Skip to main content

Goedemiddag,

helaas is vandaag de glasvezelkabel kapot gestoken met werkzaamheden in de tuin. Deze lag maar op 20 cm diepte en zonder mantelbuis waardoor de kabel direct door midden was bij het steken met de schop.

 

Nu had ik hiervoor naar kpn gebeld. Die konden een monteur sturen echter was dit wel op eigen kosten. Dit vond ik begrijpelijk omdat ik het zelf had gedaan. Wel wilde ik weten wat dit ging kosten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Dit konden ze me helaas niet vertellen. Hiervoor moest ik maar zelf naar hun onderaannemer bellen (Delta) die deze werkzaamheden voor kpn uitgevoerd. Dit vond ik nogal een rare gang van zaken omdat ik een abonnement heb bij kpn en niet bij Delta. 


Hoe erg ik ook tevreden ben met kpn glasvezel wil ik deze nu toch opzeggen. Ik vind de verbinding super maar ben niet bereid straks hiervoor honderden euro’s te moeten betalen, zeker niet als ik dit niet vooraf weet.

 

is het mogelijk om glasvezel kpn op te zeggen en weer normaal internet bij een andere provider te nemen?


 

 

Hallo @Lisanne0211 ,

In de praktijk zal de monteur beoordelen of de kabel op de juiste manier in jouw tuin is aangelegd.  

In dit topic was iets vergelijkbaar gebeurd. 

 

 


Lees dat hele topic eens @Noordzee , daar kwam na 1 jaar toch ineens een rekening van ruim € 1000, of die ooit betaald is staat er niet bij.

Zie 2 na laatste post in dat topic.


Lees dat hele topic eens @Noordzee , daar kwam na 1 jaar toch ineens een rekening van ruim € 1000, of die ooit betaald is staat er niet bij.

Zie 2 na laatste post in dat topic.

Oef, ik lees het nu inderdaad. 

Bizar, dat dat pas na één jaar is gebeurd. 

Ik heb dat "kosteloos" maar gauw weggehaald hierboven.  


Inderdaad bizar, jammer dat er nooit is gemeld hoe dat afgelopen is.

 

En dat beste antwoord in dat topic mag ook wel eens aangepast worden.


 

Nu had ik hiervoor naar kpn gebeld. Die konden een monteur sturen echter was dit wel op eigen kosten. Dit vond ik begrijpelijk omdat ik het zelf had gedaan. Wel wilde ik weten wat dit ging kosten zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. Dit konden ze me helaas niet vertellen. Hiervoor moest ik maar zelf naar hun onderaannemer bellen (Delta) die deze werkzaamheden voor kpn uitgevoerd. Dit vond ik nogal een rare gang van zaken omdat ik een abonnement heb bij kpn en niet bij Delta. 

 

Hmm Delta en KPN zijn 2 verschilde providers die niet gebruik maken van elkaars netwerk.


Hoi @Lisanne0211 .  Je bent hier bij de provider KPN.  

De werkwijze is als volgt.  Heb je een actief glasvezel abonnement bij KPN en gaat er iets FYSIEK stuk aan de verbinding, kunnen wij een monteur sturen.

Zijn/haar hoofddoel is uiteraard jouw verbinding weer gereed maken.  Als de kabel buiten stuk is, zal onze monteur dat in de meeste gevallen niet kunnen repareren en dan stuurt ‘ie netwerk aan. 

Die zijn vervolgens verantwoordelijk voor de reparatie en het beoordelen wie er ‘schuld’ heeft.  

Je noemt Delta en dat vind ik verwarrend. Kun je dat toelichten? 


Beste @Erwin van KPN,

Dank voor de toelichting.

Wij zijn afgelopen zaterdag door de klantenservice van KPN doorverwezen naar Delta. Dit vonden wij ook verwarrend, vandaar onze vraag. Wij kennen Delta überhaupt niet.
 

Tevens zijn wij verbaasd dat de glasvezel kabel zo ondiep lag en zonder mantelbuis. We zijn er uiteraard ons van bewust dat het onze fout is dat de kabel nu door ons kapot is. Wel is dit vreemd, want dit houdt in dat we eigenlijk al niet kunnen tuinieren zonder de kabel te raken. 


Delta is een concurrent van KPN. Die heeft glasvezelkabels van een andere kleur. KPN heeft oranje kabels, Delta heeft een ander kleurtje.

Maar volgens mij is er ook een onderaannemer van KPN die zich Delta noemt en gewoon kabels voor KPN legt en reparaties uitvoert. Beetje verwarrend. 

Maar hoe dan ook: waarschijnlijk gaat niemand je van tevoren vertellen wat het kost...


Beste @Erwin van KPN,

Dank voor de toelichting.

Wij zijn afgelopen zaterdag door de klantenservice van KPN doorverwezen naar Delta. Dit vonden wij ook verwarrend, vandaar onze vraag. Wij kennen Delta überhaupt niet.
 

Tevens zijn wij verbaasd dat de glasvezel kabel zo ondiep lag en zonder mantelbuis. We zijn er uiteraard ons van bewust dat het onze fout is dat de kabel nu door ons kapot is. Wel is dit vreemd, want dit houdt in dat we eigenlijk al niet kunnen tuinieren zonder de kabel te raken. 

Ik ga hier geen toezeggingen in doen maar er is wel een minimale graafdiepte bepaald.  Dus als die kabel niet conform de spelregels is gelegd, zouden er geen kosten aan de reparatie zitten.

Maar dit is niet mijn vakterrein.  Mocht je nog steeds een abonnement bij KPN hebben zou ik gewoon een monteur laten komen en samen bepalen hoe of wat. (zoals ik het nu inschat wordt er dan iemand van netwerk gevraagd, en die kunnen beoordelen of de schade wel of niet op jou verhaalt wordt) 

Misschien heeft @Ik_Combineer  nog een nuttige toevoeging . 


Maar waarom deze discussie op het forum wanneer de glasvezel van DELTA is? Lijkt me dat klant op het verkeerde adres is.

In de PvE staat een minimum diepte van 50 cm, maar volgens mij is dat vooral een richtlijn en niet perse een harde eis. Indien er kosten zijn zou ik aankloppen bij mijn aansprakelijkheidsverzekering. Die mag dan met DELTA gaan uitvogelen voor wie de kosten zijn.


Reageer