Skip to main content

Enige tijd geleden is bij mij het glasvezel kastje vervangen en alles leek goed gegaan te zijn. Later zag ik dat de verbinding vanaf het glasvezel kastje naar mijn routernu blijft steken op 100Mbit. Ik heb de kabel al vervangen, de boel meerdere keren herstart, maar het blijft op 100Mbit staan.

Het maakt niet of ik de Experia box gebruik of mijn Edgerouter 4. In de logs in de Edgerouter zie ik dat het glasvezel modem aangeeft dat deze op 100Mbit Full duplex wil communiceren.

Wat kan ik doen/ wie kan mij helpen om het glasvezel modem weer op 1000MBit te krijgen?

 

Die order is nog steeds niet afgerond. Ik ga mailen met de collega die het ticket beheert.


Ik was vandaag gebeld door een engineer, die me door het process verder hielp. Het duurde wel even voordat het allemaal werkte. Maar nu is de verbinding weer 100/100Mb en is de verbinding over van Telfort naar KPN. Ik ben nog bezig de config op mijn Edgerouter aan te passen. Internet + iptv werkt weer (vooral tot groot genot van de huisgenoten). Later kijk ik nog naar ipv6.

 

Bedankt voor de hulp! (al zat het een beetje tegen)..


Fijn dat het eindelijk werkt, @marcor1 . Mocht je ooit weer hulp nodig hebben, weet je ons te vinden.