Skip to main content

Momenteel zit ik in een flat waar 4 jaar geleden glasvezel is gekomen. Ik woon sinds begin dit jaar (2024) op deze locatie en mijn appartement was niet voorzien van glasvezel vanwege een obstructie 4 jaar geleden. Nu heb ik het dus voor elkaar gekregen om het glasvezel punt toch te krijgen en dit is gebeurd op 21 mei 2024 en de monteur zei dat het punt te gebruiken is en dat die hem vanmiddag voor ons afmeld en dat we daarna glasvezel konden afsluiten bij KPN. Dit was geen monteur van KPN zelf maar op zijn t-shirt stond glaspoort dus ik verwacht dat het via hun ging. 

 

Maar goed het probleem is nu dat ons glasvezel punt nog steeds niet is afgemeld dus uiteraard heb ik al een paar telefoontjes gedaan naar KPN Netwerken en die hebben me al een paar keer doorgestuurd naar VolkersWessels en die zeiden we zetten een mailtje uit naar de monteur want hun hadden nog iets nodig van de monteur om het punt af te melden. Dit is ondertussen ook weer een paar weken geleden en toevallig belde ik vorige week met hun(VolkersWessels) en ze zeiden "Oh ja maar we hebben u al 2 weken geleden afgemeld u kunt nu bestellen bij KPN" Dus ik bel weer naar KPN netwerken en die zegt dus "oh dat klopt niet" en hebben voor de 2e keer weer een mail naar de hoofdaannemer gedaan om ons punt af te melden. 

Dus in het kort: De bal wordt de hele tijd rond gespeeld tussen hun zonder dat er actie ondernomen wordt en ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Ik hoop dat de community mij kan helpen zodat ik weet wat er nu aan de hand is en dat dit opgelost kan worden zodat ik overgezet kan worden naar glasvezel. 

(Ik heb ook 2 foto's van het punt toegevoegd.) Alvast bedankt!

 

Hallo @Boersma45 ,

Je kunt nog eenmaal jouw glasvezelstatus checken op: 

https://netwerk.kpn.com

Nog niet gereed? Dan toch maar weer Volker Wessel bellen. De provider KPN kan er verder ook niets aan doen. 
 

Zodra de status op gereed staat, kun je via 0800-0402 bellen voor de aansluiting. Maar ook zonder te bellen, regelt de provider KPN dat dan binnen een redelijke periode. Dat kan in de zomervakantie overigens wel enkele maanden duren. Lees hier de hele procedure: 

 

 


Hallo Noordzee, 

 

Bedankt voor uw berichtje. Maar dat is het hele probleem. Ik weet niet wat de status is. Als ik de status wil bekijken staat er de status van 4 jaar geleden, dus dat er een belemmering was. Dat is nu dus niet meer het geval en in het geval dat het wel langer duurt snap ik niet waarom de monteur aangeeft dat die het dezelfde dag nog afmeld en dat we dan kunnen bestellen. 
 

Ik kan wel blijven bellen met de hoofdaannemer maar ze gooien mij even hard weer terug naar KPN omdat het volgens de aannemer nu bij KPN ligt. Daarom heb ik dus deze post gemaakt omdat ik wil weten wat er aan de hand is. 
 

Ik kan de status dus niet volgen, dus ik wil weten of het nu echt bij KPN ligt of moet ik weer 20 belletjes naar de aannemer doen. 


 

Ik kan wel blijven bellen met de hoofdaannemer maar ze gooien mij even hard weer terug naar KPN omdat het volgens de aannemer nu bij KPN ligt. Daarom heb ik dus deze post gemaakt omdat ik wil weten wat er aan de hand is. 
 

Ik kan de status dus niet volgen, dus ik wil weten of het nu echt bij KPN ligt of moet ik weer 20 belletjes naar de aannemer doen. 

Toch zou ik morgen nog eenmaal naar Volker Wessels bellen. KPN kan nu nog niets. 


Prima, ik zal morgen nog een belletje doen. 
 

Bedankt! 


Heel misschien kan @Ward_  hier wat betekenen…..


