Skip to main content

Goedendag,

Vorige week heeft men het glasvezelpunt in mijn meterkast gemaakt. 
Van KPN een brief gekregen dat ik “nu glasvezel heb”.

Modem is echter niet aangesloten op dit betreffende kastje.

Moet je dat zelf doen?  If yes: hoe krijg ik dat punt open?

Krijg ik nog bericht? 

Goedendag,

Vorige week heeft men het glasvezelpunt in mijn meterkast gemaakt. 
Van KPN een brief gekregen dat ik “nu glasvezel heb”.

Modem is echter niet aangesloten op dit betreffende kastje.

Moet je dat zelf doen?  If yes: hoe krijg ik dat punt open?

Krijg ik nog bericht? 

Heeft U het kastje thuis gekregen? Van KPN? 

Er is een kastje in mijn meterkast geplaatst waarnaartoe de glasvezelkabel gaat welke uit de kruipruimte komt. 

Verder heb ik niets ontvangen

U krijgt over een paar weken een brief dat uw abonnement omgezet gaat worden. U kunt eventueel ook even bellen met de klantenservice 0800-0402 en vragen of u gemigreerd kan worden naar glasvezel. Reken er wel op dat het nog wel een paar weken kan duren.

Er is een kastje in mijn meterkast geplaatst waarnaartoe de glasvezelkabel gaat welke uit de kruipruimte komt. 

Dat is een wit kastje met blauw klepje aan de onderkant? Dat moet je niet open maken. 

Er komt nog een zwart kastje overheen. Daar zit een voedingsadapter aan. Die moet in het stopcontact. Er zitten een paar lampjes op die groen moeten branden. En er zit een ethernet poort op waarin de kabel naar de Experiabox op aangesloten kan worden. 

U krijgt over een paar weken een brief dat uw abonnement omgezet gaat worden. U kunt eventueel ook even bellen met de klantenservice 0800-0402 en vragen of u gemigreerd kan worden naar glasvezel. Reken er wel op dat het nog wel een paar weken kan duren.

Dat is niet waar. Ik kreeg de volgende dag al mijn zwarte kastje binnen en de volgende dag kon ik het al aansluiten. 

Ik heb nog nooit een brief gekregen. 

Alles staat hier beschreven. 

Hi ​@CJBlok,

Goed om te horen dat de glasvezel iniedergeval in de woning aanwezig is! Normaliter is het zo dat, wanneer de glasvezel gereed is gemeld, u een nt/ont thuisgestuurd krijgt. Dit is het kastje die over het geplaatste witte kastje in de meterkast geschoven kan worden. Hierop kan het modem dan weer worden aangesloten. Mocht het onverhoopt niet lukken, kunt u via de klantenservice contact met ons opnemen. Dit kan via 0800-0402. Zij kunnen een monteursafspraak voor u inplannen waarbij de installatie door een monteur wordt uitgevoerd!

Groet,

Dank voor de reacties. Geeft een hoop duidelijkheid.

Dan wacht ik het nog een paar dagen af. 

Hoi ​@CJBlok, je bent al op weg geholpen zo te zien. De aanleg van glasvezel gaat door verschillende fases, het klinkt alsof het bij jou tegen het einde van het proces is.

In de Kennisbank hebben we een speciaal artikel die het hele proces uitlegt, ik denk dat die je daarmee ook een beeld hebt van waar je bent in het proces: 

Reageer