Skip to main content

Goedemorgen,

In de wijk is een glasvezelnetwerk aangelegd. Hoe kunnen wij ons abonnement overzetten op glasvezel? Volgens de site van KPN kunnen we zonder extra kosten overstappen op glasvezel. Maar volgens de site https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search is het op ons adres niet mogelijk.

 

 

Geduld hebben. Er komt vanzelf een keer een monteur langs.


Wat krijg je als je je cursor op het (i) tje zet in de blauwe balk op de site? (niet hier want hier is het een schermafdruk)

Meer dan waarschijnlijk is het fysieke net dan wel aangelegd maar alle electronica erachter is nog niet klaar. Je krijgt vanzelf bericht.

En wat zegt de postcodecheck via kpnnetwerk.nl ?


Er staat dat we het netwerk kunnen gebruiken, via een provider die het netwerk gebruikt.

Dat is KPN voor ons. Je moet dit zelf regelen dan zeker, dat overzetten van je abonnement naar een glasvezelabonnement. Je krijgt hier geen melding van via KPN.


Zodra het glasvezelnetwerk klaar is voor gebruik krijg je bericht van kpn. Dat is nu dus nog niet het geval. Bij mijn moeder zat er 3 maanden tussen 10 jaar geleden. Tussen het aanbrengen (van de FTU) in huis en voordat het ook daadwerkelijk in de wijk in gebruik kon worden genomen.

Een monteur kwam toen de NT plaatsen en het modem e.d. daarop aansluiten.

NT = netwerk terminator. Maakt glas geschikt naar elektrisch (via snelle utp verbinding) in huis voor modem e.d.

Tegenwoordig zit er wel minder tijd dan 3 maanden tussen.

Nog even geduld dus.


Hallo @Marsan , via onderstaande link kun je de migratie naar glasvezel handmatig in gang zetten via de speciale aangewgeven chatfunctie, heb ik ook zo gedaan.

Glasvezel postcodecheck: heb jij al glasvezel? | KPN

Succes.

 


@JanD  Dank, ik ga eens kijken op die link.