Skip to main content

Ze hebben in mijn nieuwe woning wel een glasvezelkabel getrokken (deze ligt los in de kelder/kruipruimte), maar nooit een glasvezelbox aangesloten.

Hoe zit dit met aansluiten, wachttijd en kosten? 

Hoi @noabakker97 . Welkom op het forum.

Dat is een interessant vraagstuk. Zijn jouw buren wel aangesloten? Wanneer is die kabel daar naar binnen gebracht?

Ik denk dat het het makkelijkst is als ik even mee kijk. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


Ingevuld.


Dank voor de gegevens. Je adres is zo te zien bestelbaar. Dat is gunstig. Stel je bestelt dan gaat er een signaal naar KPN Netwerk.nl om een aansluiting te realiseren. Zo'n opdracht heeft een doorlooptijd van een maand. Binnen die termijn wordt er geprobeerd een afspraak met jou te maken voor het plaatsen van een zogenaamde FTU. (glasvezelkastje). 

Wat de kosten betreft kan ik geen uitspraken doen. Ik vermoed dat er geen kosten zijn maar weet dat niet zeker. Is de kabel getrokken toen de woning nog niet van jou was? Zijn er afspraken gemaakt met de vorige bewoners (of met jou) ?

Mochten er wel kosten zijn zal dit uiteraard van tevoren besproken worden. 

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden. :-)