Skip to main content

Ik ga verhuizen naar een appartement en tref daar deze glasvezelaansluiting aan. Als ik deze aansluiting vergelijk met afbeeldingen op internet, ontbreekt er iets aan het rechtergedeelte. Kan dit opgelost worden?

 

Daar hoort een afdekkap. Maar die heeft KPN niet meer lees ik in andere topics. Dus u zult het er mee moeten doen vrees ik…

Edit:

Ik zit me nu te bedenken, u zou een patchcover aan kunnen schaffen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2438603/patchcover-pakket-ftu-ty01/

Die past er op. Op de foto ligt die op zn kop. Maar aan de voorkant is die mooi egaal wit. Die kabels gebruikt u dan dus niet.

Willen andere forum gebruikers misschien nog ff verifieren dat ik verwijs naar de juiste patchcover en dat dit echt past?


Een gratis installatiemonteur laten komen is de beste oplossing denk ik @Frank Hermelijn45 Want zo is het ook geen gezicht met risico op beschadiging en uitval.

Succes.


Een gratis installatiemonteur laten komen is de beste oplossing denk ik @Frank Hermelijn45 Want zo is het ook geen gezicht met risico op beschadiging en uitval.

Succes.

dat heeft totaal geen zin. wij hebben deze afdek kapjes helaas ook niet op voorraad en zijn ook niet meer te bestellen. dus als je afdek kapjes weg zijn…. helaas pindakaas.

de oplossing van @Nick83 is een prima oplossing hiervoor.


Een gratis installatiemonteur laten komen is de beste oplossing denk ik @Frank Hermelijn45 Want zo is het ook geen gezicht met risico op beschadiging en uitval.

Succes.

dat heeft totaal geen zin. wij hebben deze afdek kapjes helaas ook niet op voorraad en zijn ook niet meer te bestellen. dus als je afdek kapjes weg zijn…. helaas pindakaas.

de oplossing van @Nick83 is een prima oplossing hiervoor.

@Nick83 Ja die past op de TY01 FTU.

Maar dan heb je wel kans op beschadiging.

De B kant van de TY01 FTU is een SC/APC (groen) aansluiting.

Daarbij moet ik zeggen dat rechts B niet meer gebruikt wordt.

Toch noem ik het even.

Die patchcover kap kan wel als je deze kabel (stekker) verwijderd.

Persoonlijk vindt ik die kap lelijk.

!! En heel belangrijk voordat je deze er op schuift het stofdopje verwijderen.

Ik heb het zo hier.

 


Dank voor alle goede suggesties. Is het ook mogelijk dat KPN een geheel nieuw ander ‘glasvezelaansluitkastje’ plaatst?


Dank voor alle goede suggesties. Is het ook mogelijk dat KPN een geheel nieuw ander ‘glasvezelaansluitkastje’ plaatst?

Nee, dat gaat KPN zomaar niet doen. Sterker nog... ik heb pas een constructie gezien waarbij zo'n nieuw model aansluitpunt, deze dus:

Achter het aansluitpunt gekoppeld was wat u heeft. Uw model aansluitpunt was dus gewoon blijven zitten. De "rommel" word daarmee dus eigenlijk alleen maar groter.


 

jaa zeker. ook dit soort constructies komen we tegen.


Linkse kant is dus de patchcover waar ik in m'n eerdere reactie naar linkte?


 

jaa zeker. ook dit soort constructies komen we tegen.

Grappig.

Dan had hier beter de TY01 vervangen worden door de TK01 FTU.

Maar ja dat kost geld en er moet gelast worden.

Links is trouwens de patchcover in de link van @Nick83 

@Frank Hermelijn45 Nu weet je gelijk hoe het er uit gaat zien. (Als je overweegt die patchcover te gebruiken)

En dan links naar rechts.😁

 


 

jaa zeker. ook dit soort constructies komen we tegen.

 

Wauw, stel je bent woningeigenaar, en kpn komt met de nieuwe aansluiting,.. Dan zou ik zeker niet met zo'n constructie akkoord gaan. Dan zorgt kpn er maar voor dat de glasvezel gelijk op de juiste manier wordt aangesloten,... Die doorluspraktijken moet je helemaal niet willen. En dan ook nog eens afwerken met een lelijk stukje flexbuis wat eigenlijk in de muur thuishoort,…

Gelukkig is hier alles in de MK en is er te weinig ruimte om zoiets te kunnen bedenken, dus dan moeten ze wel 😂

 

Vindt het wel ronduit slecht,…

 


 

jaa zeker. ook dit soort constructies komen we tegen.

 

Wauw, stel je bent woningeigenaar, en kpn komt met de nieuwe aansluiting,.. Dan zou ik zeker niet met zo'n constructie akkoord gaan. Dan zorgt kpn er maar voor dat de glasvezel gelijk op de juiste manier wordt aangesloten,... Die doorluspraktijken moet je helemaal niet willen. En dan ook nog eens afwerken met een lelijk stukje flexbuis wat eigenlijk in de muur thuishoort,…

Gelukkig is hier alles in de MK en is er te weinig ruimte om zoiets te kunnen bedenken, dus dan moeten ze wel 😂

 

Vindt het wel ronduit slecht,…

 

Dan heb ik ergere aansluitingen gezien.

Waaronder deze.

(Oud T-Mobile aansluiting op Reggefiber FTU)

 


Hahaha mijn hemel! off topic @peter-keetfm  hou op met me! Ik zit momenteel al compleet in een Odido struggle met mijn Delta aansluiting en losse Nokia ont wat ik ook al rommelig vind maar goed (heb mijzelf btw daar van het forum laten anonymiseren, want geholpen wordt je totaal niet,..) heb hier nu inmiddels een keurig nette en actieve glasvezelaansluiting, maar het internet is rete en rete traag,...  Inbellen is zelfs nog sneller,... Verbinden doet die, maar pagina's inladen gewoon helemaal niet 🤣 plug ik kabel om naar ook nog Ziggo is er niks aan de hand. Maar dit is een ander verhaal,..niet geschikt voor hier.


@JB22_ 

Ach ja ik zit ook bij Odido met een Fritzbox 5590 direct op glasvezel.

En ik heb geen problemen.

Die Zyxel router zal ik nooit gebruiken.

Net als de DNS server van een provider.

@Frank Hermelijn45 

Wat je nog kunt proberen.

Neem contact op met Kpn-netwerk. (Eerder Reggefiber)

En vraag om een beschermkap voor de TY01 FTU.

Misschien lukt het via die weg om de orginele kap te krijgen voor je TY01 FTU.

 

 


Reageer