Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

• May 22, 2024
  • 343 reacties
  • 14669 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Toon eerste bericht

343 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 13, 2025

100 mb download 100 mb upload.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wat vreemd dat je niets meer vernomen hebt na het bericht over de verhoging van je snelheid ​@danyama. Ik raad je dan aan om toch eerst contact te zoeken met onze klantenservice, zodat zij dit kunnen uitzoeken voor je en de juiste persoon er voor aan kunnen spreken. Dit is in ieder geval de snelste manier om het op te lossen. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Mocht daar niets uitkomen of heb je het idee dat er weinig mee gedaan wordt, dan kun je het beste een eigen topic aanmaken. Dan kunnen we even kijken of we iets voor je kunnen betekenen. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 13, 2025

Ga ik doen.

Bedankt.

• Nieuwkomer
  • May 19, 2025

Hoi,

Inmiddels ruim een maand geleden een brief gehad dat mijn snelheid gratis verhoogt zou worden van 100/100 naar 200/200. Echter hierna niets meer vernomen en de snelheid blijft ook na een herstart van het modem hetzelfde.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 20, 2025

Goedemorgen Johan ik ben gaan bellen naar KPN er was iets niet goed gegaan, en morgen woensdag 21-5 wordt mijn snelheid verhoogd.

Er werd gelijk actie ondernomen en mail gekregen als bevestiging.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Johan_97, als jij je abonnement niet hebt gewijzigd rond die melding zou je die verhoging moeten krijgen inderdaad. Het komt soms voor dat de verhoging bij een bepaalde abonnementsvorm hoort en als je naar een andere vorm bent gegaan kan dat de brief gemist hebben. Als je niets hebt gewijzigd aan je abonnement moet je die verhoging nog wel krijgen. Als je nu nog niets gehoord hebt kan ook jij daar het beste een terugbelafspraak voor maken.

• Nieuwkomer
  • May 20, 2025

Hoi ​@Jasper van KPN, begin april per post een brief gehad dat de snelheid verhoogt zou worden. Echter is dit voor jullie support niet terug te vinden, zelf ook niets aan het abbonement gewijzigd. Helaas heb ik de ontvangen brief al lang weggegooid met gedachte komt wel goed kan even duren. Het enige waar julllie mee konden helpen was een wijziging naar 200/200 die goedkoper zou zijn dan mijn huidige abbonement volgens jou collega. Ik zou deze zelf kunnen afsluiten werd aangegeven echter als ik dit zou willen doen dan zou me dit 7 per maand extra kosten wanneer ik de snelheid wijzig. Dit lijkt dus alleen beschikbaar voor nieuwe klanten en niet voor huidige klanten.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 20, 2025

Johan ik werd doorverbonden naar een andere afdeling die technisch verder kan kijken dan de klantenservice misschien dit nog eens proberen.

Ook mijn brief was nergens te vinden.maar ik had hem nog wel.

Succes.

• May 20, 2025

Hoi ​@Jasper van KPN, begin april per post een brief gehad dat de snelheid verhoogt zou worden. Echter is dit voor jullie support niet terug te vinden, zelf ook niets aan het abbonement gewijzigd. Helaas heb ik de ontvangen brief al lang weggegooid met gedachte komt wel goed kan even duren. Het enige waar julllie mee konden helpen was een wijziging naar 200/200 die goedkoper zou zijn dan mijn huidige abbonement volgens jou collega. Ik zou deze zelf kunnen afsluiten werd aangegeven echter als ik dit zou willen doen dan zou me dit 7 per maand extra kosten wanneer ik de snelheid wijzig. Dit lijkt dus alleen beschikbaar voor nieuwe klanten en niet voor huidige klanten.

Als bestaande klant kan je alles krijgen wat nieuwe klanten ook krijgen. Alleen niet de welkomskorting. Maar verder kan je hetzelfde abonnement met dezelfde prijs en dezelfde tv ontvangers krijgen als nieuwe klanten.

Maar je moet wel contractvrij zijn. Als je dat bent kan je gewoon hetzelfde krijgen. En vaak zat is dat inderdaad goedkoper dan het oude abonnement verlengen met korting. 

Bij de nieuwste abonnementsvorm zit er maar 1 euro verschil tussen 100 en 200 mbit. Bij oudere abonnementen 9 euro dacht ik.

Jasper van KPN
Moderator

Die verhoging wordt in verhouding juist meer bij oudere abonnementen gedaan, daardoor de vraag in mijn vorige bericht of je het gewijzigd had ​@Johan_97 😉

Dat je dat niet gedaan hebt en dat de klantenservice er niets over kan zien maakt dat lastig. Je kunt er dan een eigen topic voor aanmaken, dan kunnen we daar met je meekijken. Dat is niet handig in zo'n centraal topic.

• Nieuwkomer
  • May 20, 2025

Hoi ​@Marlon92, inmiddels heb ik als het goed is een maandelijks opzegbare overeenkomst met KPN. Het 200/200 abbo is inmiddels zelfs goedkoper dan mijn huidige 100/100 abbonement, tenzij ik de verhoging zelf in mijn kpn account ga doorvoeren dan zou ik bijna 8 euro extra moeten gaan betalen. Toch nog maar eens bellen dan.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 21, 2025

Goedemorgen, 

Ook ik heb in april een flyer gekregen, dat ik in aanmerking kom voor een gratis snelheidsverhoging van 100/100 naar 200/200. Dit zou automatisch gebeuren.

Helaas tot op heden nog steeds geen snelheidsverhoging gezien.

