Skip to main content

Glasvezelkastje past niet

• November 9, 2025
  • 14 reacties
  • 119 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb vanmiddag ook getracht om het kapje over het aansluitpunt te zetten. Zonder resultaat  helaas, want het kapje lijkt niet te passen omdat de aansluiting in het zwarte kastje ergens anders zit( meer naar rechts)  dan in het witte kastje ( aansluitpunt meer naar links) dat aan de muur vastzit. Er lijkt een stekkertje met een ‘V’ over het aansluitpunt te zitten, maar ook al zou ik dit verwijderen, zit het nog op de verkeerde plek, zodat het zwarte kastje volgens mij nooit kan passen.

14 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

@Siemxxx 

kun je eens wat foto's plaatsen van jou situatie?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 9, 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 9, 2025

@Siemxxx De glasvezel connector zit achter de groene klep, als je het zwarte ONT over de witte box schuift, gaat de klep open.

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

@Siemxxx 

dit is inderdaad zoals ​@TDN al aangeeft. de normale werking van dit type FTU. zodra je het glasvezel kastje over de FTU schuift, dan gaat dat groene klepje open.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Gelukt! Ik moest dus een beetje meer kracht zetten. :-) Dank voor de hulp. 

In de doos zitten ook een nieuw kastje en afstandsbediening. Moet ik het nieuwe kastje ook aansluiten of kan de oude blijven?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Je bedoelt de TV-box?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@Siemxxx! Welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt iedereen graag even mee. Ik zie dat het inmiddels gelukt is en dat is goed om te horen! Ik heb even een nieuw topic aangemaakt zodat het een beetje overzichtelijk blijft.

Ik zou persoonlijk wel het nieuwe tv-kastje plaatsen omdat natuurlijk onze laatste versie is. Lukt dat ook een beetje?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Gelukt! Ik moest dus een beetje meer kracht zetten. :-) Dank voor de hulp. 

In de doos zitten ook een nieuw kastje en afstandsbediening. Moet ik het nieuwe kastje ook aansluiten of kan de oude blijven?

Gewoon aansluiten, heb je de nieuwste apparatuur in gebruik, met de meeste mogelijkheden en het beste beeld, ​@Siemxxx.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Overigens staat op de kaart een kleine taalfout, vorige week nl. ook zo’n kastje ontvangen, er staat op de plug en play kaart: Stap 4: Herstart het modem: Expera Box i.p.v. Experia Box… 

Ben ik de enige die dit opgevallen is? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 10, 2025

Alles is gelukt! Hartelijk dank voor alle reacties! :-)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Alles is gelukt! Hartelijk dank voor alle reacties! :-)

Kijk dat zijn de beste berichten. Mooi dat het allemaal gelukt is dan ​@Siemxxx! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen! We helpen graag :-) . 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 12, 2025

Het tv kijken is een verbetering! Ik kan nu standaard ondertiteling aanzetten en hoef niet steeds 888 op te zoeken. Handig!

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Overigens staat op de kaart een kleine taalfout, vorige week nl. ook zo’n kastje ontvangen, er staat op de plug en play kaart: Stap 4: Herstart het modem: Expera Box i.p.v. Experia Box… 

Ben ik de enige die dit opgevallen is? 

Wat mij vooral opvalt is dat bijna niemand meer fatsoenlijk kan spellen...vooral in de tegenwoordige tijd gaat het voortdurend mis, ​@driemaster!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het tv kijken is een verbetering! Ik kan nu standaard ondertiteling aanzetten en hoef niet steeds 888 op te zoeken. Handig!

Dat is goed om te horen, fijn dat het bevalt :-) .