Skip to main content
als ik wil overstappen van Ziggo kabel naar KPN glasvezel, wat kost me de installatie dan, heb alleen de box in de meterkast, wil beneden en boven kijken
Goede middag Kroontje 55 als u naar kpn glasvezel gaat dan krijg u twee decoders maar dan moet u wel een abonnement nemen dan is de Epria box en de twee decoders gratis het ligt er natuurlijk aan wat abonnementen U wilt kijk even op de website van KPN. Of gratis bellen kpn 0800 0402
Hi kroontje, welkom op het forum. De installatie zelf kost je niets, aangezien je glasvezel hebt zal er altijd een monteur langs moeten komen. Dit is gratis. Op https://www.kpn.com/internet-tv/ kun je de verschillende pakketten bekijken die we aanbieden.
Maar worden de UTP kabels voor de televisies dan ook kosteloos aangelegd?
Maar worden de UTP kabels voor de televisies dan ook kosteloos aangelegd?



Ja hoor, standaard bij de 2 ontvangers tot 15 meter is dit gratis. Alleen het wegwerken doet de monteur niet. De monteur sluit standaard 1 computer, 2 televisies en 2 telefoons voor je aan.
Maar worden de UTP kabels voor de televisies dan ook kosteloos aangelegd?Ja hoor, standaard bij de 2 ontvangers tot 15 meter is dit gratis. Alleen het wegwerken doet de monteur niet.

Dus als ik die UTP kabels netjes weggewerkt door een electriciteitsbuis wil laten lopen dan doet de monteur dat niet? Ik dacht dat hij/zij dat wel deed? Ik dacht ook dat de monteur dan, zoals het hoort, stugge netwerkkabels gebruikt, zodat die door de klant zelf of, wellicht tegen een lichte vergoeding, door de monteur op wandcontactdozen afgemonteerd kunnen worden.




Maar worden de UTP kabels voor de televisies dan ook kosteloos aangelegd?Ja hoor, standaard bij de 2 ontvangers tot 15 meter is dit gratis. Alleen het wegwerken doet de monteur niet.
Dus als ik die UTP kabels netjes weggewerkt door een electriciteitsbuis wil laten lopen dan doet de monteur dat niet? Ik dacht dat hij/zij dat wel deed? Ik dacht ook dat de monteur dan, zoals het hoort, stugge netwerkkabels gebruikt, zodat die door de klant zelf of, wellicht tegen een lichte vergoeding, door de monteur op wandcontactdozen afgemonteerd kunnen worden.




Nee, officieel niet. In de praktijk gebeurt het nog wel wanneer dit niet veel moeite kost, dat is aan de monteur om in te schatten. Als de monteur een andere kabel met een trekveer niet makkelijk eruit kan halen zal hij dit verder ook laten voor wat het is. Daarnaast is het ook verzekeringskwestie bij gevallen van schade. Daarom boren onze monteurs ook niet meer door muren of vloeren en plafonds, waar dit eerder nog wel werd gedaan.
Zo krijgen we een compleet beeld van wat er wel en niet onder de werkzaamheden valt die gratis door de monteur uitgevoerd worden. Op basis daarvan kan TS hopelijk een inschatting maken wat er eventueel zelf nog geïnvesteerd moet worden.

Persoonlijk ben ik een zeer groot voorstander van het trekken van Cat6/5e UTP kabels door electriciteitsbuizen waarbij telefoonkabels of coax kabels vervangen worden door UTP kabels.

Dit moeten dan kabels met stugge aders zijn zodat deze afgemonteerd kunnen worden in Cat6 UTP wandcontactdozen. Die UTP wandcontactdozen moeten door de abonnee zelf aangeschaft worden.
Hier ook een indicatie.