Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelpunt werkend afgemonteerd, hoe zet ik mijn huidige abonnement bij KPN over?

• August 12, 2025
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Sinds gisteren is er werkend aansluitpunt van glasvezel in huis geplaatst. Er is aangegeven dat we per 1 september kunnen kiezen uit hoop providers. Ik wil waarschijnlijk mijn huidige abonnement (koper…) bij KPN omzetten naar glasvezelabonnement van KPN. En bij voorkeur zo snel mogelijk uiteraard ivm de huidige hopeloos trage verbinding. Kan iemand me aangeven hoe dit in zijn werk gaat?

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat leuk dat je overweegt om jouw abonnement op glasvezel voort te zetten, ​@MdW.

Wat ​@Marlon92 zegt, klopt eigenlijk wel. Je hoeft er niets voor te doen. Het abonnement zal dan automatisch overgezet worden naar glasvezel. Maar wil je dit sneller? Dan kan je een belafspraak maken om van drager te wisselen. Het abonnement kan verder wel hetzelfde blijven, alleen de drager verandert dan van koper naar glasvezel.

Voor meer informatie, zie: Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?.

7 reacties

• August 12, 2025

Hier hoef je niets voor te doen. Je abonnement blijft hetzelfde. Er bestaat geen speciaal glasvezelabonement bij KPN. 

Als je verbinding hebt via glasvezel kun je in MijnKPN de snelheid omhoog zetten. 

En dat je nu een trage verbinding hebt wil niet zeggen dat je met glasvezel opeens de hoogste snelheid nodig hebt. Met een 100 mbit abonnement kan je praktisch alles. Ik zou zeggen: kijk dat eerst eens aan.

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2025

De aansluiting van glasvezel is door Glasdraad gerealiseerd en niet door KPN. Lijkt me toch wat anders ipv 1 op 1 voortzetting?

• August 12, 2025

De aansluiting van glasvezel is door Glasdraad gerealiseerd en niet door KPN. Lijkt me toch wat anders ipv 1 op 1 voortzetting?

Nee. Dat maakt niets uit. Het werkt gewoon hetzelfde. Het abonnement blijft bij KPN. En dat blijft ook gewoon hetzelfde. Daar heeft niets aan veranderd te worden. 

• August 12, 2025

Kijk in dit topic voor meer informatie.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Wat leuk dat je overweegt om jouw abonnement op glasvezel voort te zetten, ​@MdW.

Wat ​@Marlon92 zegt, klopt eigenlijk wel. Je hoeft er niets voor te doen. Het abonnement zal dan automatisch overgezet worden naar glasvezel. Maar wil je dit sneller? Dan kan je een belafspraak maken om van drager te wisselen. Het abonnement kan verder wel hetzelfde blijven, alleen de drager verandert dan van koper naar glasvezel.

Voor meer informatie, zie: Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het?.

• Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Sinds 1 september is door Glasdraad aan providers doorgegeven/toestemming gegeven dat er glasvezel in onze straat is aangelegd, getest en klaar voor gebruik is. Bij een hoop van die providers kan ik nu inderdaad voor glasvezelaansluiting kiezen volgens de postcodecheck. Echter, bij KPN en de gelieerde providers (diegene die gebruik maken van netwerk KPN) niet. Duurt de verwerking bij KPN zo lang? Ik heb het liefst gewoon KPN maar dat moet natuurlijk ook niet te lang duren...

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Soms duurt het inderdaad even voor het verwerkt is. Mocht je willen, dan kan je natuurlijk altijd contact met onze klantenservice opnemen om navraag te doen. En als glasvezel mogelijk is, dan kan mijn collega dit ook direct voor je aanvragen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.