Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelkastje verhuizen

• April 26, 2025
  • 6 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik ga verhuizen. Online zag ik dat ik het glasvezelkastje achter moet laten(dat zwarte ding om het aansluitkastje heen). Echter heeft de oude bewoner van de woning zijn kastje wel meegenomen. Dus wat kan ik dan het beste doen? die van mij ook meenemen? Jammer dat ik nergens echt een vraag kan stellen aan een KPN medewerker.. maaarja.. hopelijk kom ik hier wel verder

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Gijsartj, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Als je nieuwe adres het kastje niet meer heeft zullen we daar een nieuwe moeten regelen, je kunt daarover het beste even met ons bellen zoals hierboven al wel genoemd is. Als je een monteur hebt bij de installatie zal hij er ook een bij zich hebben.

Kom je er een beetje uit zo?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• April 26, 2025

Nee. Het kastje van jouw oude woning zal in je nieuwe woning waarschijnlijk helemaal niet werken in geval van XGS-PON. Vraag bij KPN een nieuw kastje aan. Dat kan via 0800-0402. Of via Facebook/Twitter. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 26, 2025

Ik denk dat Marlon92 bedoelde te zeggen (en na mijn melding heeft aangepast 😉)

...zal in je nieuwe woning waarschijnlijk helemaal  NIET werken in geval van XGS-PON. 

Het glasvezelkastje hoort bij het huis, niet bij het abonnement. Niet meenemen dus.

• April 26, 2025

Bij andere aanbieders zie ik wel een sticker op de glasvezelkast met :
“hoort bij het huis, niet meenemen” (in andere bewoordingen)

Bij kpn heb ik dat nog niet gezien.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 27, 2025

De KPN monteurs hebben ook stickers welke ze eigenlijk op de (O)NT's horen te plakken zodat ze niet worden meegenomen bij verhuizing. 

Het wordt alleen vaak vergeten. Ook is het plaatsen van de ONT tegenwoordig vaak een doe-het-zelf actie van de klant. Dan zit de sticker er niet bij.

• April 27, 2025

Bij andere aanbieders zie ik wel een sticker op de glasvezelkast met :
“hoort bij het huis, niet meenemen” (in andere bewoordingen)

Bij kpn heb ik dat nog niet gezien.

Geen idee welke aanbieders jij bedoeld. Van Online las ik dat zij bij een opzegging de NT juist terug wouden. Dat is wel enkele jaren geleden op het toen nog bestaande Telfort forum, dat kan ondertussen zijn veranderd. Ook Odido toen nog Tmobile wou hun mediaconverter 4 jaar geleden nog graag retour. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 30, 2025

Hoi ​@Gijsartj, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Als je nieuwe adres het kastje niet meer heeft zullen we daar een nieuwe moeten regelen, je kunt daarover het beste even met ons bellen zoals hierboven al wel genoemd is. Als je een monteur hebt bij de installatie zal hij er ook een bij zich hebben.

Kom je er een beetje uit zo?