Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelstatus

  • March 10, 2020
  • 5 reacties
  • 118 keer bekeken

Vorig jaar in december heb ik alvast glasvezel vooruit besteld voor mijn nieuwbouw appartement. Net voor kerst heb ik de sleutel gehad en tot op heden is het nog onduidelijk wanneer we hiervan gebruik kunnen maken. 

In het voortraject was het al bekend dat er een glasvezelaansluiting zou komen en naar mijn weten zit de aansluiting al in de woning. KPN Netwerk geeft aan dat alle woningen (circa 70 stuks) op de wijkcentrale zijn aangesloten en de bal bij de providers ligt.

In de KPN winkel in mijn stad durven ze nu ook geen startdatum meer te noemen, aangezien deze onderhand al is opgeschoven van januari naar heden. 

Ik heb wel netjes een noodpakket gekregen en ben hier tijdelijk mee geholpen, maar ik hoop wel snel te horen wanneer ik van het beloofde glasvezel gebruik kan maken.

Kan iemand mij op weg helpen om dit op te lossen of verder te laten escaleren?

 

 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Dank voor de gegevens @Tvk88. Ik ben voor je gaan kijken, bij KPN NetwerkNL staat inderdaad dat jouw huis al is aangesloten op glasvezel. Het kan zijn dat het glasvezelnetwerk zelf nog niet overal helemaal klaar is. Ik heb ook voor je gekeken wanneer we verwachten dat het wel mogelijk zal worden op jouw adres en dat staat op dit moment op 1 april (geen grap). Het is een plandatum, als er iets veranderd kan het zijn het verplaatst wordt. Met de huidige situatie in het land is dat iets waar ik wel rekening mee wil houden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hallo @Tvk88, welkom bij ons op het forum. Het nieuwe abonnement in jouw nieuwe huis heeft nog niet echt een flexibele start zo te zien! Ik weet niet of ik er meer duidelijkheid over kan geven, maar ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien. Zou je daarvoor jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder een seintje geeft weet ik dat ik met je mee kan kijken.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2020

Hallo Jasper, bedankt voor je reactie. Ik heb mijn gegevens aangevuld, ik hoor het graag!


Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2020

Dank voor de gegevens @Tvk88. Ik ben voor je gaan kijken, bij KPN NetwerkNL staat inderdaad dat jouw huis al is aangesloten op glasvezel. Het kan zijn dat het glasvezelnetwerk zelf nog niet overal helemaal klaar is. Ik heb ook voor je gekeken wanneer we verwachten dat het wel mogelijk zal worden op jouw adres en dat staat op dit moment op 1 april (geen grap). Het is een plandatum, als er iets veranderd kan het zijn het verplaatst wordt. Met de huidige situatie in het land is dat iets waar ik wel rekening mee wil houden.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2020

Bedankt voor je snelle reactie @Jasper . Ik wacht het af en hoop zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen. Dit ook namens vele medebewoners die graag de beloofde diensten van KPN willen afnemen maar dit tot op heden niet kunnen. Dit heeft KPN iig al een hoop klanten gekost door het uitblijven van informatie, vele zijn overgestapt naar Ziggo waar ze binnen een week aangesloten waren.  


Jasper van KPN
Moderator

Ik snap heel goed dat jij en de buren duidelijkheid willen over een aansluiting en wanneer je er gebruik van kunt maken. Ik hoop dat er geen uitstel zal komen en dat je volgende maand de verbinding zult kunnen gebruiken.