Skip to main content

Recentelijk is de glasvezel bij ons doorgetrokken. Er zijn monteurs geweest om de draad vanaf de straat aan te leggen, er zijn nog meer monteurs geweest om het signaal te checken, en nu komen ze voor de derde keer voor de Grande Finale: iets met een rode kabel waar de monteur kennelijk een uur mee in de weer moet. Meer info heb ik niet. Kan iemand uitleggen wat er dan precies gaat gebeuren? Vooral ook om onze planning op aan te passen, gezien dat ene virus, je weet wel, iets met een pandemie. Het enige dat ik kan vinden op het labyrint dat de kpn-site (voor mij) is, is een hoop poeha over maatregelen en restricties, waar de KPN werknemers zich overigens zelf helemaal niet aan houden. Gezien onze zeer vervelende persoonlijke ervaring met corona voelt het niet echt veilig: twee mannen die van huis naar huis gaan, zonder mondkapje in onze krappe huiskamer. 

Dus ik wil inderdaad mijn huishouden aanpassen op het reilen en zeilen van monteur nummer drie als hij/zij daadwerkelijk een uur in huis aan de slag moet.

Vraag: wat gaat er precies gebeuren, hoe lang duurt het daadwerkelijk en in welke ruimte moet de monteur zijn?

Alvast bedankt. 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Is de glasvezel al afgemonteerd (in de meterkast)? Dat kun je zien doordat de oranje glasvezelkabel eindigt in een dummy aansluitdoos. Als dat niet het geval is kun je contact opnemen met KPNNetwerkNL (een dochter van KPN B.V. net als de provider kpn waar dit forum onder valt). Beide bedrijfsonderdelen van KPN B.V. werken onafhankelijk van elkaar, want KPNNetwerkNL levert ook aan andere providers dan alleen kpn.

Als de glasvezel al wel is afgemonteerd komt een monteur van de provider kpn een glasvezelmodem aansluiten en daarop vervolgens met een rode UPT-kabel (internetkabel) de ExperiaBox, zodat je internet, Wi-Fi (en eventueel tv) hebt. 


Hallo Henk, dank voor het uitgebreide antwoord. Ja, het is twee weken geleden afgemonteerd in een dummy en vorige week is het signaal getest. De rode kabel hebben we over de post gekregen. Nu begrijp ik wat beter wat de komende monteur in petto heeft, dus ik ben blij met de moeite die je genomen hebt.

Hartelijke groet