Skip to main content

glasvezelkastje geplaats met pijn en moeite
de kabel onder het kastje was te kort en te kort op het kastje geplaatst van ziggo
hierdoor kreeg ik het glasvezelkastje niet op het witte kastje geschoven 
klem van kabel moeten halen en het witte kastje een beetje moeten draaien zodat ik het glasvezelkastje 
erop kon schuiven
Maar nu komt het, in de documentatie bij het glasvezelkasje staat dat het blauwe klepje dicht moet als deze open staat
dit klopt dus niet, deze moet dus open staan anders klikt de aansluiting van het glasvezelkastje er niet op
Na veel gezever toch het glasvezelkastje erop gekregen
een leek had dit dus niet gekregen en was dus 75 euro kwijt voor een monteur
dus kpn zorg eerst eens voor een kloppende documentatie 
Nu hopen dat als de rest vrijdag wordt aangesloten dat dit ook werkt
want anders wordt het een gesprek aan de telefoon waar niemand blij van wordt
dus even afwachten tot vrijdag !!

Het is wel correct dat het blauwe klepje dicht moet zijn. Als het glasvezelkastje erop geschoven wordt zorgt een palletje aan de zijkant ervoor dat het klepje vanzelf opengaat. Hierdoor blijft de glasvezel zo lang mogelijk beschermd tegen vuil/stof e.d. 

Er zijn wel vaker klachten dat het niet lukt bij een gesloten klepje, mogelijk veroorzaakt door een slechte montage van het witte kastje. De rare (onjuiste) plaatsing, zoals jij beschrijft, heeft hier bij jou waarschijnlijk ook een rol gespeeld.

 


Als u KPN gebeld had, dan had u gewoon een gratis monteur gekregen. Deze monteur had misschien ook wel KPN Netwerk ingeschakeld om het glasvezelkastje beter te laten plaatsen.


Hi @Hennie Keerssemeeckers! Vervelend dat de installatie van het FTU niet soepel ging. Wel ben ik nog nieuwsgierig naar de kosten voor de monteur. Op welke manier heb je deze ingepland?

Hoe is het daarnaast vandaag gegaan met het aansluiten vandaag?


Ik heb alles zelf gedaan zonder monteur

De box voor op de glasvezel er toch na een tijdje op gekregen nadat ik het glasvezelkastje een beetje gedraaid had zodat ik niet meer boven het kastje zat van Ziggo

Het aansluiten van de rest ging perfect en zonder problemen

Alles werkt naar behoren

De wifi wil nog wel eens flink schommelen van 700 Mbps naar 100 Mbps

Ik heb nu een superwifi beneden bekabeld op het modem gezet en nu blijft dit stabieler

Op de slaapkamer heb ik de tweede superwifi gezet,daar is de snelheid nu tussen de

300 Mbps en 400 Mbps

Beneden heb ik met kabel rond de 700 Mbps

Buiten nu rond de 100 Mbps maar dat zou genoeg moeten zijn

Tv en bekabeld internet naar de pc werkt perfect

Op de pc 1,1 Gbps

Dus in het algemeen uiterst tevreden


@Hennie Keerssemeeckers super om te horen dat alles nu werkt! En blij dat het zelf aansluiten ook zo goed is gegaan. 

Ik sluit het topic. Mocht er toch nog iets zijn, laat het dan gerust weten. We staan voor je klaar. 🙂