Skip to main content

Is het mogelijk dat mijn glasvezelkabel is afgetakt naar een nieuwbouw woning aan de overzijde van de straat en daardoor mijn internet trager is geworden?

Ook ligt er een aantal overbodige glasvezelkabel (5 à 6 meter) in de kruipruimte, kunnen jullie deze inkorten?

 

Hallo @WFGV , als je als een glasaansluiting hebt en die 'overtollige' meters horen bij jouw aansluiting, dan gaat dat niet ingekort worden, want dan moet er geknipt en gelast worden, hetgeen nadelig kan zijn voor de snelheid en kwaliteit van de verbinding.

Er worden ondergronds wel aftakkingen gemaakt, maar niet rechtstreeks vanaf jouw kabel, de buren moeten het wel erg bont maken dat jij daar iets van merkt, maar bij een Gpon-aansluiting kan het theoretisch wel.

Wat is je contractuele snelheid en welke snelheid haal je werkelijk, bekabeld gemeten op 1 computer rechtstreeks aan het modem?

 

 

 

 

 


Sorry dat ik zo laat reageer, maar we waren druk met een verbouwing.

De contractuele snelheid kan ik nergens terugvinden, maar de werkelijke snelheid is:

Upload 238.5 bps

Download 204.5 bps


Zo... en dan heeft u het over een trage verbinding? Daar is helemaal niks traags aan hoor. Echt niet.


Sorry dat ik zo laat reageer, maar we waren druk met een verbouwing.

De contractuele snelheid kan ik nergens terugvinden, maar de werkelijke snelheid is:

Upload 238.5 bps

Download 204.5 bps

Hallo @WFGV , dan is je contractuele snelheid voor glasvezel 200/200Mbit/s en haal je in de praktijk zelfs meer, wat is daar traag aan?:thinking:

 

 


Zo... en dan heeft u het over een trage verbinding? Daar is helemaal niks traags aan hoor. Echt niet.

TS beweert ook helemaal niet dat de verbinding traag is...alleen dat die trager is geworden. Dat is heel wat anders. Met de snelheden die gehaald worden kun je alles en veel klanten zullen jaloers zijn. Of de snelheid klopt weten we dus nu niet. Mocht dit 200/200 zijn dan is het perfect. Maar als er voor = of > 500/500 betaald wordt (en ook gehaald werd) dan is er dus iets aan de hand. 


Zo... en dan heeft u het over een trage verbinding? Daar is helemaal niks traags aan hoor. Echt niet.

TS beweert ook helemaal niet dat de verbinding traag is

In de titel staat "trage verbinding".


Zo... en dan heeft u het over een trage verbinding? Daar is helemaal niks traags aan hoor. Echt niet.

TS beweert ook helemaal niet dat de verbinding traag is

In de titel staat "trage verbinding".

In het bericht zelf staat ‘trager’ :wink:


Dat is 1 letter verschil. Wat maakt dat nou uit? 😉😄


Dat is 1 letter verschil. Wat maakt dat nou uit? 😉😄

Als we een wedstrijdje houden en we zijn allebei traag, maar jij bent trager...dan win ik 🤣🤣.

Maar we begrijpen elkaar