Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelaansluiting 'bewerkt' door Odido: kan ik dit zelf aansluiten voor mijn nieuwe KPN abonnement?

• February 18, 2026
  • 9 reacties
  • 128 keer bekeken

Goedendag,

Omdat ik over van van Odido naar KPN krijg en een kastje thusigestuurd om zelf te installeren.

De video ziet er simpel uit, maar de Odido monteur heeft vanalles bewerkt.

Kan ik nog steeds het linker kapje verwijderen en hief het kastje van KPN over heen schuiven? Of kan ik evt rechts gebruiken?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Rechts wordt niet gebruikt, je kan het linker kapje er inderdaad gewoon afschuiven. Eventueel kan je die daarna rechts plaatsen zodat deze er ook weer mooi uit ziet.

Waarschijnlijk heeft Odido een koppelbusje geplaatst, dat is een verlengstuk om ons glasvezel te verlengen naar hun kastje. Deze zal er af moeten. Wanneer deze er af is kan je "eenvoudig" het glasvezelkastje van de KPN plaatsen.

Als dit alles je niet aan staat begrijpen we dat ook heel goed, neem dan contact op met KPN op of na de installatiedatum om een monteur te vragen. Deze komt het dan kosteloos voor je regelen. Indien je gebruik maakt van de overstapservice zal odido tot die tijd blijven werken.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Hallo ​@Ketellapper , ik roep de monteur ​@Ik_Combineer er even bij.

Een ogenblik geduld a.u.b.😎

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 18, 2026

Rechts wordt niet gebruikt, je kan het linker kapje er inderdaad gewoon afschuiven. Eventueel kan je die daarna rechts plaatsen zodat deze er ook weer mooi uit ziet.

Waarschijnlijk heeft Odido een koppelbusje geplaatst, dat is een verlengstuk om ons glasvezel te verlengen naar hun kastje. Deze zal er af moeten. Wanneer deze er af is kan je "eenvoudig" het glasvezelkastje van de KPN plaatsen.

Als dit alles je niet aan staat begrijpen we dat ook heel goed, neem dan contact op met KPN op of na de installatiedatum om een monteur te vragen. Deze komt het dan kosteloos voor je regelen. Indien je gebruik maakt van de overstapservice zal odido tot die tijd blijven werken.

peter-keetfm
Wijsgeer

@Ik_Combineer 

Even een aanvulling de koppelbus zit in de kap.

Deze komt netjes mee met het verwijderen van de kap.

Zie hier de binnenkant.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2026

Gelukt! Bedankt

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 18, 2026

Lekker gedaan!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2026

Goed om te lezen dat het gelukt is.

Bedankt voor de update.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Ketellapper, en welkom bij KPN! 💚

Goed om te lezen dat het met de hulp van de anderen al gelukt is. Werkt de verbinding nu helemaal naar wens? Als we je met nog iets kunnen helpen weet je ons te vinden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2026

Werkt Super. Binnen 24 uur besteld en werken internet. Chapeau!! Super tevreden.

Odido had ons door hun fout afgesloten, en kon niet eerder dan over 18 dagen weer aansluiten.

Terwijl het nu binnen 24 uur geregeld is. Je zou bijna denken dat Odido een staatsbedrijf is.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is heel snel gegaan dan inderdaad! Het kan vaak binnen enkele dagen, maar dat het bij jou sneller ging kwam alleen maar goed uit dus 🙂