Skip to main content
Antwoord

Glasvezelkastje op totaal verkeerde plek geplaatst

• November 12, 2025
  • 6 reacties
  • 162 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Kpn heeft de installatie van mijn glasvezel kastje verkl**t. Geheel tegen de afspraken in is dat ding midden in de huiskamer geplant ipv in de hoek waardoor ik nu met een lelijke zwarte kast met een dikke rode kabel eruit in het zicht zit die ik niet weg kan werken. Klantenservice geeft geen reactie. Ik ben er dus wel klaar mee en wil gewoon weer terug naar de oude situatie zodat ik die kast van de muur kan trekken. Is dit nog mogelijk of kan ik beter over stappen op delta die hun kastje wel op de juiste plek konden plaatsen? 

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Tabby1 

Is er niet eerst in overleg met jou de locatie afgesproken? Was je niet aanwezig bij de plaatsing? Naast bellen met 088 006 37 44  kan je ook via de website een klacht indienen:
 https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 12, 2025

Je kunt bellen met de klantenservice 088 006 37 44 van kpnnetwerk. Dat is de netwerkbeheerder die de aanleg van glasvezel doet. Wellicht dat zij je kunnen helpen. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@Tabby1 

Is er niet eerst in overleg met jou de locatie afgesproken? Was je niet aanwezig bij de plaatsing? Naast bellen met 088 006 37 44  kan je ook via de website een klacht indienen:
 https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/klacht-indienen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 13, 2025

Er is iemand langsgeweest en daar heb ik ook een schouwrapport van met een foto van de hoek van mijn huiskamer. Bij het plaatsen was ik in een andere ruimte bezig, dat was misschien stom maar ik ging er vanuit dat ze het schouwrapport volgen. Waarom komt er anders iemand daarvoor langs? Klacht heb ik ingediend maar daar kreeg ik een algemeen nietszeggend antwoord op over dat mijn glasvezel nu klaar is??

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • November 13, 2025

Er is iemand langsgeweest en daar heb ik ook een schouwrapport van met een foto van de hoek van mijn huiskamer. Bij het plaatsen was ik in een andere ruimte bezig, dat was misschien stom maar ik ging er vanuit dat ze het schouwrapport volgen. Waarom komt er anders iemand daarvoor langs? 

Daarvoor is de schouwing inderdaad. Vaak plakken ze daarbij een sticker die de plaats markeert.

Heb je de foute plaatsing niet direct aangegeven bij de monteur(s) voordat ze vertrokken?

Nu blijven alleen de bovenstaande opties over: bellen of een klacht melden.

• November 13, 2025

Bij het plaatsen was ik in een andere ruimte bezig, dat was misschien stom maar ik ging er vanuit dat ze het schouwrapport volgen.

Had je wel dat tv meubel weg gezet zodat ze er goed bij konden?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Tabby1 welkom op onze community! Ik zie dat er al heel goed meegedacht wordt. Hier via de community kan ik je er niet mee helpen maar hier moet zeker even naar gekeken worden lijkt me. De contactopties worden hierboven al genoemd.