Dat zou fijn zijn. 


Ik kan alleen iets doen als iemand van Webcare mij dat vraagt. Dit omdat zij toegang mogen hebben tot de adresgegevens in het profiel en ik niet.

Dus even wachten nog tot Webcare toekomst aan dit topic (vandaag of morgen).

 

Wat ik zo al kan roepen: Als de status op de pagina van KPN (voorheen Netwerk) nog steeds op Belemmering-Haalbaarheidsonderzoek aanvragenstaat, dan heeft de aannemer dit nog niet aangepast. Ik lees ook Volker Wessels en dat is een aannemer die alleen projecten doet in Bouwfase. Dat betekent weer dat KPN zelf niks kan aanpassen in het adres, dat moet VWT doen. 

M.a.w. ik weet niet of ik zoveel kan betekenen als er al contact is geweest met VWT, maar als Webcare mij het adres geeft kan ik zeker meekijken.


 

Ik kan wel blijven bellen met de hoofdaannemer maar ze gooien mij even hard weer terug naar KPN omdat het volgens de aannemer nu bij KPN ligt. Daarom heb ik dus deze post gemaakt omdat ik wil weten wat er aan de hand is. 
 

Ik kan de status dus niet volgen, dus ik wil weten of het nu echt bij KPN ligt of moet ik weer 20 belletjes naar de aannemer doen. 

Toch zou ik morgen nog eenmaal naar Volker Wessels bellen. KPN kan nu nog niets. 

@Boersma45 

En wat zeiden ze? 


Heb net weer gebeld, blijkbaar is de hoofdaannemer van mijn adres helemaal niet Volker Wessels.. oeps. Maar ik heb dit keer een duidelijk antwoord van ze gekregen ze wachten namelijk nog steeds op een terugkoppeling van de monteur tot ze het punt kunnen afmelden. 
 

Duurt wat langer dan verwacht en ik snap niet waarom ik zoveel verschillende antwoorden van ze kreeg maar het enige wat ik kan doen is wachten tot ze mij een update geven. 


denk dat het afwachten is tot webcare het adres van @Boersma45 kan doorspelen richting Ward


Inderdaad afwachten, maar ik denk dat ze weinig voor me kunnen doen sinds het dus nog steeds bij de aannemer ligt. 


Inderdaad afwachten, maar ik denk dat ze weinig voor me kunnen doen sinds het dus nog steeds bij de aannemer ligt. 

Ja klopt, maar mogelijk komt eea na jouw telefoontje van vandaag in een stroomversnelling. 


https://www.glaspoort.nl/mijn-status/

Mss jou status via deze website bekijken?


Hallo @Boersma45, wat een gedoe met het aansluiten van de glasvezelverbinding. Ik zie dat je jouw profiel al hebt voorzien van de adresgegevens. Deze gegevens zal ik doorgeven aan @Ward_ 


https://www.glaspoort.nl/mijn-status/

Mss jou status via deze website bekijken?

Momenteel krijg ik de melding dat ze bezig zijn met onderhoud maar ik zal het zo nu en dan even checken. 


Hallo @Boersma45, wat een gedoe met het aansluiten van de glasvezelverbinding. Ik zie dat je jouw profiel al hebt voorzien van de adresgegevens. Deze gegevens zal ik doorgeven aan @Ward_ 

Bedankt! Ik weet ondertussen dat de hoofdaannemer van gelder telecom is en dat glaspoort het aangelegd heeft. Daar zal het wel fout gaan want van gelder heeft het waarschijnlijk naar glaspoort gestuurd omdat ze dus blijkbaar nog wat nodig hadden van hun. Dus het zal wel een tijdje duren voordat ik wat hoor. 
 

En dat ze even een telefoontje naar glaspoort doen zal ook wel niet gebeuren. 


