Skip to main content
Antwoord

Glasvezelpunt buiten apartement aangesloten, kan een KPN monteur een netwerkkabel doortrekken?

• November 16, 2025
  • 6 reacties
  • 112 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ik kan deze week overstappen op glasvezel, maar ik loop tegen een paar problemen aan.

Mijn meterkast bevindt zich buiten mijn appartement. Ik heb de KPN-klantenservice gebeld met de vraag of de oude lijn die ik nu gebruik — die wel in de woonkamer zit — vervangen kan worden door een UTP-kabel. Daar werd gezegd dat ik dit zelf moet doen of KPN Netwerk moet bellen. KPN Netwerk zegt echter dat dit door een monteur van KPN zelf gedaan moet worden.

Wat is nu verstandig om te doen? Mijn glasvezelaansluiting wordt op 19 november geactiveerd.

Hieronder staan ook foto’s van mijn meterkast.

ik neem aan dat naast de blauwe kabel de KPN lijn is
glasvezel punt staat aan de linkerkant
het plank is ook schuin en een stroompunt die al bezet is

Beste antwoord door Joep1965

Dag ​@wvh1990, het aanbrengen van een stopcontact en het trekken van een utp kabel wordt gratis gedaan door een installatiemonteur. Uiteraard alleen als het daadwerkelijk mogelijk is om die door de bestaande buis te trekken. Je kunt hiervoor een afspraak maken via deze site.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • November 16, 2025

Dag ​@wvh1990, het aanbrengen van een stopcontact en het trekken van een utp kabel wordt gratis gedaan door een installatiemonteur. Uiteraard alleen als het daadwerkelijk mogelijk is om die door de bestaande buis te trekken. Je kunt hiervoor een afspraak maken via deze site.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Idd, zeker geen taak voor KPN Netwerk, zij doen het werk tot en met het montagepunt voor het glasvezelmodem. Het glasvezelmodem zelf en een (eventuele) UTP kabel is i.o.m. de monteur die aangestuurd wordt door KPN de provider. Een 230 V WCD heb ik gezien op een foto, dat probleem is dus al getackeld.

Een nette meterkast ​@wvh1990 . V.w.b. het aantal groepen en de gebruikte (schroef)zekeringen wel enigszins gedateerd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Ik heb een monteur ingepland. Moet ik de aansluitdatum van glasvezel aanpassen naar de dag dat de monteur komt? Ik heb de monteur ruim een week later ingepland. Of maakt dat niets uit? Blijft de koperlijn voorlopig in gebruik?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 16, 2025

@Ik_Combineer kan jij de bovenstaande vraag beantwoorden?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • November 16, 2025

de oude koperlijn blijft nog actief totdat daadwerkelijk de Glasvezel in dienst is. zodra de Glasvezel is dienst is wordt de koperlijn meteen afgesloten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 16, 2025

Dank jullie wel voor jullie antwoorden.