Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkastje in nieuwbouwwoning, maar geen glasvezel te bestellen

• April 2, 2026
  • 12 reacties
  • 165 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenavond all,

Deze vraag zal eerder naar KPN gaan, ik vermoed dat anderen mij niet kunnen helpen.

We gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning, waar het glasvezelkastje in de meterkast zit. Op www.eindelijkglasvezel.nl is te zien op het adres dat het mogelijk is om glasvezel te nemen (site van KPN), maar als ik het daadwerkelijk wil bestellen is het niet meer mogelijk.

ik zie meerdere topics zoals hieronder, daar zou het opgelost moeten zijn. De klantenservice kon me niet verder helpen, werd doorverwezen naar de netwerkbeheerder, deze geeft aan ook niks te kunnen betekenen.

Is er een andere medewerker van KPN die verder kan helpen? Ik heb een foto van het kastje toegevoegd :)

groetjessss

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Timmehh1203, ik heb inmiddels ook een antwoord. Deze specifieke gevallen gebeuren sporadisch, het lijkt erop dat je adres niet goed is afgemeld. 

Zou jij contact willen opnemen met de netwerkbeheerder via telefoonnummer 088 - 006 3744 en dit daar aangeven? 

Mag ik van jou ook weten wanneer dit kastje geplaatst is? En weet je ook of destijds iemand langs is geweest om alles door te meten? Dit helpt mij namelijk om te achterhalen waar dit mis is gegaan. 

12 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Timmehh1203, welkom bij onze community. 

Dit is inderdaad vreemd aangezien je wel een glasvezelkastje hebt van ons. Het kan ook zijn dat de wijk in zijn geheel nog niet afgemeld is. Welke melding krijg je precies te zien als je dit probeert te doen via onze website? Internet abonnement via ons eigen betrouwbare netwerk | KPN

Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 6, 2026

Hi ​@Alex van KPN 

Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn profiel aangevuld met informatie, de foutmelding die ik krijg is:

”Helaas, op dit adres kan geen netwerk worden aangelegd. Klopt de postcode?”.

Ik heb gekeken naar andere huisnummers in ons bebouw en daar komt wel de optie tot glasvezel, dus in mijn ogen zeker vreemd. Zou je kunnen laten weten als je meer info hebt?🙏🏼

Groetjes!

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 6, 2026

Dan is je nieuwe huis waarschijnlijk nog niet administratief opgenomen door KPN ​@Timmehh1203 en dus niet bekend.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Wat je ook nog kan proberen is een https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/haalbaarheidsonderzoek-aanvragen

het lijkt er op dat er een probleem is of deze aansluiting is vergeten gereed te melden door de aannemer

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dankjewel voor je gegevens, ik zie ook precies wat jij ziet. Ik ga op onderzoek uit en plaats hier een reactie zodra ik meer weet. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 8, 2026

Hi ​@Timmehh1203, ik heb inmiddels ook een antwoord. Deze specifieke gevallen gebeuren sporadisch, het lijkt erop dat je adres niet goed is afgemeld. 

Zou jij contact willen opnemen met de netwerkbeheerder via telefoonnummer 088 - 006 3744 en dit daar aangeven? 

Mag ik van jou ook weten wanneer dit kastje geplaatst is? En weet je ook of destijds iemand langs is geweest om alles door te meten? Dit helpt mij namelijk om te achterhalen waar dit mis is gegaan. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2026

Hi ​@Alex van KPN

Dankjewel voor je antwoord, ik zal de netwerkbeheerder bellen en dit aangeven. Ik durf niet te zeggen wanneer het kastje geplaatst is, aangezien wij 1 april de sleutels hebben gekregen, het gebouw staat er sinds 2019 dus ik durf echt niet te zeggen wanneer deze is geplaatst en of er iemand is geweest om alles door te meten. Ik zal in ieder geval bellen en plaats hier later een update

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dankjewel voor de toelichting. Hou me hier zeker op de hoogte, ik volg dit met belangstelling. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Timmehh1203 zou je dit nu nogmaals willen proberen op onze website?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 9, 2026

Hi ​@Alex van KPN 

Gisteren gebeld en moest een foto van het kastje in de meterkast sturen. Daarna gaven ze aan dat het tot 24 uur kan duren voordat ik glasvezel kan bestellen, zojuist geprobeerd en dat is gelukt!! Enorm bedankt voor je hulp Alex!

Dan nog een vraagje, het pakket wordt geleverd door PostNL, maar hoe zit het daarna? Wordt het modem aangesloten door iemand van KPN of is het een ‘doe het zelf’ klusje?

rvk01
Slimmerik
  • April 9, 2026

Dan nog een vraagje, het pakket wordt geleverd door PostNL, maar hoe zit het daarna? Wordt het modem aangesloten door iemand van KPN of is het een ‘doe het zelf’ klusje?

Je krijgt een “doe het zelf” pakket met ONT (zwarte cover voor over die FTU) en een router.

De ONT kun je van onderaf over dat witte kastje (FTU) schuiven (en hij klikt dan op zijn plaats). Router ophangen en aansluiten met de netwerkkabel die bijgeleverd is. Op zich is het heel simpel. Ik zie dat je al twee stroomaansluitingen vrij hebt (1 voor de ONT en 1 voor de router nodig).

Mocht je er toch niet uitkomen (of niet handig zijn) dan kun je ook altijd nog gratis een monteur laten komen om het te installeren. https://www.kpn.com/service/monteur

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@Timmehh1203, fijn dat het zo snel is opgelost. 

rvk01 legt dit goed uit, dit doe je zelf. Je kunt een gratis monteur aanvragen als dit niet lukt, dit kan na de aansluitdatum. Als je het daarvoor inplant wordt dit automatisch een betaalde monteur. Mocht dat nodig zijn, dan kun je dit hier inplannen: De KPN monteur helpt je graag verder | KPN