Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelbox aangesloten, maar connection lampje blijft knipperen

• September 4, 2025
  • 4 reacties
  • 91 keer bekeken

Hallo,

Wij zijn onlangs verhuist en hebben net een nieuw glasvezelabonnement afgesloten. Wij kregenĀ een bevestigings sms dat mijn apparatuur gereed was om te gebruiken, maar na het aansluiten van de glasvezelbox verbindt deze niet met het netwerk. We zijn alle stappen meermaals doorlopen die werden aangeraden door installatiehulp en het forum, (stroom eraf en dan opnieuw aansluiten en dergelijke), maar die helpen niet. Ik heb een xgs-pon box,Ā en het connection lampje knippert groen. De installatiehulp van de kpn-app beweert dat er geen verbinding is tussen het kpn-netwerk en de modem (en dus het glasvezelboxje, gezien die al geen verbinding krijgt).

Voordat ik een afspraak met een monteur afspreek, is er iets dat er verder aan gedaan kan worden? En is het mogelijk dat mijn abbonement op een verkeerd glasvezelaansluitpunt is gezet? (Wij delen een huisnummer (andere toevoeging natuurlijk), en hebben naast onze eigen aansluitpunten een gedeelde meterkast met glasvezelaansluitpunt, maar die heeft geen stopcontact om te checken of het daar aan ligt.)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@T. Kr, welkom op onze community! Heb je inmiddels alles werkend of in ieder geval contact gehad met een monteur? Ik denk dat dat wel het handigst is, wat Joep hierboven al schrijft. Je kunt hier online een belafspraak voor maken.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 4, 2025

Ik raad je toch aan om een monteur te vragen. Hij/zij kan meteen de juiste afdeling benaderen mocht dat nodig zijn.Ā 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Hoi ​@T. Kr, welkom op onze community! Heb je inmiddels alles werkend of in ieder geval contact gehad met een monteur? Ik denk dat dat wel het handigst is, wat Joep hierboven al schrijft. Je kunt hier online een belafspraak voor maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Hoi ​@T. Kr, welkom op onze community! Heb je inmiddels alles werkend of in ieder geval contact gehad met een monteur? Ik denk dat dat wel het handigst is, wat Joep hierboven al schrijft.

Hoi Thomas, ik heb inderdaad contact gehad met een monteur, en die heeft het probleem kunnen oplossen. Bedankt voor de reactie!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah fijn! Bedankt voor je terugkoppeling ​@T. Kr! Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!