Skip to main content
Goedemorgen,

ik ondervind tijdens het thuiswerken steeds meer problemen met het internet.

Navraag gedaan bij mijn collega's die ook thuiswerken en wie een abbo heeft bij KPN , die hebben allemaal een Experia V10 Box. Ik heb zelf nu een V9 . Collega's met een V9 lopen ook tegen dezelfde problemen aan.

Diverse malen d.m.v. kpn tool om de instellingen verbeteren, maar blijft een drama!!

Daarom dit verzoek , niets is vervelender als je thuis niet/slecht kunt netwerken.

Met vriendelijke groet,

Jaap
Ha @Greenberet, welkom! Wat voor problemen loop je dan tegenaan? Zijn dat problemen met de VPN of met de snelheid? Wij hebben hier ook collega's met de V9, die geen problemen ervaren, dus ik ben wel benieuwd naar jouw specifieke verhaal. Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?
Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, laat je het weten als er nog vragen zijn?
Goedemorgen , sorry voor de late reactie , maar ben nog herstellende van een grote operatie.

Het probleem is , het inloggen op de server van mijn werkgever voor het thuiswerken is een drama.

kan geen reactie krijgen wat betreft het inloggen. het laden van pagina's is een drama. Ook op het gewone net. Heb dus aan mijn collega's gevraagd waar men bijzit en wat voor modem men heeft. Degene met een V10 modem , heeft geen problemen, en met een V9 zitten ook altijd met problemen.

Aangezien ik voor 80% thuiswerk , is het voor mij erg belangrijk ,dat ik altijd vlot en probleemloos kan inloggen. Pagina's laden is ook een drama,.

Regelmatig moet ikde modem resetten ,want dan doet ie niks. geen wifi ,drama!!

ook bekabelde aansluiting tv geeft behoorlijke haperingen!

Vandaar dit verzoek voor een V10 en absoluut geen V10A!!



Groet Jaap
Ha Jaap, bedankt voor de aanvullende info! Even heel zwart-wit: op het moment dat je een VPN verbinding kunt maken, werkt ons deel. Hoe het dan werkt, is iets waarvoor je binnen het bedrijf naar antwoorden op zoek moet, ben ik bang. Je geeft zelf echter aan dat je ook met je tv en met wifi problemen hebt: daar moet zeker iets aan te doen zijn. Wellicht wordt daar dan het VPN probleem ook mee verholpen, mocht de lijn op dit moment niet stabiel zijn. Hoe heb je de tv aangesloten? Is dat rechtstreeks aan de Experiabox of zit er bijv. een DVS tussen? Daarnaast ben ik benieuwd of je internet bekabeld wel gewoon goed werkt. Kan je eens een bekabelde speedtest doen? Wat levert dat op?
Hallo Marcia,

Tv rechtstreeks aan de box ( VRIJ NIEUWE tv )

Wifi down 62 up 63

Bekabeld 69 down up load 67



Vorig bericht die ik een paar minuten geleden getypt had , wilde niet verzenden ! Dus maar weer opnieuw!

Zelfs als ik naar de kpn site ga is het een drama! blijft maar laden en laden , maar geen pagina in beeld.

Misschien suc6 na ruim 30 sec. 😥

Net zoals met zoveel pagina's😥

WORD HIER ECHT NIET VROLIJK VAN !!!!
METING BEKABELD GEDAAN MET EEN RECHTSTREEKSE AANSLUITING OP DE V9 (DRAMA)
Er lijkt niet meteen iets mis, maar ik vind 69 Mbit/s niet heel hoog als je 100 Mbit/s moet gaan halen. Wil je in ieder geval je glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos maken? Mocht dat ook niet werken, dan ga ik proberen een monteur naar je toe te laten komen. Hiervoor moet ik onder andere je modem resetten, wat me niet handig lijkt als je thuis aan het werk bent. Als dat wel kan, ben ik er nog tot 1630 uur en morgen ook weer. Laat je dan weten wanneer het je uitkomt dat ik het modem reset en je bel om een afspraak in te plannen? Mocht je het liever 's avonds of in het weekend willen, kan je misschien beter zelf even bellen naar 0800-0402.
Goedemorgen .

Net de modem 5 min stroomloos gemaakt. U mag nu wel de modem resetten hoor !

Groet Jaap
Ha Jaap, heb je de Experiabox of het NT stroomloos gemaakt? Het gaat echt om het NT namelijk. Daar was ik niet helemaal duidelijk in, sorry. Mocht je dat gedaan hebben en zijn de problemen dan niet opgelost, dan kan ik het modem resetten en je meteen even bellen om een afspraak met een monteur te maken.
Glasvezel modem en experiabox stroomloos gehad!
Zoals net telefonisch besproken, lijkt het nu beter te gaan met de snelheid! Houd het even in de gaten en ik zal sowieso einde van de week nog even vragen hoe het ervoor staat!
Ha @Greenberet, welkom! Hoe staat het er nu voor met de snelheid en het thuiswerken?
En als je problemen blijft houden met het traag laden van internet pagina's, kijk dan een of IPv6 aan staat op jouw Experia Box. (http://192.168.2.254)

Zo ja, zet die dan eens uit en kijk of het dan beter werkt.
wjb wat bedoel je ? IPv6 switch (v10)

ik heb het ook soms dat paginas slecht laden ondanks glasvezel 500/500
wjb wat bedoel je ? IPv6 switch (v10)

ik heb het ook soms dat paginas slecht laden ondanks glasvezel 500/500


Op de V10 is dat inderdaad de IPv6 switch.
wjb bedankt deze staat nu uit

kijken of het nu beter gaat met laden pagina's
wjb gedaan. zal ff 2 dagen proefdraaien.
Hallo , nadat ik de IPv6 switch heb uitgezet , gaat het beter. Pagina's laden sneller.

inloggen via citrix gaat ook iets beter.

Maar volgens mij is een gewone V10 stabieler.

Of vergis ik mij!