Skip to main content

Hallo

Sinds vandaag deze melding binnen, vreemd want op 4 juni jongstleden is de monteur geweest en heb ik het kastje al binnen in de meterkast hangen 🤔

Dus ik weet niet waar KPN mee bezig is dit is in ieder geval niet de juiste manier.

 

Misschien kan en wil @Ward_ iets zeggen wat dit zou kunnen betekenen. 


@MirEmmGab brand er op dat glas kastje lampjes ? Zoja kan je zeggen welke?


@MR_CHIP nee aangezien de verbinding nog niet aanwezig is.

Het gaat om de opmerking dat de monteur nog niet in huis is geweest terwijl dit wel zo is.

 


Het gaat om de opmerking dat de monteur nog niet in huis is geweest...

Dat staat er niet. Er staat dat ze uw woning nog aan hebben kunnen sluiten. Er staat niets over een monteur.

De schermafdruk die u geplaatst heeft, is dat een email? Of ziet u dit in de MijnKPN app? Of op een website? 


@Nick83

Dat staat in mijn KPN app

En dan lees ik: - door een technische belemmering hebben we je woning nog niet aangesloten-. En deze is dus wel aan het glasvezelnetwerk aangesloten.

Dat heeft de monteur van Glaspoort op 4 juni gedaan.

Alleen nog niet op internet KPN,  wacht nog steeds op de spullen op het modem. 


Glaspoort. Die vraagt volgens mij in sommige gebieden een aansluitvergoeding. Nou ja... aansluiten doen ze gratis. Maar als de provider wil leveren moet er alsnog eerst betaald worden.

Kan dat bij u het geval zijn? Heeft u daar iets over gelezen? Wat zegt de site van Glaspoort als u daar uw postcode/huisnummer invult?


Dit zegt de site van Glaspoort; Om te bekijken of jouw adres aangesloten kan worden, moeten we een onderzoek starten. Maar zoals onderstaande afbeelding klopt dit dus niet.

Bovenste kastje is van KPN

 


@MirEmmGab Een extra onderzoek is meest nodig als de bewoner bij de gezamenlijk aanleg van de wijk niet aangemeld of geweigerd had. Dan moest de bewoner toch eenmalige kosten betalen bij activering.


@TDN 

Zeker enkele bewoners in de wijk weigeren aansluiting op het glasvezelnetwerk van KPN dit omdat men net zoals ik bij Deltafiber zit. Glaspoort heeft de glasvezel tot aan de gevel gelegd en Circet heeft na een afspraak de monteur voor binnen aanleg gestuurd. Monteur vertelde ook dat er een melding inzake aansluiting naar KPN zou gaan


Ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van opkijkt, @MirEmmGab. Aangezien ook op de website van Glaspoort staat dat er onderzoek nodig is, lijkt het mij het beste als je even telefonisch contact met hen opneemt om dit na te vragen. Mogelijk is er bij hun iets mis gegaan, waardoor je deze melding krijgt. Of misschien moet er wel meer onderzoek gedaan worden. Alleen zij kunnen je dit vertellen en uitleggen. Je kunt Glaspoort bellen op 088 660 15 50.


@Denise van KPN 

 

Nou gisteren op advies van Glaspoort een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd, medewerker vond het erg vreemd dat alhoewel alles binnen ligt ik nog niet was af/aangemeld.

Krijg ik vandaag een mail van KPN Netwerk dat het HBO is afgewezen met als redenen:

Tijdens de aanleg is er op uw adres een belemmering geconstateerd🤔

Aangezien Glaspoort de netwerkbeheerder is daar weer naar toe gebeld, nu met het advies om een klacht in te dienen met als bijlage de foto's zodat men daar kan zien dat de glasvezel binnen ligt en is aangesloten.

 

Op dit moment gelukkig!! Nog glasvezel van Delta Fiber, eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat men daar wel alles goed geregeld heeft. Kastje was aangesloten en dezelfde dag internet en tv via glasvezel.

 

en ja dan kom ik bij het volgende punt via Delta Fiber kreeg ik ruim van tevoren de installatie box binnen nu van KPN nog niets binnen dus mocht ik af/aangemeld worden zit ik nog met de gebakken peren😐


Het verloopt inderdaad niet helemaal soepel. Hopelijk helpt de klacht om een en ander in gang te zetten om de installatie af te ronden.

Wat betreft het installatiepakket: Deze ontvang je uiterlijk 3 dagen voor de installatiedatum. Zodra Glaspoort de glasvezelinstallatie afgerond heeft, krijg je van ons een e-mail met hierin een installatiedatum waarop jij de apparatuur kunt installeren. Je zult dan ook het installatiepakket toegestuurd krijgen.


@Denise van KPN 

Op advies van Glaspoort gisteren voor 16.00 terug gebeld aangezien de aannemer dan nog bereikbaar was.

De medewerker van Glaspoort is even gaan navragen bij de aannemer waarom dat ik deze melding kreeg in mijn KPN-ID had intussen ook al de foto's bekeken.

Wat blijkt er is helemaal geen obstructie of belemmering aan/in huis maar bij het wijkkastje waar alle kabels samen komen. Het antwoord van de aannemer is dat deze melding gewoon makkelijker was dan een volledige uitleg🤔 probleem ligt dus bij de aannemer.

Zodra het wijkkastje in werking is maakt de aannemer een afspraak om het kastje door te meten en dan af/aan te melden bij KPN.

Ook is de aannemer nog bezig met glasvezel aan te leggen in het dorp nog geduld hebben dus.

En nee niet handig van de aannemer aangezien het een hop onduidelijkheid en frustratie oplevert vanwege de onduidelijkheid.


Wat blijkt er is helemaal geen obstructie of belemmering aan/in huis maar bij het wijkkastje waar alle kabels samen komen.

Eerlijk is eerlijk, staat op uw schermafdruk ook nergens dat de obstructie of belemmering bij uw huis is:

 

 

 


@Nick83 

Volgens mail van KPN wel zie antwoord 2dgn geleden.

Krijg ik vandaag een mail van KPN Netwerk dat het HBO is afgewezen met als redenen:

 

Tijdens de aanleg is er op uw adres een belemmering geconstateerd🤔

 

In ieder geval heb ik nu meer duidelijkheid en zit er niets anders op dan rustig af te wachten.


Fijn om te horen dat je nu meer duidelijkheid hebt! Ik ben het wel met je eens dat het allemaal wat verwarrend is. Maar gelukkig ligt het niet bij jou thuis. Dan is het nu inderdaad wachten tot de wijkcentrale is aangesloten.


Reageer