Skip to main content

Hallo,

ik heb een huis gekocht en wil graag kpn glasvezel aansluiten alleen nu tref ik dit( zie foto’s ) hoor dit? Zo niet kan ik dit zelf oplossen?

 

Hier moet een monteur bij komen @Gebruikersnaam1 , dit kun je niet zelf oplossen 


@Nomen Nominandum okee bedankt!


Hoi @Gebruikersnaam1 ,

Ik denk dat KPN hier niet echt blij mee zal zijn, dat de vorige bewoner de NT aansluiting voor glasvezel heeft kapot gemaakt, aangezien dit door een monteur vanuit KPN Netwerk gerepareerd zal gaan worden, wat waarschijnlijk de nodige tijd in beslag gaat nemen.

Het beste kun je bellen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402.
Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing, en je wordt doorverbonden.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar, dus je zou nadat je mijn reactie hebt gelezen al kunnen bellen.

Leg aan de medewerker uit wat er aan de hand is, en verwijs eventueel naar je eigen topic (deze dus) op het forum, zodat de medewerker de foto’s kan zien.
De kans is groot dat er direct een ticket wordt aangemaakt, voor een monteur van KPN Netwerk, die vervolgens je zal bellen voor het maken van een afspraak.
Maar dat legt de medewerker van de storingsdienst je wel uit, en anders vraag je het gewoon.


Morgen even de klantenservice bellen en uitleggen dat je het net gekocht hebt en zo aangetroffen.
Deze reparatie is een duur grapje als ik het goed heb begrepen van @Ik_Combineer in een ander topic.
Dus ik hoop dat KPN begrip heeft dat je zelf hier niet zoveel aan hebt kunnen doen.
Kom er verder ook niet aan, zorg dat de resterende vezel niet afbreekt of beschadigt.


@Michel.uit.Arnhem De naam KPNNetwerk bestaat sinds gister niet meer 😉 Bij houden wat er allemaal veranderd bij KPN is een Fulltime baan. We praten nu over kpn de beheerder van het netwerk of onze collega's van het netwerk. 

@SaltyBart Maar is dat eerlijk? KPN kan er weinig aan doen dat het kapot is maar moet wel voor de kosten opdraaien? In mijn ogen en volgens mij ook in die van KPN koop je een huis met al het prachtige maar ook met de gebreken. Eventuele kosten zou je kunnen proberen te verhalen bij de oude bewoner, verhuurder of verzekering. Of er kosten zijn kunnen enkel mijn collega's van het netwerk vertellen.


Hoi @Ik_Combineer 

Ik hou het ook niet elke bij, want er veranderd met enig regelmaat iets van naam.
Maar ik wil je wel hartelijk bedanken 👍🏻 voor het doorgeven van deze wijziging, want het is inderdaad géén KPN Netwerk meer, maar meer de rol van KPN netwerkbeheerder geworden.
De website van de netwerkbeheerder is ook in dezelfde lijn, met de website van KPN de provider.

De contactgegevens blijven nog wel hetzelfde, daarin is nog niets veranderd.


ben benieuwd naar het verloop ( zelf denk ik aangezien jij contracthouder bent dat de kosten voor jezelf zijn)


verwijderd 


Ik heb de off-topic berichten verwijderd.
Bellen met onze klantenservice en de situatie voorleggen is het allerbeste, dank voor het geven van dit advies en beste antwoord @Nomen Nominandum!

Een monteur zal de situatie beoordelen en indien nodig, verdere vervolgstappen ondernemen: bijvoorbeeld contact opnemen met de collega's van het netwerk. Ik herhaal ook een belangrijk feit van @Ik_Combineer

Of er kosten zijn kunnen enkel mijn collega's van het netwerk vertellen.

Hierover discussiëren is interessant: open dan vooral een eigen topic.
 

ben benieuwd naar het verloop ...

Ik ben hier ook benieuwd naar, laat je het weten @Gebruikersnaam1? En gefeliciteerd met de aankoop van je huis! 


Ik begrijp helemaal niets van deze discussie (behalve dan dat ik uit wat @Ik_Combineer schrijft KPN eindelijk de beslissing heeft genomen om de onduidelijkheid ten aanzien van het KPN netwerk beheer weg te nemen.)

Zijn aanvulling of dat eerlijk is, begrijp ik echter niet. Het staat hier altijd vol met berichten dat de netwerkaansluitting tot het instroompunt eigendom is van KPN. Die is dan toch 100% verantwoordelijk voor het eigendom. Dit is niet beschadigd door @Gebruikersnaam1  dus die kan dan volgens mij ook niet verantwoordelijk worden gesteld voor dit eigendom. 

Ik vond het al vreemd dat ik meer namen zag toen ik referenties zette dan er waren, Ik zie nu dat @Shyrin van KPN ondertussen deze draad correct heeft gemaakt. Als ze vindt dat dit ook aangepast moet worden, moet ze het maar even doen. 

 


Hallo allemaal,

allereerst bedankt voor de antwoorden en advies!

De monteur zal woensdag komen en de kosten is voor kpn en de reden hiervan is dat dit niet door mij komt.

Goed weekend allemaal!


Hallo allemaal,

allereerst bedankt voor de antwoorden en advies!

De monteur zal woensdag komen en de kosten is voor kpn en de reden hiervan is dat dit niet door mij komt.

Goed weekend allemaal!

Nou dat klinkt heel erg schappelijk. Ik denk dat de reparatie niet erg complex is -- het zal vaker voorkomen dat zoiets aangetroffen wordt. Het is voor KPN een extra kostenpost, dus een bakkie koffie met een lekkere gevulde koek is wel het minste dat je kan aanbieden aan de technicus die het komt oplossen! 😛


Zo moet het zijn. Het was bij me van Ziggo ook zo gedaan. De buurman heeft bij graven van zijn zwembad de coaxkabel van ziggo vernield. Na 1 dag wordt een tijdelijk coax over gras verlegt om me internet en tv te verzorgen. Na 1 week wordt een aannemer gehuurd om een nieuwe ondergrondkabel te leggen. Ik heb never nooit een rekening van ziggo gezien, oftewel ziggo ook @Ik_Combineer manier kan gebruiken om me zelfs kosten te laten verhalen van de buurman.


Fijn om te horen, dat noem ik nou nog eens service van KPN!