Skip to main content
Vraag

Glasvezelbreuk 5 meter uit huis: sinds begin december geen internet meer

• December 24, 2025
  • 30 reacties
  • 431 keer bekeken

Op 2 december zijn er twee medewerkers van KPN in de stoep voor ons huis aan het graven geweest. Sindsdien geen internet meer in huis. Wij hebben om de dag gebeld of dit probleem opgelost kan worden. Inmiddels hebben we een noodpakket van gekregen waar niets van werkt. Dus alles gaat via de mobiele telefoon, die nu meerdere keren per dag opgeladen moet worden ivm thuiswerken. 
Als we bellen horen we iedere keer dat iedereen het heel vervelend voor ons vind. Snap ik heb ik begrip voor. Maar waar ik geen begrip voor heb is dat er sinds 2 december geen enkele poging gedaan is vanuit kpn om ons te informeren over de situatie. Als wij bellen horen we dat het bij de onder aannemer ligt en die moet ons bellen. Ik vind het gewoon weg asociaal dat dit niet gebeurt is. Wij zijn al ruim 25 jaar klant bij KPN. Ook het aansluiten van de glasvezel verliep ook al moeizaam, dit duurde slechts 8 weken. Dus ik hoop dat de storing wel iets sneller opgelost kan worden. 

30 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

Maar wat is er tot op heden gebeurt behalve het noodpakket? En met wie bellen jullie? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

Tot op heden niets gebeurt. Ik bel om de dag met XS4ALL, die maken een opdracht voor kpn. Ze hebben laatste keren zelf terwijl wij in de wacht stonden met KPN netwerk gebeld. Er is een escalatie melding gemaakt etc etc. Maandag 21 december heb ik zelf persoonlijk met KPN netwerk gebeld en die vertelde me dat ze niets konden doen en dat ik koet wachten op een telefoontje van de onderaannemer die de graafwerkzaamheden uitvoert.  En die hebben tot op heden (vanaf 3 december)niets laten horen. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

Normaliter hoort de klantenservice of u geen ticket voor kpnnetwerk te maken. Dit gast namelijk fout. U kunt beter met ons bellen en niks over een breuk melden. Uiteindelijk krijgt u dan een monteur en deze kan dan een goede ticket maken welke KPN ook in de gaten houdt en kan volgen wat er gebeurt.

Tot dat gebeurt ben ik bang dat het erg stil staat.

• December 24, 2025

Gewoon KPN bellen en zeggen dat je geen internet hebt. Punt. Meer niet.

Over die medewerker van KPN die voor het huis aan het graven waren op 2 december vertel je niets.

Als het goed is krijg je dan een storingsmonteur die terug plekke bij jouw op locatie komt kijken wat er aan de hand is. Als het nodig is kan deze storingsmonteur KPN Netwerk inschakelen. Medewerkers achter de telefoon schijnen dat niet eens te kunnen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

Er is wel degelijk een ticket aangemaakt. Er is zelfs een monteur geweest om binnen in huis te kijken of de storing niet daar zat. Deze heeft als het goed is de graaf afdeling in werking gesteld. Echter moeten zij een afspraak inplannen en dat is tot op heden niet gebeurt.

uiteraard heb ik KPN ook gebeld… maar die verwijzen me door naar KPN netwerk. Die heb ik ook gebeld en zeggen dat het bij de onderaannemer ligt. En zolang hij niet belt wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.

maar zoals ik al eerder schreef het aansluiten heeft ook 8 weken geduurd dus ik reken er op dat ik 2 februari 2026 wel weer een keer internet heb. Maar ondertussen vinden we het bij KPN allemaal erg vervelend voor ons maar niemand durft verantwoordelijkheid te nemen en zorgen dat de juiste afdeling gemobiliseerd wordt om het probleem op te lossen.

misschien toch mijn automatische incasso maar eens laten storneren eens kijken hoe snel ik dan gebeld wordt. Of zou ik dan een incasso bureau op mijn dak krijgen. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 24, 2025

Dat laatste inderdaad. Het ontslaat u namelijk niet van de betaalverplichting. U kunt een vergoeding aanvragen als de storing is opgelost. Overige komt er geen mens meer aan te pas bij de facturering en schuift de computer uw betalingsachterstand meteen door naar het incassobureau. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 24, 2025

Check, ik begreep juist dat er geen monteur was geweest en xs4all een ticket had aangemaakt voor kpnnetwerk (wat dus niet kan) maar hun hebben een monteur gestuurd welke kpnnetwerk heeft gestuurd. Dan gaat het goed, KPN of XS4ALL kunnen helaas weinig betekenen behalve een noodpakket tot aan het moment dat de vezel weer hersteld is. Hierna zal er een credit kunnen worden aangevraagd voor het moment dat u zonder diensten zat.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

“uiteraard heb ik KPN ook gebeld… maar die verwijzen me door naar KPN netwerk. Die heb ik ook gebeld en zeggen dat het bij de onderaannemer ligt. En zolang hij niet belt wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.”

