Skip to main content
Vraag

Glasvezelsnelheid omlaag sinds oud en nieuw

• January 4, 2026
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Zoals de titel het zegt is onze glasvezel snelheid die 1gbitp/s hoort te zijn omlaag tot wel 100mbit en soms wel tot 10mbit. De modem meerdere malen reset thuis en op afstand maar helaas geen verschil. zelf zit ik met bekabeld en dat raakte normaal 900+mbit meestal, soms net onder maar sinds afgelopen jaarwisseling is dit helemaal omlaag, ook het wifi valt meerdere malen uit en daarmee bedoel ik niet langzamer maar letterlijk dat het signaal wegvalt. Meerdere dingen gecheckt qua updaten van modem, resetten ed. maar dat mocht niet baten. Ik wil er ook bij zetten dat het binnen het jaar meerdere keren gebeurt en normaal na een paar dagen zelf opgelost wordt maar nu is het iets teveel en helemaal al voor het bedrag dat ik neerleg en het feit dat we al bijna 20+ jaren klant zijn.

graag hierbij wat meer hulp!

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sarvesh 

Welkom op de community van KPN.

Aangezien je al veel zelf hebt gedaan, om het probleem met de downloadsnelheid te verbeteren, is het nu beter om contact op te nemen met de storingsdienst van KPN.

Een medewerker van de storingsdienst, zal dan een lijnmeting gaan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woning, om na te gaan waar het probleem zich bevind.
Ook kan de medewerker gelijk het modem van KPN uitlezen, of het mogelijk aan het modem zelf ligt (defect modem).

Bel naar 0800-0402 (of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting).

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag gewoon storing.
Je wordt dan direct doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.
(Dus ook op de zondag en tijdens een feestdag)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Sarvesh, het lijkt mij ook goed dat je verbinding nagekeken wordt. Zeker aangezien je al vertelt dat je je modem al gereset hebt.

Onze klantenservice kan je daar het beste mee helpen: via die weg heb je direct contact en kan een van mijn collega's de verbinding voor je nakijken. Ben je er uit gekomen met de tips van Michel hierboven? Je kunt voor hulp hierbij ook een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het je uit komt om je hiermee te helpen.