Skip to main content

Hallo, ik heb sinds een week geen internetverbinding meer. De wifi werkt wel, maar zonder dat men kan internetten. Al onze smarthome apparatuur is niet meer bereikbaar, waar dit een week geleden nog wel zo was.

Ik ben zelf niet thuis, dus ik heb de familie techneut er naar laten kijken. Een van de bevindingen is dat er minder lampjes branden/knipperen dan gebruikelijk (ook na resetten). Hij heeft ook gecontroleerd of de kabels het probleem zijn. Via de KPN app heb ik alles opnieuw gestart/een reset uitgevoerd, maar helaas zonder resultaat. Onze conclusie is dat het glasvezel modem defect is.

 

De chatbot verwees me door naar het forum. Dus bij deze de vraag, wat is de vervolgstap om dit probleem op te lossen? 

 

​​​​​​Alvast bedankt voor de hulp!

Kees 

Hoi @Kees1234567abx 

Welkom op het forum van KPN.

Je hebt best wel het één en het ander gedaan, om het probleem zelf op te lossen, alleen zonder resultaat.
Mocht het aan de glasvezelmodem in de meterkast liggen, dan zou deze vervangen moeten worden door een KPN monteur, dit kun je uiteraard niet zelf doen.

Daarom ook het advies om contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via KPN Mobiel op 1200.
Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker.

De storingsdienst (technische dienst) van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week direct telefonisch bereikbaar bij storingen of problemen.

De medewerker die je dan aan de lijn krijgt, kan dan jouw glasvezellijn doormeten tussen de wijkcentrale en je woning, om de waardes te kunnen meten.
Als het inderdaad een storing betreft of het ligt aan de glasvezelmodem, dan wordt er in samenspraak met jouw een KPN monteur ingepland.

Laat even weten, hoe het is afgelopen.