Hallo @Boersma45, wat een gedoe met het aansluiten van de glasvezelverbinding. Ik zie dat je jouw profiel al hebt voorzien van de adresgegevens. Deze gegevens zal ik doorgeven aan @Ward_ 

Bedankt! Ik weet ondertussen dat de hoofdaannemer van gelder telecom is en dat glaspoort het aangelegd heeft. Daar zal het wel fout gaan want van gelder heeft het waarschijnlijk naar glaspoort gestuurd omdat ze dus blijkbaar nog wat nodig hadden van hun. Dus het zal wel een tijdje duren voordat ik wat hoor. 
 

En dat ze even een telefoontje naar glaspoort doen zal ook wel niet gebeuren. 

In dit geval heeft Glaspoort bellen geen zin. Van Gelder moet dit adres simpelweg in de administratie aanpassen. Dat is de administratie van KPN Netwerk die in dit geval wordt gebruikt door Glaspoort.

Ik zal contact zoeken met de projectleider om via die weg Van Gelder te bewegen iets te doen.


Dankjewel Ward 🙏🏼

Hallo @Boersma45, wat een gedoe met het aansluiten van de glasvezelverbinding. Ik zie dat je jouw profiel al hebt voorzien van de adresgegevens. Deze gegevens zal ik doorgeven aan @Ward_ 

Bedankt! Ik weet ondertussen dat de hoofdaannemer van gelder telecom is en dat glaspoort het aangelegd heeft. Daar zal het wel fout gaan want van gelder heeft het waarschijnlijk naar glaspoort gestuurd omdat ze dus blijkbaar nog wat nodig hadden van hun. Dus het zal wel een tijdje duren voordat ik wat hoor. 
 

En dat ze even een telefoontje naar glaspoort doen zal ook wel niet gebeuren. 

In dit geval heeft Glaspoort bellen geen zin. Van Gelder moet dit adres simpelweg in de administratie aanpassen. Dat is de administratie van KPN Netwerk die in dit geval wordt gebruikt door Glaspoort.

Ik zal contact zoeken met de projectleider om via die weg Van Gelder te bewegen iets te doen.

 


Hoi @Ward_ , is de projectleider ondertussen bekend van het probleem? 


Tot nu toe nog steeds geen update ontvangen van de aannemer. Jammer genoeg. 


Hoi @Ward_ , is de projectleider ondertussen bekend van het probleem? 

Ja, projectleider is op de hoogte dus we moeten wachten op Van Gelder die het moet aanpassen.


Top, bedankt. 


Even een update, maandag heb ik weer even gebeld naar KPN Netwerken. (29-07) Dit keer heeft de medewerker van KPN Netwerken zelf gebeld naar van gelder en nu blijkt dus het volgende: Van gelder heeft het goed aangepast in hun systeem. Het probleem blijkt hem te zitten in de status van KPN zelf. De medewerker heeft dit probleem doorgestuurd naar degene die dit kan aanpassen en dat zou eind deze week ergens gebeuren. 
 

Tot nu toe is er nog niks veranderd.. maar ik denk dat het wat uitloopt. Ik wacht even af en hoop dat de status zo snel mogelijk aangepast wordt want van DSL wordt ik helemaal gek. 


Nog geen updates ontvangen.. maar ondanks dat zal ik toch maar positief blijven dat er binnenkort wat gebeurd. 


Oke, vandaag toch maar even weer gebeld omdat ik toch een slecht gevoel in mijn maag hierover kreeg.. dus ik vroeg aan de medewerker of er toevallig nog een update was. Maar nee, er was nog niet gereageerd op het bericht (net zoals alle vorige berichten waarschijnlijk) nu heeft die medewerker WEER een mailtje gestuurd. Waar waarschijnlijk ook helemaal niks mee gedaan gaat worden. 
 

Dus ik krijg het gevoel dat er vrij weinig wordt gedaan. Hele tijd worden er mailtjes gestuurd maar ik krijg geen enkele confirmatie dat er iets in gang is gezet. Ik heb de hoop al een beetje opgegeven en hoop dat het binnenkort gewoon opgepakt gaat worden. 
 

Het zal toch niet heel moeilijk horen te zijn om even de status aan te passen.. als iemand nog tips voor me heeft laat het vooral horen. Want ik weet het niet meer. 


Reageer