Skip to main content

Nu alweer een paar maanden geleden dat Fiberr bij ons in de wijk (Kleiwegkwartier, Rotterdam) de glasvezelkabels hebben aangelegd. Bij een aantal bovenwoningen is dit gebeurd door een gat te boren in de gevel, zie foto. Ik kan mij niet voorstellen dat dit de juiste gang van zaken is. Er zou wel een kabelgoot komen, maar dit moet mijns inziens gewoon via de kruipruimte naar binnen.

 

Wanneer gaat dit opgelost worden?

 

Hallo @Martijn_S_77 een glasvezelkabel op de 1e etage via de kruipruimte???

Is de 1e etage een aparte woning t.o.v. de woning op de begane grond.

Dan behoort de kabel inderdaad langs de buitenmuur te lopen, maar netjes ingekapseld te worden door een kabelgoot als onderstaand voorbeeld, zo zie ik dat in mijn woonplaats ook veel bij flats e.d. ook voor de kabel van Ziggo.

Ik ga er vanuit dat het getoonde op de foto een tijdelijke provisorische oplossing is en dat e.e.a. aan de buitenzijde nog netjes afgewerkt moet worden op een manier zoals onderstaand voorbeeld:

kabelgoot buitenzijde

 


beste @JanD, bedankt voor je reactie.

 

Achter de voordeur op de begane grond kan je bij de kruipruimte. Vanuit hier kan je de kabel naar boven doortrekken. Zo is dat bij de meeste woningen gedaan. Maar toch bij diverse bovenwoningen hier in de wijk hebben ze een gat in de gevel geboord en hierdoor de kabel getrokken. Dit is namelijk lekker makkelijk! Feit is dat de kabels nu al maanden los aan de gevel zitten, dus zonder kabelgoot. Mijn vraag, wanneer gaan ze hier voor zorgen?


beste @JanD, bedankt voor je reactie.

 

Achter de voordeur op de begane grond kan je bij de kruipruimte. Vanuit hier kan je de kabel naar boven doortrekken. Zo is dat bij de meeste woningen gedaan. Maar toch bij diverse bovenwoningen hier in de wijk hebben ze een gat in de gevel geboord en hierdoor de kabel getrokken. Dit is namelijk lekker makkelijk! Feit is dat de kabels nu al maanden los aan de gevel zitten, dus zonder kabelgoot. Mijn vraag, wanneer gaan ze hier voor zorgen?

Hallo @Martijn_S_77 dat kun je dan het beste aan www.kpnnetwerk.nl vragen, zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur en dit forum is van KPN, de provider, en kan hier helaas niets mee.