Skip to main content

Glasvezelaansluitpunt is geïnstalleerd. Modem en twee ontvangers zijn door mij ontvangen, maar een glasvezelkastje ontbreekt. De modem kan niet rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten worden.

Het ene onderdeel van KPN geeft aan dat alles zou moeten werken. KPN netwerk, geeft aan dat zij alles hebben gedaan maar nog geen melding hebben gedaan bij het ander onderdeel van het bedrijf, dat zal alsnog moeten plaatsvinden. Volgende week zou ik dan weer contact moeten opnemen met de vraag of de melding al dan niet heeft plaats gevonden. Niet eerder dan na afhandeling van deze melding door ? zou door ? van ? opdracht aan ? worden gegeven om het ontbrekende glasvezelkastje te plaatsen. Het maakt mij eigenlijk niet uit wie welke actie onderneemt maar er wordt bijna gesuggereerd dat ik zou moeten weten wie waar verantwoordelijk voor is.a

ik ben er niet gerust op, het aanleggen van glasvezel naar de woning ging ook niet zonder problemen. Hoe zit het met de communicatie tussen de twee onderdelen, is het aan mij om die te bewaken? Kortom, ik zie graag e.e.a. geregeld of is dat een gekke verwachting?

 

Wat zegt de site van kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in. 


Status volgens KPN netwerk: “Goed nieuws, op jouw adres is glasvezel beschikbaar”.

Status van je bestelling in de KPN app: “Apparatuur aansluiten: aan te sluiten vanaf 25 juli”.

( jaartal staat er niet bij maar is 2023 mag ik hopen). Er valt echter nog niets aan te sluiten.

 

 

 


Heb je nu een koperaansluiting? Of nieuwe klant?


Heb nu glasvezel van Delta. Heb wel mobiele telefonie via KPN. Volgens KPNnetwerk is er al signaal op het (andere) aansluitpunt van KPN. Het glasvezelkastje ontbreekt.


Ik vermoed dat kpn de provider inderdaad op een gereedmelding zit te wachten.  Daarna kan het abonnement worden geactiveerd.  Een provider gaat hier binnenkort reageren.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of vier.  Kpn en kpnnetwerk zijn strikt gescheiden.  Zover ik weet een eis van de acm om te voorkomen dat kpn de provider een voorkeursbehandeling krijgt tov andere providers. 



 

Mijn profiel is compleet voor zover ik kan nagaan. Ben benieuwd. Deltafiber en Delta voor internet communiceren ook met elkaar. Geen problemen mee gehad bij de aansluiting vorig jaar. 


Je profiel is leeg, @MEvW : https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Zou je die alsnog willen invullen en mij daarna hier een seintje willen geven?

 


Excuus, dacht dat ik het al gedaan had. Alsnog gedaan.


Ik wil een ticket voor jou aanmaken. Heb je misschien een foto van de glasvezel ‘aansluiting’ ?  Komt daar nu gewoon een kabeltje binnen? Hoe ziet het er precies uit?


Zie bijgaande foto, van jullie website overigens, de bij mij geplaatste is identiek.

 


 


Voor alle zekerheid toch ook maar een foto van het bij mij geplaatste aansluitpunt.


Ik heb een ticket aangemaakt.  Zoals ik het nu kan terug puzzelen zou de NT oorspronkelijk door KPNNetwerk geplaatst worden maar die opdracht is om onduidelijke redenen gecanceld. Verder lijkt je lijn wel succesvol opgeleverd. In het ticket heb ik gevraagd om zsm een monteur jouw kant op te sturen. De backoffice heeft 3 dagen om het ticket op te pakken.  Als jij maandag nog niks gehoord of gezien hebt, laat het mij hier dan weten. 


Vanmiddag ben ik gebeld door kpn netwerk. Er moet nog een melding (?) gedaan worden. Als die in het systeem staat kan er pas een monteur worden ingepland. Daar is nu nog geen sprake van.…….

NB De betreffende medewerker vroeg mij of er wel een monteur moest langs komen. Rare vraag eigenlijk, het glasvezelkastje mag je immers niet zelf aansluiten. Ik hoop dat ik geen rekening krijg als de monteur geweest is. 
Ik wacht een volgende stap af.

 


Ik heb ook even meegekeken in het ticket.  De collega heeft WBA aangeschreven. Dat is een bedrijf dat weer tussen KPN Netwerk en ons in zit.  Die gaan hopelijk snel de lijn gereed melden.

Daarna kan er een monteur ingeboekt worden.  Als jij eind volgende week nog geen teken van leven hebt gehad (mail over gereedmelding). Wil je mij dan hier weer een seintje geven? 


Grote verbazing:

Vanmorgen, 15 augustus heb ik om 09.30 een bericht via de KPN app gekregen dat de aansluiting gereed is om aan te sluiten. Vrijwel gelijktijdig via de e-mail een bericht dat de facturatie per de 15e augustus start. 
Voor de grap heb ik via de KPN app geprobeerd de verbinding te checken. Een wonder is geschied: de verbinding is gecheckt! Bij internetsnelheid en modem checken staan groene vinkjes. Knap zeg van KPN dat zonder een echte werkende aansluiting deze resultaten kunnen worden geboekt.

Ik heb zojuist gebeld met een medewerker van de klantenservice. De dame ziet in het systeem dat er iets niet goed is. Ze geeft mij voorts aan dat de facturering niet gewijzigd kan worden. Tot mijn grote verbazing vertelde ze mij dat het normaal is dat toch de check kan worden gedaan van de internetsnelheid en modem. 
En verder: de medewerker geeft na een half uur, waarin ook ruggespraak heeft plaatsgevonden, dat ik al een aansluitingkastje heb……..maar, donderdag 17 augustus komt er een monteur.

 

 


 


Het glasvezelkastje is vanmorgen door een monteur op het glasvezelaansluitpunt geplaatst. 
De aansluiting is nu echt klaar, mooi. NB De apparatuur wordt nog niet aangesloten (modem is nog niet actief) omdat ik tot 15 september nog glasvezel van Delta heb. Ben benieuwd of het tzt tot een creditverrekening zal komen, KPN heeft immers op 15 augustus laten weten met ingang van die datum te zullen factureren.

De service door de monteur was uitstekend! Hij heeft ter plekke gebeld met de servicedesk voor de monteurs en ook met de servicedesk voor klanten. Dit om aan te geven dat het feitelijk verbruik van internet etc pas per se 15e september zal plaatsvinden. 
 


@MEvW Allereerst ben ik blij dat het nu werkt.  Althans.. Dat is wel getest toch?

En ik denk dat ik die creditering op me ga nemen. Want dat gaat waarschijnlijk niet automatisch. Ik kan je dat hier ook zwart op wit beloven.  

Mijn advies is om de factuur te betalen en niet te storneren.  Ik zorg dan voor een creditering. Dat kunnen we het beste inboeken op de datum dat jij ook daadwerkelijk gebruik gaat maken van onze diensten. 

 


Ja, de verbinding zou werken volgens de monteur. Heel fijn om te lezen dat je de creditering op je neemt! Dat is wel een hele goede service!


Zodra je écht overgaat, geef me hier even een seintje.  Dan krijg ik een alert en kan ik het bedrag inboeken. 


Doe ik, dank!


Beste Erwin,

 

Zojuist de modem aangesloten, internet werkt. De tv boxjes moet ik nog aansluiten maar het internet werkt ok, dit ivm de facturatie/verrekening.

Bij voorbaat dank,

Max 


Ik heb je een privébericht gestuurd met het voorstel. Laat je weten of je hiermee akkoord gaat?