Zoals je het hier beschrijft ​@I. Vervoort lijkt dit inderdaad op een veel voorkomend kastje - muur verhaal. Jij bent toch klant bij KPN de provider? Als jij daar een (ver)storing meld moet dat toch voldoende zijn? Het is te gek voor woorden dat jij zelf contact moet zoeken met KPN Netwerk om de status van jouw probleem te vernemen. Jij ben klant bij KPN de provider en deze is ‘eigenaar’ van jouw probleem, zij moeten het oplossen en jouw op de hoogte brengen en houden van de status van de storing.  

Je noemt 2 dec. als start van de storing, het is nu 24 dec. Dus in 22 dagen lijkt er weinig of niets gedaan, is in elk geval jouw probleem niet opgelost. Dat kan toch niet KPN?  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@I. Vervoort. Welkom op de KPN Community! Heel erg vervelend dat jullie al bijna een maand zo zonder internetdiensten zitten. Dat duurt wel erg lang moet ik zeggen. Het is helaas ook niet de meest handige maand om een storing te krijgen met alle vakanties en feestdagen die ermee gemoeid gaan. Maar daar heb jij terecht geen boodschap aan natuurlijk. Het verklaart wel een beetje waarom het wat langer kan duren. 

Als ik goed lees en het goed begrijp dan zijn de juiste acties en vervolgstappen al genomen. Een monteur is langs geweest en heeft geconstateerd dat er ergens een breuk zit. Dan wordt KPN Netwerk ingeschakeld en regelen zij het verder met de onderaannemers. Daar is het nu wachten op blijkbaar. En dat duurt nu al een tijdje en ik ben eigenlijk wel benieuwd waar het nu wachten op is. Zou je eens je profiel kunnen invullen met je achternaam, postcode en huisnummer en geboortedatum? Dan ga ik kijken of ik meer informatie kan achterhalen en zien of één en ander bespoedigt kan worden. Ik kan niets beloven, maar proberen kan geen kwaad. 

Als trouwens je noodpakket niet goed werkt, dan kun je dat bij ons melden en dan kunnen we je een nieuwe dongle/Mifi router toesturen. Omdat je een XS4ALL-abonnement hebt kun je daarvoor wel het beste met die helpdesk bellen. Dan kunnen ze dat met jou regelen. Als je een terugbelafspraak maakt, kom je automatisch uit bij een medewerker van XS4ALL. We willen natuurlijk wel dat je toch een redelijk alternatief voor handen hebt voor je niet-werkende vaste verbinding. 

Ik hoor graag van je wanneer het gelukt is met je profiel!

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Beste Arjan,

Ik heb zoals gevraagd de gegevens ingevuld in mijn profiel. Het zou inderdaad heel fijn zijn als je wat kunt betekenen voor ons. Ik snap best dat het een gekke maand is met feestdagen. Maar het probleem is er al sinds 2 december. De mifi router en kpn digitenne liggen klaar in een doos om terug gestuurd te worden. Een nieuw noodpakket is niet nodig, dit om nog meer frustratie te voorkomen. Die hebben we namelijk al genoeg…..

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je voor het invullen en helemaal waar. In de dagen vooraf aan de vakantieperiode was er genoeg tijd om dit op te lossen, zou je zeggen. Maar misschien is het een complexe zaak en is er een verklaring voor. Hopelijk heb ik die straks voor je en kan ik gelijk mede delen dat er een verwachte oplostijd is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 11, 2026

Gisteren 10 januari zijn er twee monteurs geweest.

Eerst weer binnen meten, er komt geen signaal binnen.

daarna zijn ze gaan graven. Er is iets mis met de kabel er moet een nieuwe geschoten worden…. Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren…

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

Gisteren 10 januari zijn er twee monteurs geweest.

Eerst weer binnen meten, er komt geen signaal binnen.

daarna zijn ze gaan graven. Er is iets mis met de kabel er moet een nieuwe geschoten worden…. Ben benieuwd hoe lang dit weer gaat duren…

Ik hoop voor jou op een hele korte doorlooptijd ​@I. Vervoort ! Meer dan een maand zonder werkende internetverbinding is anno 2025/2026 te gek voor woorden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Er zit wat schot in de zaak lijkt het. Helaas heb ik intern geen update meer gekregen, maar wellicht heeft mijn vraag wat mensen wakker gemaakt. 

