Skip to main content

Ik krijg bericht via sms bericht van KPN dat bij ons in de buurt de glasvezelkastjes zullen worden vervangen. We hoeven niet thuis te blijven ze komen wel langs.

Ik vind dit een raar bericht en wil graag weten of dit waar is.

Hoi @missy123 . Dat is inderdaad een vreemd berichtje.

Kun je exacte tekst van de SMS met ons delen?


Hallo Erwin van KPN zo een bericht heb ik ook ontvangen zie onderstaand bericht. Klopt dit wel, heb overigens geen mail gehad alleen dit sms bericht;

Beste klant, we hebben je een mail gestuurd over het wisselen van je glasvezelkastje. We zijn de komende 3 weken bij je in de buurt om dit voor je te doen. Je hoeft hiervoor niet thuis te blijven. Je herkent ons aan ons groene jasje en we legitimeren ons met plezier. Meer weten? Kijk op KPN.com/nieuwkastje


Op de genoemde website staat dat je wel thuis moet zijn maar indien je niet thuis bent komen ze later nog eens langs.

Je moet kpn.com/nieuwkastje even lezen.

 


Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, maar je moet hier wel voor thuis zijn. Raar? een beetje wel misschien, men komt nl. niet op afspraak langs maar de monteur moet wel in de meterkast zijn (of elders waar het glasvezelkastje is geplaatst). Het betreft hier, neem ik aan, het opwaarderen van het glasvezel netwerk. Zie ook o.a:

https://tweakers.net/nieuws/217870/kpn-gaat-oude-aon-glasvezelverbindingen-omzetten-voor-ondersteuning-4gbit-s.html 

en

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/vervangen.htm


Hallo,

Bedankt voor reacties zou fijn vinden als KPN ook nog even reageert.

 

 


Hallo,

Bedankt voor reacties zou fijn vinden als KPN ook nog even reageert.

 

 

dat kan een paar dagen duren ;)


dit is de tekst zoals ik die nu lees op de website.  En daarmee willen we denk ik duidelijk maken dat je niet apart een afspraak hoeft te maken maar dat we het op de bonnefooi proberen. 

Als je thuis bent, mooi! Zo niet, doen we later weer een poging.

Ik vermoed dat we de mensen die we tijdens deze campagne niet bereiken alsnog via een afspraak gaan benaderen. 


Ik wil graag even reageren met het juiste antwoord :D

KPN heeft zoals onze stamgasten van het forum weten een tijdje een glasvezel kastje uitgeleverd welke gevoelig is voor storingen. In principe werken deze perfect alleen helaas is er een mogelijkheid dat deze zonder aanleiding defect gaan. Meestal na een stroomstoring maar dat hoeft zeker niet.

Wij kunnen deze enkel op locatie vervangen, en daarom stuurt KPN teams door het land om langs de deuren te gaan bij klanten waarvan we weten dat ze een kastje hebben uit de verkeerde levering om deze te vervangen. Helaas kunnen we ze enkel op locatie vervangen of wanneer ze uitgevallen zijn kunnen we een nieuwe opsturen. Aangezien u natuurlijk niemand van KPN verwacht is het logisch dat u ze niet zomaar binnen laat. Vandaar dat je vooraf wordt geïnformeerd. Ben je niet thuis? Dan wordt er op een later tijdstip contact met u opgenomen voor een afspraak.


Helder @Ik_Combineer , dat dus! KPN is in deze dus proactief aan het werk. Hier 'sneuvelde' de Enexis glasvezel modem spontaan na een spannings uitval. Deze is na een dag zonder internet, vervangen voor een Nokia.

De inhoud van de aankondiging dat de modems vervangen gaan worden is overigens erg summier, 


dit is de tekst zoals ik die nu lees op de website.  En daarmee willen we denk ik duidelijk maken dat je niet apart een afspraak hoeft te maken maar dat we het op de bonnefooi proberen. 

Als je thuis bent, mooi! Zo niet, doen we later weer een poging.

Ik vermoed dat we de mensen die we tijdens deze campagne niet bereiken alsnog via een afspraak gaan benaderen. 

Bedankt voor het antwoord, dan weet ik dat het goed zit !!

 


Ik wil graag even reageren met het juiste antwoord :D

KPN heeft zoals onze stamgasten van het forum weten een tijdje een glasvezel kastje uitgeleverd welke gevoelig is voor storingen. In principe werken deze perfect alleen helaas is er een mogelijkheid dat deze zonder aanleiding defect gaan. Meestal na een stroomstoring maar dat hoeft zeker niet.

Wij kunnen deze enkel op locatie vervangen, en daarom stuurt KPN teams door het land om langs de deuren te gaan bij klanten waarvan we weten dat ze een kastje hebben uit de verkeerde levering om deze te vervangen. Helaas kunnen we ze enkel op locatie vervangen of wanneer ze uitgevallen zijn kunnen we een nieuwe opsturen. Aangezien u natuurlijk niemand van KPN verwacht is het logisch dat u ze niet zomaar binnen laat. Vandaar dat je vooraf wordt geïnformeerd. Ben je niet thuis? Dan wordt er op een later tijdstip contact met u opgenomen voor een afspraak.

Bedankt voor deze aanvulling ik weet nu dat het goed zit en goed van KPN dat zij dit proactief doen!!


wij hebben zo'n oud glasvezel kastje 2022 geplaatst  zoo als op foto kpn en nog steeds haperende tv met glasvezel 1 gig 

maar nog steeds niks vernomen van omruilen  !!!!!!!!

 

 

geen mail en geen sms kpn voor nieuwe te plaatsen

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 


wij hebben zo'n oud glasvezel kastje 2022 geplaatst  zoo als op foto kpn en nog steeds haperende tv met glasvezel 1 gig 

maar nog steeds niks vernomen van omruilen  !!!!!

xxxx xx

 

geen mail en geen sms kpn voor nieuwe te plaatsen

Bellen met 0800-0402 dan toch maar! Als je problemen hebt met je verbinding moet je dat op dit nummer kenbaar maken. Ik zou overigens mijn volledige postcode en huisnummer hier niet vermelden. Je kunt het nu zelf nog verwijderen @dannyvdm 


Inderdaad is het niet handig om je postcode en huisnummer op een openbaar forum te plaatsen zoals @Berrie_Kaas zegt. Verder heb je een kastje welke goed is en dat is ook de reden dat u geen bericht heeft ontvangen. KPN wilt hem niet omwisselen.

Het beste kunt u even bellen met KPN op 0800-0402. Problemen met de tv kunnen door tal van redenen komen, Devolo’s welke niet lekker lopen, verkeerde switches of Fritz!Repeaters welke lopen te haperen.


wij hebben zo'n oud glasvezel kastje 2022 geplaatst  zoo als op foto kpn en nog steeds haperende tv met glasvezel 1 gig 

maar nog steeds niks vernomen van omruilen  !!!!!!!!

 

 

geen mail en geen sms kpn voor nieuwe te plaatsen

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Welke tv ontvanger heb je en hoe is deze verbonden met je modem, wat zit er allemaal tussen?

Je ONT is hier waarschijnlijk niet de oorzaak van. 


Reageer