Skip to main content

We zijn al jaren tevreden glasvezelklant bij KPN en willen dat ook graag voort zetten.

 

In december krijgen we de sleutel van ons nieuwe appartement. Het appartement zit vrij hoog in een woontoren waar door KPN Netwerk in 2021 glasvezel is aangelegd. Veel van de appartementen hebben glasvezel. Zelfs op het adres van onze buren kan ik gewoon een glasvezel abonnement aanvragen.

 

Op ons specifieke adres alleen niet. Dus heb ik een haalbaarheidsonderzoek laten doen door KPN Netwerk. Daar geeft men aan dat aanleg mogelijk is, maar dat daar bijna € 1000,00 aan kosten bij zitten. 

Gisteren zijn we echter bij de huidige eigenaren van het appartement op bezoek geweest… en hebben we ook in de meterkast gekeken. Naar mijn idee is daar een glasvezelaansluitpunt gemonteerd. 

 

Wat is nu waar? Iemand enig idee hoe ik uit deze impasse met KPN Netwerk ga komen?

 

Dat is zeker een glasvezel aansluiting van KPN Netwerk. 

Je zou kunnen terug mailen met de HBO afdeling die de offerte afgaven. Met die foto en het verzoek om te kijken of je aansluiting wellicht een iets andere adres notering heeft waardoor het niet gezien wordt. 

Eventueel kan ik ook meekijken maar dan pas over twee weken na mijn vakantie. En dan moet een webcare collega mij het nieuwe adres even mailen. Dat mogen we niet per DM uitwisselen in verband met privacy overwegingen (ik werk niet bij de provider KPN dus mag niet direct klantgegevens vragen of krijgen). 


Dank alvast! Ik zal je, als ik er over 2 weken nog niet uit ben met één van je collega's, een DM sturen.

Fijne vakantie!


Hi @WpuntNL! Ik zie een duidelijk ingevuld profiel. Ik ga even ergens wat mensen wakker maken voor je.😉

Zodra ik reactie krijg hierop laat ik het je weten.


@Bram_ helemaal prima! Er is overigens inmiddels een afspraak gemaakt om de aansluiting die er zit, door te meten. Dat gaan ze donderdag doen.

volgens de technische commissie van de VvE zou, als de aansluiting niet actief is, er wat aangesloten moeten worden in de technische ruimte en zou het daarna moeten werken. Wordt vervolgd…


@WpuntNL in dat geval zet ik dingen van onze kant even op pauze. Wil je hier donderdag laten weten wat de uitslag is? 

Als het nog nodig is laat ik dan door ons verder uitzoeken. Maar als KPN Netwerk het donderdag komt doormeten dan doen ze daarmee waarschijnlijk hetzelfde wat gedaan zou worden door mijn aansturing. En dubbel werk wil ik graag voorkomen. 


Update 10-08-2023: Monteur van KPN Netwerk heeft een meting gedaan. De kabel heeft de juiste lengte om bij het centrale aansluitpunt van de toren te komen. Daar is het (waarschijnlijk) nog niet aangesloten. 

 

De monteur die de meting verricht heeft gaat e.e.a. nu coördineren en er voor zorgen dat e.e.a. aangesloten is voor we de sleutel krijgen in december. Al met al vind ik het erg netjes opgepakt zo! Het loont dus om er achteraan te gaan en uit te (laten) zoeken hoe het nu precies zit. 

 

Wordt vervolgd!


@WpuntNL super om te horen! Ik zal het topic voor nu op beantwoord zetten. Ook omdat er niet veel is dat ik van mijn kant doen. De juiste processen lopen. 

Als er wel iets is dat ik voor je kan betekenen hoor ik het graag. Ook als het opgelost hoor ik het graag van je. 🙂


@Ward_  en @Bram_ 

Er was al zo’n 2 maanden geen vordering te bespeuren. Dus heb ik een nieuw onderzoek aangevraagd.

Vandaag kreeg ik echter een afwijzing van het onderzoek. Dit was het bericht:

 

—————-
Wij nemen uw aanvraag voor het aansluiten van het adres: <adres> niet verder in behandeling. 
De reden dat wij uw aanvraag afwijzen is het volgende:

Wij kunnen helaas geen glasvezelaansluiting realiseren. Wij hebben geen capaciteit op ons netwerk om dit te realiseren.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

KPN Netwerk
afdeling Haalbaarheidsstudies
————

 

kunnen jullie iets doen voor me? Dit lijkt mij een gekke reden. 


