Skip to main content

Ik heb een Experia V12, maar omdat de WIFI van dit modem zo zwak is heb ik een Google NEST Router met WIFI Access Point combinatie gekocht. Deze heb ik achter de Experia V12 geplaatst. Ik heb nu alleen problemen met dubbel NAT. De oplossingen die ik hiervoor lees zijn de ISP (KPN) modem in bridge modus zetten, maar laat KPN dit nu net uitgezet hebben op de Experia V12. 

 

Ik heb geprobeert om de hele Experia Router er tussen uit te halen en dus de Google Nest Router Direct op de NT aan te sluiten, maar dat krijg ik niet werkend.

 

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg, of hoe ik anders het dubbel nat probleem kan lossen, of moet ik nu een andere router gaan kopen om de Experia mee te vervangen.

 

Enige suggesties? De mooiste optie voor mij zou zijn om de Google NEST Router direct op de NT aan te sluiten (Ik gebruik alleen internet van KPN, geen telefonie en geen IPTV)

 

Bijvoorbaat dank

 

De mooiste optie voor mij zou zijn om de Google NEST Router direct op de NT aan te sluiten (Ik gebruik alleen internet van KPN, geen telefonie en geen IPTV

De Google Nest heeft erg weinig opties, aangaande andere set-ups.
Je kunt die NIET rechtstreeks aansluiten, omdat de Google geen VLAN tagging functies heeft:
https://support.google.com/googlenest/answer/9798157?hl=nl

Blijft alleen over een NAT achter NAT opstelling. Of die Google Nest maar weer terugsturen naar de winkel. (IMO een veel te dure optie met hetgeen je ermee kunt, of wat je nog extra “betaalt” aan beschikbaar gestelde privé informatie wat Google ermee verzamelt).


Als je geen TV van KPN hebt dan is het prima mogelijk om jouw V12 te vervangen door de Google NEST router. Je zult dan wel even een switch tussen de NT en de Google NEST moeten plaatsen die vlans ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2. Voor de configuratie van die switch zie dit bericht.


Is het gelukt?


We hebben geen reactie meer van je gezien @TCPIP Plumber, dus ik ga ervan uit dat je hiermee geholpen bent. Anders weet je ons te vinden!


Ik ben hier vandaag ook mee bezig geweest (zelfde opstelling i.c.m. de netgear switch) maar ik krijg het niet werken. Ik heb de instellingen gezet zoals het voorbeeld aangeeft. Krijg wel internet op mijn PC maar niet op de NEST.

 

Iemand tips?


Wat bedoel je met "Krijg wel Internet op mijn PC maar niet op de NEST."?

Hoe is die PC dan aangesloten?

Je hebt dus een switch tussen jouw NTU of ONT en de Google NEST en je hebt de Experia/KPN Box terug in z'n doos getopt?


Wat bedoel je met "Krijg wel Internet op mijn PC maar niet op de NEST."?

Hoe is die PC dan aangesloten?

Je hebt dus een switch tussen jouw NTU of ONT en de Google NEST en je hebt de Experia/KPN Box terug in z'n doos getopt?

Ik heb op poort 1 de NTU zitten en op poort 2 de google nest, dan krijg ik geen internet. Maar sluit ik mijn pc rechtstreeks aan op poort 2 (dus niet via de nest) dan heb ik wel internet.

 

Opnieuw opstarten/installeren van de google nest wifi helpt niet.


Ben je dan soms een ex Telfort abonnee?

Kan je een foto's plaatsen van hoe je alles aangesloten hebt?

Ligt de Experia/KPN Box werkeloos in een doos?

Hoe staan de vlans op die switch ingesteld?


Nee ben sinds 7 dagen een KPN abonnee.

 

De experia box is inderdaad niet aangesloten, foto's kan wel maar niet op het moment.