Gelukkig zit de vorstperiode er in ieder geval weer op. Dat vergemakkelijkt de kwestie alweer. Ik hoop ook op een snelle oplossing 🤞

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2026

We zijn 5 dagen verder en er is nog steeds niets gehoord. Geen update, geen terugkoppeling, geen planning.

XS4ALL wijst naar KPN Netbeheer, KPN Netbeheer wijst naar de onderaannemer.

Ieder netjes achter zijn eigen loketje, niemand verantwoordelijk voor het eindresultaat.

Ondertussen zit ik sinds 2 december zonder werkende aansluiting.

Laat ik duidelijk zijn:

• Het interesseert me geen reet wat iemand hiervan vindt
  • Ik hoef geen medelijden of begrip
  • Ik wil geen uitleg over interne processen of “zo werkt het nu eenmaal”

Ik wil dat dit opgelost wordt. Klaar.

Wat hier ontbreekt:

• eigenaarschap
  • regie
  • één aanspreekpunt dat het daadwerkelijk oppakt en doorzet

Dus bij deze:

Wie neemt dit op zich?

Wie zorgt dat er actie komt in plaats van doorverwijzen?

Dit eindeloze kastje-naar-de-muur spel tussen XS4ALL en KPN is inmiddels ronduit onacceptabel.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

<knip>

Dit eindeloze kastje-naar-de-muur spel tussen XS4ALL en KPN is inmiddels ronduit onacceptabel.

Denk niet dat dit een ‘kastje-muur” spel is tussen XS4ALL en KPN. Waarom niet?, XS4ALL is KPN. XS4ALL is weinig meer dan een enveloppe om een KPN brief of een logo boven een KPN mail. Het probleem ziet binnen KPN zelf. Jouw niet werkende verbinding ​@I. Vervoort is een ‘vinkje’ in een IT systeem van KPN, geen ‘eigendom’ van een persoon binnen KPN. Dit probleem zie je veel meer, vaak bij grotere bedrijven en organisaties. Hun systemen beheren en regeren, niet de mensen die ze bedienen. Geen menselijk wezen is meer eigenaar van een (technisch) probleem, daar ligt het probleem, jammer, maar waar. 

• January 17, 2026

Of de aannemer heeft gewoon nog geen tijd. De afgelopen weken is er niet veel gebeurt met al die sneeuw en kou. Er word veel gewerkt met mensen van allochtone afkomst. Die zijn in december alleen foetsie. Dan zijn ze bij hun familie. En het personeel wat wel beschikbaar is word ingezet bij storingen met een hogere prioriteit. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2026

Waar een wil is is een weg. Vorige week hebben ze gewoon kunnen graven. Het gaat mij meer om de vervolg actie. Die wordt niet genomen…

En inderdaad de hele maatschappij bestaat tegenwoordig uit geautomatiseerde systemen. Een computer weet niets tot diegene iets invoert….

• January 17, 2026

Waarom is daar iemand met kleding van ODF aan het graven? ODF is glasvezel van Odido. Dat is een concurrent van KPN. KPN levert niet over glasvezel van ODF.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

Ik denk dat het meer een voorbeeldfoto is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2026

Nee deze foto is vorige week gemaakt bij de stoep. Dit zijn onderaannemers en ik kan me zomaar voorstellen dat ze voor kpn odido vodafone etc etc werken….. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 17, 2026

En kunnen ook meerdere glasvezels door de straat lopen, die niet van KPN zijn.

• January 17, 2026

Nou ja, die andere heeft wel een hesje aan van KPN. Maar ik vind het een beetje slordig van ze...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 17, 2026

Nou ja, die andere heeft wel een hesje aan van KPN. Maar ik vind het een beetje slordig van ze...

Dit is een non-issue. Inderdaad niet de bedoeling maar ik zie heel erg vaak de aanleggende partij in hesjes lopen van een organisatie waar ze dan niet voor werken. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Waar een wil is is een weg. Vorige week hebben ze gewoon kunnen graven. Het gaat mij meer om de vervolg actie. Die wordt niet genomen…

En inderdaad de hele maatschappij bestaat tegenwoordig uit geautomatiseerde systemen. Een computer weet niets tot diegene iets invoert….

@I. Vervoort , goed dat je de beide mannen niet herkenbaar in beeld brengt, anders hadden we er nog een AVG / Privacy probleem bij. Dat die ene meneer meerdere vesten kan dragen lijkt mij alleen maar een voordeel, het moet mede daarom een ervaren en deskundig persoon zijn 😉.

Maar ja, nu de opvolging nog …… 🙏.