Skip to main content

Na super veel ellende tijdens de aanleg en niet nagekomen afspraken uiteindelijk mijn voorlopige contract opgezegd. Voor de deur ligt een BOP onder de stoep, doorgemeten en OK. 

Kort daarna ontvingen mijn buren en ik een brief met het aanbod om ‘zonder verdere verplichtingen’ het glasvezel naar 'binnen’ te leggen.  Keurig hierop geantwoord dit ik dit wel wilde even zo als een aantal buren. Bij de eerste aanvraag resulteerde in een fout melding, wat normaal was volgens de brief. De aanvraag zou wel goed binnen komen. Maar helemaal niets geen bevestiging of iets diergelijks. Daarna nog tweemaal via de zelfde website wederom goedkeuring gegeven om het glas binnen te brengen. We zijn inmiddels maanden verder en helemaal niets. Mijn ervaringen waren al niet positief maar zijn nu op een diepte punt. Volgens mij is er een administratieve puinzooi, wat een slechte start. Overigens ook de buren die zich hebben gemeld hebben nooit meer iets gehoord, heb dit gisteren nog nagevraagd

Hoi @home3131, ik snap dat je ervan baalt dat de aanleg van glasvezel zo lang duurt.

Je kunt de voortgang van van de aanleg volgen via netwerk.kpn.com. Eventueel kun je ook telefonisch contact opnemen met de netwerkbeheerder via 0880 06 37 44.


Lezen is kennelijk ook een kunst.

Het gaat helemaal niet om de aanleg, die is na veel ellende geëindigd in een BOP onder het trottoir bij de voordeur. Het gaat om het naar binnenbrengen van de vezel. Meerdere keren gereageerd op een brief of ik de kabel ‘binnen’ wilde hebben zonder verplichting van een abbo. Dit zo wel via de website van KPN als via de telefoon. Alles verdwijnt in een diep donker gat kennelijk. 


Het binnenbrengen van de glasvezelkabel valt onder de aanleg van glasvezel. Dit valt nog onder de verantwoordelijkheid van de netwerkbeheerder. Daarom het advies om telefonisch contact op te nemen via 0880 06 37 44.


Dat snap ik allemaal. Waarom stuurt KPN mij en alle buren een brief met het aanbod het glas binnen te brengen zonder verdere verplichting. Zoals gezegd heb ik en veel van mijn buren hierop 1 of meer keren geantwoord en via de link in de brief hier toestemming voor geven. Ik zelf al 3 x met een bevestiging, de laatste maanden geleden. En er gebeurd niets, helemaal niets. Misschien wil KPN helemaal geen nieuwe klanten of zijn de grip kwijt op het hele installatie proces. Bijt niet meer dan je kunt kauwen


Ik kan niet zeggen of jouw bevestiging goed is binnen gekomen. De bevestiging komt namelijk binnen bij de netwerkbeheerder. Je kunt daarom navraag doen via 0880 06 37 44.


Reageer