Skip to main content

Ons kastje voor glasvezel zit in onze meterkast maar onze modum staat in de huiskamer. Dit kan niet opgelost worden met een verlengsnoer. Volgens de monteur moet er een soort wissel??? tussengezet worden door KPN. Wie kan mij informatie geven? 

Kan de modem niet in de meterkast geplaatst worden? Als je dan kabels naar de huiskamer trekt heb je een makkelijkere situatie.


Bedankt voor je antwoord. Maar de meterkast staat niet in het verlengde van de huiskamer. De kabels moeten dan over de vloer of plafond en dat wil ik niet. 


Het makkelijkste is een UTP kabel trekken, u geeft aan dat dit niet kan.
In dit geval moet u een aanvraag indienen om uw aansluiting te laten verplaatsen door KPN netwerk.
Dit is een kostbare ingreep maar kan wel. Kan je niet het modem in de meterkast zetten en vanuit daar op de WiFi draaien ?

Zie info voor het verplaatsen: 

Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?

Dat kan, maar dat mag je niet zelf doen. Want de kabels en aansluiting zijn van ons. Een verplaatsing vraag je in 4 stappen aan: 

  1. Ga naar www.mijnaansluiting.nl en maak een account aan.
  2. Log in en kies ‘Media en communicatie’.
  3. Druk op ‘Wijzigen aansluiting’ en daarna ‘Verplaatsing’.
  4. Vul je gegevens in. Laat weten waar de aansluiting nu is en waar je ‘m naartoe wilt verplaatsen.

Goed om te weten:

  • Je krijgt binnen 1 werkdag een offerte. Heb je na 2 werkdagen niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.
  • De standaardkosten voor een verplaatsing zijn €299,-. Dit zijn onder andere de voorrijkosten en de arbeids- en materiaalkosten.
  • Op de plek waar je de aansluiting wil, moet een stopcontact zijn. 


 


Wij hebben bij het plaatsen van het glasvezelkastje direct aangegeven dat dit niet handig was en dat wij er zo niets aan zouden hebben. Volgens de monteur moest ik bellen met KPN en dan zou er een wisselkastje o.i.d. geplaatst moeten worden. Ik heb contact opgenomen met KPN en zij begreep wat ik bedoelde en zou het opsturen, dit was kosteloos!!! Maar nu, 8 weken later hebben wij nog niets ontvangen en KPN geeft nu niet thuis. 


Is meer een wisseltruc denk ik:-)


Boek dan eens een installatiemonteur in. Wij hebben zo’n wisselkastje (ONT) gewoon op de bus. Hierna gaan we verder met een internetkabel. 


Hoe kom ik aan een ONT? Dat zou ik ontvangen van KPN maar heb ik nooit ontvangen. 


Dat verschilt, bent u nieuw in de woning dan heeft de vorige gewoner hem waarschijnlijk per ongeluk meegenomen. Wanneer u al internet had maar het glasvezel is nieuw zou u het automatisch krijgen wanneer u over gaat op glasvezel.

De makkelijkste manier is via een monteur, deze valt in te plannen via kpn.com/installatiemonteur


Hartelijk dank, dat ga ik proberen. 


hmm, wisselkastje  ? ONT, lijkt me toch niet dat je opeens je hoofdaansluiting van de meterkast naar de woonkamer kan toveren zonder kabel ??? 


Ja ik ben het ook ff kwijt als ik eerlijk ben.


Nee, maar met wisselkastje wordt denk ik een kastje bedoeld waar het glasvezel wordt omgewisseld voor een cat kabel. Vandaar ook mijn advies voor een monteur, die kan ter plaatsen kijken wat alle mogelijkheden zijn en mevrouw het beste adviseren. 


Nee, maar met wisselkastje wordt denk ik een kastje bedoeld waar het glasvezel wordt omgewisseld voor een cat kabel. Vandaar ook mijn advies voor een monteur, die kan ter plaatsen kijken wat alle mogelijkheden zijn en mevrouw het beste adviseren. 

Maar wat ik uit zijn eerste bericht lees, is er al een monteur geweest toch ?


Ja maar zo te zien niet een van KPN want de monteur verwijst de klant naar KPN. 🤷🏻‍♂️


@Liesje1959  heb je niet iemand in de familie die er verstand van heeft kan die wellicht niet even kijken hoe je dit het beste oplost ? 

@Ik_Combineer ik neem dat je niet een KPN monteur kunt later komen voor advies. die monteur komt gewoon die glasvezelverbinding maken, en kan dan advies geven hoe het te doen, maar laten komen en dan zeggen laat dan maar lijkt me niet een mogelijkheid. 

 


Ik ben ook een beetje in verwarring over de term wisselkastje.  Mijn eerste ingeving is dat de monteur de klant terug naar koper wilde zetten.  @Liesje1959 Heb je al een monteur ingeboekt?


Nee, ik heb nog geen monteur geboekt. Na het weekend ga ik dat doen. 


Als je wat fotos plaatst kunnen we hier wellicht zeggen wat er aan de hand is.

Het woord wisselkastje wat iemand hier noemt ken ik trouwens niet.