Skip to main content

Een tijd geleden kwam de aankondiging dat ze gingen graven ivm aanleggen glasvezel. Omdat ik geen glasvezel wil (geen behoefte) belde ik KPN en vroeg wat als ik geen toestemming geef om te graven? Dat kan, maar als je dan later wilt laten graven kost het geld. En ben ik verplicht om meteen een glasvezelabonnement te nemen als het kastje in huis is? Nee, dat ben je niet verplicht.

Inmiddels weken verder, kastje hangt en nu blijft KPN me een abonnement door de strot duwen. Eenzijdige afspraken maken voor de monteur. Gisteren opnieuw contact: de koperleiding wordt afgesloten bij alle huishoudens waar glasvezelabo mogelijk is. Dat is niet zoals het me eerder is verteld.

Ik ben hier erg boos over: Het kan toch niet zo zijn dat ik MOET overstappen op glasvezel terwijl ik daar helemaal geen behoefte aan heb?

Er stond net een monteur voor de deur zonder ooit een afspraak met mij gemaakt te hebben en hij beweerde dat glasvezel verplicht is en dat ik hem maar beter binnen kon laten:(


@mamieke Gewoon die monteur mededelen dat u niet op de hoogte gesteld bent dat er iemand zou komen, dat u best wel wil meewerken, maar eerst de brief met de afspraak tegemoet wil zien………….. goedemiddag meneer 😉

 


Er stond net een monteur voor de deur zonder ooit een afspraak met mij gemaakt te hebben en hij beweerde dat glasvezel verplicht is en dat ik hem maar beter binnen kon laten:(

Dit is wel vreemd, Was het een monteur die glasvezel naar binnen kwam brengen? 

 


Er stond net een monteur voor de deur zonder ooit een afspraak met mij gemaakt te hebben en hij beweerde dat glasvezel verplicht is en dat ik hem maar beter binnen kon laten:(

Dat is een mooie, je bent helemaal niks verplicht, enige wat je verplicht bent sinds 1 Juli is rookmelders ophangen op elke etage van je woning, ze hoeven het geeneens te doen want die regel zijn ze vergeten.😱😱😱

Zodra er iemand met een dure titel en dwangbevel aan de deur staat word het een ander verhaal, maar die krijgt de glasvezel aanlegger niet hoor.


Er stond net een monteur voor de deur zonder ooit een afspraak met mij gemaakt te hebben en hij beweerde dat glasvezel verplicht is en dat ik hem maar beter binnen kon laten:(

Dit is wel vreemd, Was het een monteur die glasvezel naar binnen kwam brengen? 

Ja maar er is niet eens glasvezel naar mijn huis

 


Er stond net een monteur voor de deur zonder ooit een afspraak met mij gemaakt te hebben en hij beweerde dat glasvezel verplicht is en dat ik hem maar beter binnen kon laten:(


Dat riekt duidelijk naar iemand die in huis wil kijken of er wat te halen valt. Zoiets heb ik in het verre verleden ook eens gehad dat er iemand aan de deur kwam om de “verzekeringspapieren” te controleren. Ik heb toen de politie gebeld en die zijn gekomen maar dat had niet zoveel zin, want een dag later liepen er weer andere lieden in de straat.


Als er niet eens glasvezel naar je huis loopt is het helemaal raar inderdaad. Kon hij zich wel legitimeren? Wat zegt deze website als je je adres invult? Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat er misschien binnenkort glasvezel wordt aangelegd. Maar deze aanpak is in ieder geval vreemd. 


Maar, eens , zo betrouwbaar als het ooit was zal het nooit meer worden

 

De traditionele ‘PSTN’ (wat al lang geen echt PSTN meer is maar ePOTS) wordt door een aantal flink verheerlijkt maar eerlijk is eerlijk, glasvezel geeft een betere geluidskwaliteit en is ook nog eens een stuk veiliger. 

