Skip to main content
Antwoord

Glasvezelaansluiting en tv+ ontvanger op 5 cm van de verwarming geplaatst

• September 2, 2025
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Graag even checken bij de techneuten onder ons. De medewerker van de glasvezelaanleg-aannemer heeft de glasvezel-aansluiting op vijf centimeter van de verwarming (radiator) gemonteerd. Inmiddels heb ik het glasvezel-kastje er overheen geschoven en zit die drie centimeter van de verwarming af. Wie is bekend met de marges/afstanden die slim en verstandig zijn om aan te houden? 

Beste antwoord door Ik_Combineer

350 x 140 x 100 mm (hoogte x breedte x diepte). Waarbij de FTU dus bovenin zit. Aangezien de FTU 10x10 is moet er dus 25 centimeter onder de FTU overblijven. En 2 cm aan beide zijkanten

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Doornblad je mag er vanuitgaan dat de monteur zich aan de procedures en specificaties heeft gehouden aangaande de juiste installatie van de apparatuur.

Mocht na verloop van tijd blijken dat er storingen op gaan treden vanwege warmteoverlast, zal KPN dat weer op gaan lossen.

Voor nu zou ik me geen zorgen maken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 2, 2025

Beste ​@Doornblad de TV+ ontvanger kun je neerzetten waar het je het beste uitkomt, dat kant draadloos of met een LAN-kabel.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 4, 2025

@Ik_Combineer .  Enig idee wat de afspraken hierover zijn? 

@Doornblad :  Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden. Heb je die misschien?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 4, 2025

350 x 140 x 100 mm (hoogte x breedte x diepte). Waarbij de FTU dus bovenin zit. Aangezien de FTU 10x10 is moet er dus 25 centimeter onder de FTU overblijven. En 2 cm aan beide zijkanten

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Exact twee centimeter van de verwarming af. Eronder staat nu nog een koof maar die schuift keurig op naar rechts. Past niet meer over de nieuwe gasaansluiting heen.. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Volgens mij hangt de glaskast hier prima, maar ik ben geen monteur.

Mijn glaskast hangt krapper in de meterkast en werkt al jaren prima ​@Doornblad 

Zo zit het bij mij in de meterkast:

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 4, 2025

Valt mee, dit was mijn situatie 😀

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

Waar ie nu hangt komt niet zoveel warmte van de radiator. 

Krijg je het ontluchtingssleuteltje er nog tussen?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 4, 2025

Ik vindt dat niet zo’n schokkende locatie. Met die warmte maak ik me geen zorgen en mocht je ooit die verwarming willen ontluchten en het lukt niet kan je altijd even de ONT (glas kastje) eraf schuiven. De situatie van DX11 vindt ik veel ernstiger. Maar ik gok dat die radiator is geplaatst nadat het glasvezel er zat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 4, 2025

@Ik_Combineer Klopt, is inmiddels verplaatst, de oude hangt er nog.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 5, 2025

@Doornblad : De experts en de gebruikers zijn het er redelijk over eens dat dit geen problematische locatie is.  Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.