Skip to main content

Op de installatievoorschrift staat dat het blauwe klepje DICHT moet zijn. Maar dan krijg ik dat kastje er nooit op. Dat zal toch open moeten staan wil er contact met elkaar gemaakt kunnen worden?

Normaal gesproken moet het blauwe klepje dicht. Bij het omhoog schuiven van het zwarte kastje gaat het klepje vanzelf open door het blauwe knopje aan de zijkant. Soms werkt dat echter niet en dan kan je beter voorzichtig (!!) eerst zelf het klepje openzetten. Bij mij ging het helemaal vanzelf goed.


Wat RBxx zegt klopt. Het klepje gaat vanzelf open tijdens het erop schuiven van een NT.

In sommige gevallen lukt dit echter niet, en helpt het om het klepje eerst zelf open te zetten.

Voorzichtig beetje wiebelen met die NT tot hij verder schuift.

En vergeet het dopje er niet af te halen. Anders kun je wat schuiven wat je wil.


Dat had ik al gedaan.👍

Maar, ethernet en power brand. Glasvezel lampje niet. Opnieuw geïnstalleerd, nada. KPN gaat me toch niet vertellen dat ik wel een abonnement heb afgesloten, maar dat KPN mijn glasvezelverbinding niet op orde heeft?


O jee. Wanneer is de startdatum?

Klinkt als een AON verbinding. Lijkt dan nog niet of verkeerd aangesloten in de wijkkast.


KPN , de provider die je abbonement levert

en KPN Netwerk die verantwoordelijk is voor de verbinding van je glasvezel zijn 2 aparte bedrijven 


KPN , de provider die je abbonement levert

en KPN Netwerk die verantwoordelijk is voor de verbinding van je glasvezel zijn 2 aparte bedrijven 

 

 

Niet overal ben je 100% afhankelijk van KPNnetwerk. In AON gebieden zetten monteurs van de provider zelf de patches in de wijkkasten. En dus ook zelf de meeste storingen kunnen oplossen.

Als er iets stuk is tussen wijkkast en huisaansluiting mag KPNnetwerk wel aan de slag.


ik dacht dat kpn netwerk alles deed wist niet dat kpn zelf ook dingen kan oppakken 


Och ja, ik lees de brief nog even goed door. En daar staat: Sluit op 1 december………. blablabla.

Ja, dan kan ik nu wel moeilijk gaan zitten doen, maar dat helpt niet.

Ik was te enthousiast zullen we maar zeggen 👍

Sorry! 

Bedankt voor de reactie 


🤣 Ok. Kan gebeuren. In ieder geval duidelijkheid.

Geduld is alles 👌