Skip to main content
Antwoord

Glasvezelkabel van buiten naar binnen in een glasvezelaansluitpunt gemonteerd, hoe nu verder?

• February 24, 2025
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

Hoera! De aannemer belde vorige week en vandaag hebben twee medewerkers van Volker Wessel in KPN-jas het sprietje wat al een jaar uit mijn stoep ligt doorgetrokken naar mijn meterkast en daar een glasvezelpunt gemonteerd. Maar er is nog geen aansluiting met mijn KPNmodem (die er twintig centimeter bovenhangt) aangelegd. 

Voordat ik daadwerkelijk glasvezel kan gebruiken moet KPN dus weer iets doen. Weet iemand hier hoe dat verloopt? Sturen ze iets op? Moet er een KPNmonteur langskomen?

Ik hoor het graag!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Rastino, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht wordt. Is het al een beetje duidelijker geworden? 

We hebben er ook een artikel over geschreven:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• February 24, 2025

KPN stuurt nog een glasvezelkastje op. Dat schuif je er overheen. Daar kun je op wachten. Je kunt ook KPN bellen en vragen om een migratie van koper naar glasvezel. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Dat glasvezelkastje is overigens makkelijk aan te sluiten. Je hebt daarvoor wel een stopcontact nodig. Heb je dat niet, dan kan een KPN monteur bij de installatie deze ook eventueel aanleggen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Zo te lezen heb je nu een (x)DSL verbinding.

Hou deze website de komende weken in de gaten: 

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/mijn-status

Hier kan je zien wanneer je glasvezel klaar is voor gebruik. Zodra je lijn klaar is gemeld door de aannemer kan je bellen met de klantenservice voor het wisselen van de “drager” van koper naar glas.

Als je de klantenservice belt en expliciet vraagt om het wisselen van de “drager” weet iedere medewerker wat er moet gebeuren.

Had kan wel een aantal weken duren voor je lijn gereed is gemeld.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Hoi ​@Rastino, welkom op onze community! Ik zie dat er al mooi meegedacht wordt. Is het al een beetje duidelijker geworden? 

We hebben er ook een artikel over geschreven:

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

Allen dank voor de reacties.

Tijd voor een update:  Ik heb even gewacht op de ontwikkelingen, de informatie van KPN was eerder onbetrouwbaar gebleken.

Maar er zit opeens schot in: KPN heeft het vandaag het Zwarte Glasvezelkastje laten bezorgen. Dat zit intussen over het aansluitpunt. Stopcontacten heb ik gelukkig genoeg in mijn meterkast. Alles aangesloten, op de Ethernetkabel na in mijn Experiabox, want op 11 maar a.s.  zou ik van koper naar glasvezel overgaan, aldus KPN. Ik ben benieuwd.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 25, 2025

Alles aangesloten, op de Ethernetkabel na in mijn Experiabox, want op 11 maar a.s.  zou ik van koper naar glasvezel overgaan, aldus KPN. Ik ben benieuwd.

Inmiddels is ook 11 Maart voorbij gegaan, is het inmiddels gelukt en is je snelheid nu “ glashelder” ……?