Mee eens, maar als de stroom in je huis uitvalt, werkt de vaste lijn niet meer. Dat was wel een voordeel van de oude PSTN, die deed het onafhankelijk van de lokale stroomvoorziening. De mobiele celtorens hebben wel een backup batterij dacht ik, maar die zal ook op zijn op een gegeven moment…

 

Kunnen we het oude kopernetwerk van KPN niet gebruiken als backup stroomvoorziening voor 12V gelijkstroom of zo ;-)


Maar, eens , zo betrouwbaar als het ooit was zal het nooit meer worden

 

De traditionele ‘PSTN’ (wat al lang geen echt PSTN meer is maar ePOTS) wordt door een aantal flink verheerlijkt maar eerlijk is eerlijk, glasvezel geeft een betere geluidskwaliteit en is ook nog eens een stuk veiliger. 

Mee eens, maar als de stroom in je huis uitvalt, werkt de vaste lijn niet meer. Dat was wel een voordeel van de oude PSTN, die deed het onafhankelijk van de lokale stroomvoorziening. De mobiele celtorens hebben wel een backup batterij dacht ik, maar die zal ook op zijn op een gegeven moment…

 

Kunnen we het oude kopernetwerk van KPN niet gebruiken als backup stroomvoorziening voor 12V gelijkstroom of zo ;-)

@edwin.vdb Bij het verkeerde topic gepost denk ik ?


Ik heb nu glasvezel maar bij mij is er niemand komen kijken (een schouwer)Nu blijkt dat er in mijn meterkast geen stopcontact zit. Dus nu moet ik verplicht een stopcontact laten plaatsen door een elektricien, de woningbouwvereniging werkt er niet aan mee. Ik heb wel toestemming gekregen met veel voorwaarden. Ik ben verantwoordelijk voor evt schade of aanpassingen die worden aangebracht..plus de kosten komen voor mijn rekening. Mijn vraag aan KPN..Hoe gaan we dat oplossen? 


Ik heb nu glasvezel maar bij mij is er niemand komen kijken (een schouwer)Nu blijkt dat er in mijn meterkast geen stopcontact zit. Dus nu moet ik verplicht een stopcontact laten plaatsen door een elektricien, de woningbouwvereniging werkt er niet aan mee. Ik heb wel toestemming gekregen met veel voorwaarden. Ik ben verantwoordelijk voor evt schade of aanpassingen die worden aangebracht..plus de kosten komen voor mijn rekening. Mijn vraag aan KPN..Hoe gaan we dat oplossen? 

Super simpel*; KPN komt langs en legt kosteloos een wandcontactdoos aan in de meterkast als ze u gaan omzetten. 

 

*Enkel als de groepenkast een hoofdschakelaar heeft en eventuele zonnepanelen stroomloos kunnen worden gemaakt.


Ik heb nu glasvezel maar bij mij is er niemand komen kijken (een schouwer)Nu blijkt dat er in mijn meterkast geen stopcontact zit. Dus nu moet ik verplicht een stopcontact laten plaatsen door een elektricien, de woningbouwvereniging werkt er niet aan mee. Ik heb wel toestemming gekregen met veel voorwaarden. Ik ben verantwoordelijk voor evt schade of aanpassingen die worden aangebracht..plus de kosten komen voor mijn rekening. Mijn vraag aan KPN..Hoe gaan we dat oplossen? 

Super simpel*; KPN komt langs en legt kosteloos een wandcontactdoos aan in de meterkast als ze u gaan omzetten. 

 

*Enkel als de groepenkast een hoofdschakelaar heeft en eventuele zonnepanelen stroomloos kunnen worden gemaakt.

*Mits veilig en mogelijk op het huidige netwerk 🙂


Wow dat zou geweldig zijn🙂Moet ik hiervoor contact opnemen? Of krijg ik zelf bericht wanneer jullie de stopcontact komen plaatsen? 

 


Wow dat zou geweldig zijn🙂Moet ik hiervoor contact opnemen? Of krijg ik zelf bericht wanneer jullie de stopcontact komen plaatsen? 

 

Een afspraak met een installatiemonteur kun je via deze link maken, eerste optie. Lukt dit?