De Vlangs staan ingesteld als:

Vlan 1: poort 3,4&5

Vlan6: poort 1 & 2

 

op poort in zit de binnenkomende kabel vanuit de NTU en op 2 zit de kabel naar de google nest router

 


En hoe zit het met tagged en untagged van die vlan 6 op poort 1 en 2?

Plaats anders eens screenshots van die instellingen.

Plaats ook eens een foto van het apparaat dat op LAN poort 1 aangesloten is.


Zoals gezegd, kan ik nu geen foto's maken.
Ik kan ook geen screenshots maken, aangezien het niet werkt heb ik alles weer aangesloten op de experia.
De instellingen staan zoals beschreven in dit topic.

 

Neem aan dat je met tagged en untagged de ‘T’ en “U’ bedoeld in het instellingen scherm.
Deze staan allemaal op ‘U’


Neem aan dat je met tagged en untagged de ‘T’ en “U’ bedoeld in het instellingen scherm.
Deze staan allemaal op ‘U’

Dat is niet correct immers op LAN poort 1 moet vlan 6 tagged (T) staan.


Neem aan dat je met tagged en untagged de ‘T’ en “U’ bedoeld in het instellingen scherm.
Deze staan allemaal op ‘U’

Dat is niet correct immers op LAN poort 1 moet vlan 6 tagged (T) staan.

Ja zag het inderdaad ook net, dus heb het omgezet en nogmaals geprobeert...maar ook dat werkt niet.
De Google nest Wifi heeft geen internet….

Als ik alles vervolgens weer in de experia plug, werkt het gelijk.

 


Neem aan dat je met tagged en untagged de ‘T’ en “U’ bedoeld in het instellingen scherm.
Deze staan allemaal op ‘U’

Dat is niet correct immers op LAN poort 1 moet vlan 6 tagged (T) staan.

Zo staat het nu, maar dan werkt het nog niet


Kan je dan eens een screenshot posten van de netwerkinstellingen op de Google NEST.


Wat wil je zien?

Wan is DHCP (ook al zet ik deze PPPoE, werkt het niet)

Weet niet wat je nog meer wil zien, maar de rest in Intern en daar kan het niet aan liggen lijkt me


Die moet op pppoe staan en dan zou het met een willekeurige loginnaam en wachtwoord moeten gaan werken.


Wohoeeee….het werkt…

 

Thanxs….weet niet wat ik de laatste ke(e)r(en) anders heb gedaan, maar het werkt.

 

Bedankt voor je tijd en hulp.


Hello Guys,

I have tried to connect Google Wifi directly to the NT box via an ethernet cable and failed to make it work.

During the configuration I have set PPPOE as my option for WAN, I did provide the user MAC address@internet and tried different passwords without any luck. Now I understand that the user and password are not relevant, can even be blank. So, what am I doing wrong?

NT=>Google Wi-Fi does not work for me. I do not want to use Experia Box 10 at all. Currently using Google Wifi after Experia Box, but besides double NAT, I also have another electronic device using energy and do not like it ;)

I have fiber internet with TV, but I am not using TV box at all. I only care about internet connection. All my content is via streaming services, including KPN interactive tv.

Any help, please, would be much appreciated


The pppoe connection needs to be setup on vlan 6 and the login and password must be filled with something. They may not be left empty.


@TomaszK have you read wjb's message? 


Hi All, yes I have read it and will apply it during the weekend. Nest Wi-Fi Router doesn’t support VLAN configuration, but I have a managed router which will be used between NT box and Nest Router. 
thank you all. 


Hallo allemaal,

Wellicht dat iemand mij kan helpen. Ook ik heb google wifi en de Netgear Switch GS105ev2. Ik heb de KPN modem V12 er tussen uit gehaald en alles werkend gekregen. Ik heb alleen glasvezel internet 1gb van KPN.

Het probleem is, dat ik zonder de V12 modem niet meer de down en upload snelheid haal als voorheen (gemiddeld 900 down/up). Nu is het 545 down en 196 up). Wat zou de oorzaak kunnen zijn?