Skip to main content

Is het erg als het blauwe klepje niet gesloten is voor het glasmodem er overheen gaat.?

Bij mij bleef het klepje niet goed zitten en heb ik het glasmodem er overheen geschoven terwijl het klepje weer open ging. Alles lijkt wel goed te werken.

Hoi @Maarten Willem 
Normaal zit het klepje dicht en als je de glasunit erover schuift gaat het klepje vanzelf open.
dus alles is OK bij jou.


Hallo huistijger, hartelijk dank voor je reactie.


Hoi @Maarten Willem, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt inderdaad niet als een verkeerde situatie, en als alles goed werkt zoals je zegt is dat prima 🙂 Mocht er toch iets niet goed gaan met de verbinding of als er iets anders is, dan weet je ons te vinden.


Ik kreeg afgelopen zaterdag ook een nieuw XGS-PON-kastje van Genexis en in de bijbehorende handleiding staat ook dat een blauw klepje dicht behoort te staan als je de glaskast er overheen schuift, maar omdat er eerder al een glaskast overheen heeft gezeten blijft dat blauwe klepje openstaan en ik zou ook niet weten hoe ik deze weer dicht moet doen.

Ik heb dus gewoon de oude glaskast verwijderd, de nieuwe er netjes overheen geschroven en alles werkt weer goed. @Maarten Willem 

Misschien een aanpassing in de handleiding nodig @Jasper van KPN ???


Het blauwe klepje hoort inderdaad dicht te staan. Het is de bedoeling dat het vanzelf open gaat bij het omhoog schuiven van het glaskastje en ook weer dicht gaat bij verwijderen. Bij mij werkt dat zoals bedoeld. Maar het is een “ietwat gebrekkig” systeem. Het witte kastje zit soms wat scheef en het buigzame witte plastic helpt ook niet, waardoor het klepje soms blijft hangen. Dan gaat het niet open of niet dicht.


In de handleiding staat dat het blauwe klepje dicht moet staan, maar dan kan ik het kastje er niet over heen schuiven dus heb ik het blauwe klepje open laten staan en vervolgens het kastje er over heen geschoven. Is dit een probleem? Zo niet dan zou ik in de handleiding schrijven dat het blauwe klepje open moet


Bij mij stond het blauwe klepje ook open @Luud omdat er al eerder een glaskast overheen gezeten heeft. Ik heb netjes de nieuwe er overheen geschoven en alles werkt weer perfect.

 


Het blauwe klepje is alleen een stof en bescherm klepje, dus als hij het het wisselen niet dicht gaat is dat geen probleem.


Het blauwe klepje is alleen een stof en bescherm klepje, dus als hij het het wisselen niet dicht gaat is dat geen probleem.

Dexe wil ik beamen, hij hoort dicht, bij het verwijderen hoort hij automatisch dicht te gaan maar er zit geen veer in die hem automatisch dicht duwt dus het gaat nog weleens mis. Kan weinig kwaad tenzij je gaat boren in je meterkast voordat je de nieuwe hebt geplaatst.