel voordat ze jout lijn deactiveert.

Ik kan geen glasvezel bestellen bij KPN omdat deze aansluiting volgens KPN niet bestaat. Toch is hij aanwezig en getest. Ik ben dus verder aan het zoeken gegaan. KPN wilde de glasvezelaansluiting in juli 2023 uitbesteden aan een externe aannemer tegen een prijs die de aannemer niet waar kon maken. Gevolg aannemer failliet en het glasvezelnetwerk aanleggen staakte dus. Kort samengevat, in die periode in de zomer 2023 zijn er 6 aannemers actief geweest, het werk is dus wel gedaan maar niet kenbaar gemaakt bij de provider KPN en daar worstelen we dus nu nog steeds mee.

 

Het betreft hier IJmuiden / Zeewijk dus Randstad en dan mag je toch wel wat verwachten toch ??


Reageer