Skip to main content

Er word binnenkort glasvezel geplaatst in mijn straat dus ze moetten ook in mijn huis komen. Maar ben je verplicht om glasvezel te nemen of kan je gwn nog gebruik maken van je huidige abbonoment 

Verplicht is een groot woord. Zeker als het niet van KPN NetwerkNL is.
Is het glasvezel waar KPN op levert dan… :

Via glasvezel kost je abonnement hetzelfde.

Je abonnement wordt gratis omgezet naar glasvezel.

Per 2023 levert KPN alleen nog over glasvezel in gebieden waar dat is. Het koperdraadnetwerk wordt ontmanteld in die gebieden.


Hi Chedella, een hele goeie vraag heb je daar. Zoals PeterG ook al aangeeft, ben je uiteraard niet verplicht glasvezel te nemen of te laten aanleggen. Het is wel te adviseren om meerdere redens. Via glasvezel is veel meer mogelijk dan via een adsl verbinding. Mocht je in de toekomst toch over willen, dan zijn de voorbereidingen al getroffen. Als je ooit gaat verhuizen, dan zal een nieuwe bewoner ook de keus hebben om glasvezel te nemen. En als: KPN Netwerk NL in je wijk bezig is, dan sluiten ze je woning zonder kosten aan :wink:


Oh ok, ja ik heb al een tv internet en mobiele abbonoment van kpn maar het bevalt me goed zo vandaar de vraag of ik moest overstappen naar glasvezel


Wel is het zinvol om de aansluiting te laten plaatsten. Mocht je op een later tijdstip alsnog glasvezel willen dan is het proces makkelijker en daarnaast, mocht je verhuizen, dan heeft de volgende bewoner het makkelijker.


Erg fijn dat je tevreden met je aansluiting via ons bent Chedella. Dat horen we altijd graag :relaxed: Persoonlijk wist ik het wel, en was ik voor glasvezel gegaan. Maar die keus is uiteraard aan jezelf. Je kunt het in ieder geval aan laten leggen voor het geval je je ooit bedenkt.


Ik zou zeker het abonnement tzt laten overzetten op glasvezel. Abonnement kost ook hetzelfde via glas. Glas is stabieler. En… ik herhaal het nog maar eens:

Per 2023 levert KPN alleen nog over glasvezel in gebieden waar dat is. Het koperdraadnetwerk wordt ontmanteld in die gebieden.


Reageer