Skip to main content

Goedenavond, 

 

Weet niet of ik nu een nieuw topic moet aanmaken of dat ik hier kan reageren. Ik probeer het even hier. Ik heb ook een glasvezel abonnement genomen, maar ik kamp met hetzelfde probleem. Op één of andere manier is mij limiet 100mbit/s terwijl ik 1gbit/s heb. 

Ben dit topic doorgelopen en heb alles geprobeerd wat hier staat. Echter zonder succes helaas. Weet niet goed wat ik nu nog kan doen. Mijn ouders hebben hetzelfde abonnement en daar werkt het wel goed, dus het ligt iig niet aan mijn laptop oid. 

 

Nou toen dacht ik dan ligt het misschien toch aan de kabels, dus heb nieuwe gehaald (cat 6a). Modem gereset en opnieuw geprobeerd, maar nog steeds max 100mbit/s.

 

Iemand nog tips wat ik kan doen? 

 

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo, de stoorzender bij mij was een switch, die ik nota bene van de KPN monteur heb gekocht, die slechts 100Mbps aankon, ipv 1000.  Ik heb ook alle kabels vervangen door cat 6a, maar dat was het allemaal niet, bleek achteraf. Ik weet niet of het modem resetten heeft meegeholpen. Ik ben er wel een tijd mee zoet geweest, en nu loopt het als een zonnetje. Ik heb de slechte switch vervangen, door een goede en lopen!!!!. 


Bedankt voor je snelle reactie. Bij werkt het ook niet als ik rechtstreeks met mijn kabel connect met de kpn box 12. Er komt niet eens een switch bij kijken dus. Morgen even bellen en anders annuleer ik mijn abonnement.


@Double U Kijk op de achterkant van jouw box12 bij de WAN- en gebruikte LAN-porten. Brandt bij een port alleen 1 lampje, is de snelheid 100mbs, branden beide lampjes is de snelheid 1gbs


@Double U Kijk op de achterkant van jouw box12 bij de WAN- en gebruikte LAN-porten. Brandt bij een port alleen 1 lampje, is de snelheid 100mbs, branden beide lampjes is de snelheid 1gbs

 

Dit is nu:

 


@Double U OK, dus het ligt aan jouw apparaat (hardware of driver). Kan je meer over vertellen (hardware model, chipset model en driver versie).


@Double U OK, dus het ligt aan jouw apparaat (hardware of driver). Kan je meer over vertellen (hardware model, chipset model en driver versie).

Ik begrijp niet goed wat je wilt, maar ik heb letterlijk nog vorige week voordat ik bij kpn een nieuwe abbo ging afsluiten bij m'n ouders 900+ gehaald. Zij hebben hetzelfde abbonement, Ik heb een legion pro 5 16ach6h, 32gb. Geprobeerd hardware te updaten, maar geeft aan up to date te zijn.
 


Hi @Double U,

Ik geef je toch even een eigen topic aangezien er bij jou geén switch aangesloten is en er dus sprake lijkt te zijn van een ander probleem.

Even dubbelcheck: je hebt al een andere utp kabel geprobeerd? En heb je ook de andere netwerkpoorten van het modem geprobeerd?

 


Hi @Double U,

Ik geef je toch even een eigen topic aangezien er bij jou geén switch aangesloten is en er dus sprake lijkt te zijn van een ander probleem.

Even dubbelcheck: je hebt al een andere utp kabel geprobeerd? En heb je ook de andere netwerkpoorten van het modem geprobeerd?

 

Helemaal prima! Dat klopt, Maja. Helaas zonder succes. Wifi blijft ook max op 100mbit/s steken, dus ja. Heb contact gehad vanochtend via de telefoon, maar er was/is een storing waardoor zij niet de controles uit kon voeren die zij normaliter wel kunnen doen. Ik word nog teruggebeld vandaag.

 


Heel verstandig dat je contact gezocht hebt met onze telefonische klantenservice, door het 1 op 1 contact daar is het vaak iets makkelijker om oorzaak en oplossing te achterhalen! Als je later vandaag weet wat de veroorzaker van dit issue was en hoe je hebt hebt kunnen oplossen, zou je dat hier dan nog willen laten weten? 😃


Heel verstandig dat je contact gezocht hebt met onze telefonische klantenservice, door het 1 op 1 contact daar is het vaak iets makkelijker om oorzaak en oplossing te achterhalen! Als je later vandaag weet wat de veroorzaker van dit issue was en hoe je hebt hebt kunnen oplossen, zou je dat hier dan nog willen laten weten? 😃

Goedemiddag, heb zojuist contact gehad en er komt morgen een monteur langs. Ik weet niet het fijne ervan, maar ze kon iig niet mijn modem uitlezen en had over een lijnkruising? Ik heb geen idee wat dat verder moet inhouden. Ben benieuwd morgen. 


Ah, heel goed dat er even iemand langskomt om te kijken hoe en wat. 

Een lijnkruising houdt in dat jouw lijn in de centrale aangesloten is op het poortje dat bij een ander adres hoort, en andersom. Je zou dan dus iemand anders z'n technische lijngegevens binnenkrijgen, wat inderdaad ook een verklaring zou kunnen zijn. Het lijkt er echter wel om dat je 1Gb binnenkrijgt op je modem, dus ik ben benieuwd wat de monteur gaat ontdekken!


Ah, heel goed dat er even iemand langskomt om te kijken hoe en wat. 

Een lijnkruising houdt in dat jouw lijn in de centrale aangesloten is op het poortje dat bij een ander adres hoort, en andersom. Je zou dan dus iemand anders z'n technische lijngegevens binnenkrijgen, wat inderdaad ook een verklaring zou kunnen zijn. Het lijkt er echter wel om dat je 1Gb binnenkrijgt op je modem, dus ik ben benieuwd wat de monteur gaat ontdekken!

 

Monteur is zojuist geweest en had het al voordat die binnen was opgelost. Het bleek dat ik verkeerd was gepatcht waardoor ik max 100mbit kreeg. Dit is omgezet en nu werk het als een zonnetje. De kosten zijn dus gelukkig niet voor mij. :) 


Kijk aan, euvel snel gevonden dus! Helemaal super dat je nu wel de volle mep binnen krijgt 😃


Reageer