Skip to main content

Een tijd geleden overgegaan naar glasvezel. Ik had gehoopt dat het een wereld van verschil zou zijn ten opzichte van de vroegere situatie, maar helaas valt het tegen.

 

Mijn kinderen klagen nog altijd over slecht internet. Zeer regelmatig worden ze ‘eruit gegooid'’, zoals ze het zelf benoemen. Dat stopt de verbinding tijdens het gamen bijvoorbeeld. Zij zitten op de eerste verdieping, de meterkast zit centraal in het huis op de begaande grond. We gebruiken (zelfs) Wifi-versterkers. Wellicht dat er bepaalde instellingen aangepast moeten worden voor een zo optimaal mogelijk Wifi, maar dat heb ik (te) weinig verstand van.

Als ik thuiswerk, dan reconnect mijn Cisco AnyConnect om de drie á vijf minuten. En dit de gehele dag door… Als ik mijn mobiele telefoon als persoonlijke hotspot gebruik, heb ik nergens last van. Werk ik vervolgens weer via de Experia Box v10, dan is er direct weer sprake van het reconnecten.

Van een technische collega kreeg ik te horen dat er misschien een een ip-adres toegevoegd moet worden aan ‘some excluded networking’.

 

Ik verneem graag een antwoord op onze problemen.

 

Je schrijft dat je als modem/router een V10 hebt en dat je (KPN???)  wifiversterkers hebt @Marcellllll 

Als de wifipunten inderdaad van KPN zijn, behoort de wifi op de V10 uit te staan, dient er 1 verstkerker bekabeld aangesloten te zijn aan de modem om de weggevallen wifi van de V10 op te vangen en kun je een 2e of 3e KPN wifipunt eventueel draadloos verbinden.

Zie ook onderstaande links voor een mogelijke oplossing:

en 

Succes


Dank @JanD voor je antwoord!

Ik ga naar de mogelijke oplossingen kijken. 

Overigens zijn het geen Wifiversterkers van KPN, maar hebben wij Deco.

Verandert de mogelijke oplossing dan?


Je kunt de wifi van de V10 eventueel erbij gebruikenmet dezelfde wifinaam en wachtwoord als de deco, maar kan niet samenwerken met de deco's, dus beter uitlaten.

Het beste is wel 1 deco bekabeld aan te sluiten op de V10 als accesspoint en de overige deco's kun je eventueel draadloos elders plaatsen, naar elkaar toegericht voor een optimale ontvangst en niet verder uit elkaar dan maximaal 5 meter.

Zie verder de plaatsingsinstructies in de handleiding van de deco @Marcellllll 

Succes.

 


Je kunt de wifi van de V10 eventueel erbij gebruikenmet dezelfde wifinaam en wachtwoord als de deco, maar kan niet samenwerken met de deco's, dus beter uitlaten.

Het beste is wel 1 deco bekabeld aan te sluiten op de V10 als accesspoint en de overige deco's kun je eventueel draadloos elders plaatsen, naar elkaar toegericht voor een optimale ontvangst en niet verder uit elkaar dan maximaal 5 meter.

Zie verder de plaatsingsinstructies in de handleiding van de deco @Marcellllll 

Succes.

 

Mijn Cisco reconnect nauwelijks meer. Mijn kinderen zijn nog wat minder tevreden, maar al met al is het wel wat beter geworden. Dank!


Reageer