Skip to main content

Beste mensen,

Op dit moment ben ik een tevreden KPN glasvezelklant.

Nu ga ik 18 juli verhuizen naar een appartement. Op 2 na heeft iedereen in het gebouw een glasvezelaansluiting. Jullie raden het al, mijn appartement dus niet. Ik heb de postcodecheck gedaan en het resultaat is:

. Op jouw adres is standaard KPN Internet beschikbaar. Bestel het nu en kies jouw welkomstcadeau.

Down 15 Mbit/s  up  2 Mbit/s

 

Mijn (onder)buren hebben een aansluiting. Nu heb ik nog niet de sleutels, maar heb bij de bezichtiging onderstaande foto’s gemaakt. Mijn toekomstige buurman vertelde mij dat er vanuit de centrale glasvezelkabel moet worden getrokken.

Er zit een soort kastje in de meterkast. Hebben jullie enig idee wat deze aansluitingen zijn?

En wat moet ik nu doen om een werkende glasvezelaansluiting te krijgen?

Moet ik weer terug naar kabel?

Of een abonnement van ziggo nemen, die aansluiting heeft de huidige bewoner, maar ik wil heel graag weer glasvezel

Groet,

Jonky

 

Ik denk dat het verstandig is om te informeren bij de netwerkbeheerder. Hier vind je de contactgegevens. Zij gaan over de aanleg van glasvezel. 


Joep1965, het contact bij de netwerkbeheerder was geen succes. Je wordt door een menu geloodst en dan krijg je een sms met een link met uitleg die niet bij mijn vraag past. Dit tot 3x geprobeerd.

Daarna 0800-0402 gebeld, aardige meneer, maar ook hij kon mij geen antwoord geven. 

Op 7 mei een mail via de website gestuurd naar de netwerkbeheerder, tot nu toe geen reactie gekregen.

Moet ik nu echt van glasvezel 200mb naar 15mb via koper? 


@JonkyM De blauwe connector is toch voor glasvezel. Misschien is ie al verbonden met wijkcentrale en hoeft alleen verbouwd tot een KPN aansluitingspunt of je kan een ook via een adapter in een ONT stekken.

SC-UPC/SC-APC Kabel
TK01 Patchcover

 


Kunt u eens een foto plaatsen van het hele kastje op foto 1 en 2? Beetje een overzicht foto. Want ik herken er niets van.


Foto 1 is glasvezel, ik herken alleen niet het type kastje. Het zou dus een andere provider kunnen zijn dan KPN.


SaltyBart Helaas heb ik nog niet de sleutel van het appartement, bovenstaande foto's heb ik tijdens de bezichtiging genomen.  Foto 2 is de zijkant van kastje op foto 1. 

onderstaande foto is van de gehele meterkast.

Heb je hier iets aan? In ieder geval dank voor het meedenken

 


@JonkyM Ik denk dat je nog de oude glasvezel kastjes (2 totaal) heb, maar het ontbreekt het linke kastje.

Wie zijn de netwerk-beheerder bij jouw postcode  https://www.mijnaansluiting.nl/netbeheerders


TDN alleen Ziggo en KPN zijn de netwerkbeheerders. 

 


Misschien herkent @Ik_Combineer iets van deze glasvezel aansluiting ?


Ik ben er inmiddels ook bijgehaald en ik zie dat het een oude Portaalaansluiting zou kunnen zijn. Maar die is nergens bekend bij KPN/Reggefiber.

Ik herken niets op de foto's alhoewel ik wel iets zie waar een blauwe connector in zit, en ik zie een foto van een wit kastje met een lege tube erin. Dat komt overeen met de manier waarop Portaalaansluitingen waren aangelegd. 

 

(achtergrond Portaal: https://www.agconnect.nl/carriere/automatisering-gids/glasvezel-voor-huurders-portaal)


Eindelijk heb ik de sleutels van ons appartement en kan ik dus nog wat foto's sturen van het kastje waarvan Ward denkt dat het een oude portaal aansluiting is. Inmiddels wacht ik geduldig af of Ward nog iets kan betekenen voor mij. 

 


Het gaat misschien toch lukken dat ik glasvezel ga krijgen. Hulde aan @Ward_  die achter de schermen e.a. in het werk heeft gesteld.  


Reageer