@Ward_ zou je toch nog een keer mee willen kijken? Wat niet kan, dat kan niet. Maar met de aangeleverde foto's hoop ik dat toch ergens een koppeling met het netwerk gemaakt kan worden. 


@Ward_ zou je toch nog een keer mee willen kijken? Wat niet kan, dat kan niet. Maar met de aangeleverde foto's hoop ik dat toch ergens een koppeling met het netwerk gemaakt kan worden. 

@Bram_ Ik heb gekeken in mijn mail en DM maar heb destijds dat adres volgens mij niet van je ontvangen.

Dus als je deze wil sturen, dan kijk ik mee!


@Ward_ excuus. Is gestuurd!


uiteraard had ik op de afwijzing een reactie gemaakt… maar dat levert een “dikke pech, had je maar eerder moeten zijn” reactie op. 

 


Bedankt voor uw bericht.

Helaas hebben wij de getekende offerte destijds niet retour ontvangen. Hierdoor is de vezelcapaciteit vergeven en is deze offerte vervallen.

Wij vinden het heel vervelend dat wij u geen beter nieuws kunnen brengen.

Het is voor u mogelijk een koperaansluiting aan te vragen. Voor een koperaansluiting kunt u contact opnemen met de provider KPN


 

 

 


@WpuntNL bedankt voor die informatie. Ik ben nog met Ward in overleg. Die is op zijn beurt het een en ander aan het uitzoeken. Zodra er meer te delen is laat ik het gelijk hier weten. 


Ik begin een beetje vertrouwen op een goede afloop te verliezen. Voornamelijk ook omdat ik vanuit de afdeling Haalbaarheidsonderzoek alleen maar de reactie krijg dat men niet van plan is om de 2 kabels die zijn aangelegd (er hadden er 3 aangelegd moeten worden) uit te breiden… of de aannemer daarop aan te spreken of aan te sturen dat alsnog te herstellen.

Ook omzetten van niet gebruikte verbindingen is geen optie volgens de afdeling Haalbaarheidsonderzoeken. 

Jullie nog iets nieuws weten te achterhalen?

 


@Ward_ en @Bram_  zijn jullie al iets meer te weten gekomen? 


ik weet zo niet wat Bram en Ward besproken hebben. Maar ik heb even meegekeken en zie dat er nu een opheffing in staat voor 15 december. Dat klopt wel?


@Bart_Z zolang KPN Netwerk niet in beweging komt en glasvezel in orde maakt, kan ik niet anders dan naar een provider overstappen die wel breedband kan leveren. De 20/2 verbinding is simpelweg geen alternatief. Dus er is een opzegging inderdaad. 
 

Het antwoord “we hebben te weinig lijnen gelegd en u heeft pech” is wat mij betreft de (onbegrijpelijke) tussenstand die nu een eindstand lijkt te worden.

Voelt niet goed.


wat jammer om te lezen , hopelijk valt er nog iets te doen , maar als er geen capaciteit meer is is dat moeilijk


Ja dat maakt het een heel lastige situatie en kan ik er verder ook niets mee. Ga toch nog even bij Ward_ polsen of hij nog iets heeft kunnen vinden. 


Op 11 januari heeft een monteur de glasvezel aangesloten… maar in de database van KPN Netwerk blijft het op dezelfde status staan. Zou iemand toch even kunnen kijken of er nog iets aan te passen valt?


@Ward_ ??


@Ward_ ??

Ik weet niet meer over welk adres dit ging. Dus een moderator moet me even het adres mailen of dm-en..

 


Als een van de moderators het niet doet of lukt, dan kan ik zelf ook het adres wel dm-en @Ward_ 


@WpuntNL is er in de tussentijd al iets gebeurt ?

al 2 weken lang geen publiekelijke reactie van een moderator 


@MR_CHIP  helaas niks. Ik denk dat @Ward_  ook van @Bart van KPN of @Bram van KPN  de adres gegevens nog niet heeft gekregen. 
 

wat ik nu weet is dat de aannemer ook niet zeker weet of het wel of niet is aangesloten.


Reageer