Ik heb de laatste tijd niets meer aangepast in mijn abonnement, dus mij lijkt dat dit niet tot de vertraging kan leiden.

Ben ik blij gemaakt met een dode mus!?

Groet,

Theo

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik denk niet dat je blij bent gemaakt met een dode mus ​@Theo v H. Ben het wel met je eens dat de verhoging al enige tijd geleden is gecommuniceerd. Intern binnen KPN zal ik voor je eensn avraag doen over de stand van zaken. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 21, 2025

Dank voor je snelle reactie Jeroen!

Ik wacht het af en hoor graag je feedback wat de status is.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er is ook al een terugkoppeling ​@Theo v H. De upgrade is voor jou klaargezet en zal binnen 2 werkdagen zichtbaar zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 21, 2025

Dank je wel Jeroen voor het in orde maken van deze gratis upgrade. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 21, 2025

Beste Jeroen,

Zojuist een mailtje gekregen van de wijziging.

Maar ik begrijp iets niet.

Ik zie dat de glasvezel upgrade verwijderd is qua dienst en dat sneller internet tot 200Mbps is toegevoegd.

Maar als ik nu in de mijn kpn app kijk zie ik dat mijn internet snelheid 200/20 Mbps is geworden.

Betekent dat door dit “cadeautje“ mijn upgrade snelheid verlaagt wordt van 100Mbps (100/100) wat ik had naar 20Mbps.

Dat is eigenlijk niet wat ik zou verwachten als cadeautje en wil ook niet qua upgrade snelheid naar beneden.

Ik zou 200/200Mbps verwachten aangezien ik glasvezel heb.

Groet,

Theo 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Je krijgt de 200mbit snelheid als gratis upgrade. De nieuwe snelheid is qua download is 200mbit. Het is wel zo dat de snelheden die KPN tegenwoordig aanbied, gelijk zijn over alle verbindingstypes die er zijn. Er zijn geen speciale glasvezel snelheden meer als er een gratis upgrade zoals bij jou wordt gedaan. 

• May 21, 2025

Beste Jeroen,

Ik zie dat de glasvezel upgrade verwijderd is qua dienst en dat sneller internet tot 200Mbps is toegevoegd.

Maar als ik nu in de mijn kpn app kijk zie ik dat mijn internet snelheid 200/20 Mbps is geworden.

Betekent dat door dit “cadeautje“ mijn upgrade snelheid verlaagt wordt van 100Mbps (100/100) wat ik had naar 20Mbps.

Dat is eigenlijk niet wat ik zou verwachten als cadeautje en wil ook niet qua upgrade snelheid naar beneden.

De upload zal ook gewoon 200 mbit zijn. Ondanks dat er 200/20 staat. Dit kan je zelf controleren met een speedtest. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Beste Jeroen,

De upload zal ook gewoon 200 mbit zijn. Ondanks dat er 200/20 staat. Dit kan je zelf controleren met een speedtest. 

Dat hoeft niet asynchrone snelheden waren ooit normaal 

• May 21, 2025

Dat hoeft niet asynchrone snelheden waren ooit normaal 

Op koper. En in het begin op glasvezel misschien ook. Maar tegenwoordig is dat op glasvezel geschiedenis volgens mij.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 21, 2025

Dank voor jullie reactie om mijn verwarring op te helderen.

Super dat de down- & upload snelheid gelijk blijft. 😀 

Ik ga het controleren met een speedtest zodra ik thuis ben. 

• Topper
  • May 21, 2025

Ik heb onlangs, net als Theo v. H., een bericht ontvangen waarin werd aangegeven dat mijn internetsnelheid kosteloos verhoogd zou worden van 100 naar 200 Mb. Tot zover klonk dat als een mooi gebaar.

Vandaag ontving ik echter een e-mail waarin wordt gesuggereerd dat ik zelf een wijziging van mijn abonnement zou hebben aangevraagd, waarbij ook de glasvezelupgrade door sneller internet vervangen zou zijn. Dit is onjuist: ik heb geen enkele wijziging aangevraagd. Volgens het oorspronkelijke bericht zou het om een cadeautje van KPN gaan, maar het resultaat is helaas anders: mijn uploadsnelheid is nu teruggebracht naar 20 Mb.

Misschien is de werkelijke uploadsnelheid op dit moment nog hoger, maar formeel heb ik nu slechts recht op 20 Mb upload. Dat betekent dat KPN mijn uploadsnelheid op elk gewenst moment zou kunnen beperken. En doordat het nu lijkt alsof ik zelf de wijziging heb aangevraagd, heb ik formeel geen poot om op te staan.

Op deze manier is dat ‘cadeautje’ voor mij helemaal geen verbetering. Ik wil dan ook ofwel een schriftelijke bevestiging dat ik kosteloos door KPN ben overgezet naar een hogere snelheid — zonder dat dit als een door mij aangevraagde wijziging wordt geregistreerd — met behoud van een uploadsnelheid van minimaal 100 Mb conform mijn oorspronkelijke contract, of ik wil dat mijn oorspronkelijke abonnement (100/100 Mb) wordt hersteld.

Ik overweeg op basis hiervan serieus of ik het contract na afloop van de huidige looptijd nog wil verlengen. Deze gang van zaken stelt mij namelijk behoorlijk teleur. Ik voel me eigenlijk nogal belazerd. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 22, 2025

Ik heb een speedtest gedaan en het klopt dat mijn down- en upload snelheid beiden 200Mbps zijn.

Ondanks dat in mijn KPN app staat dat mijn upload snelheid 20Mbps zou zijn.

Dat is wel verwarrend maar helemaal tevreden met deze snelheden.

Groet,

Theo

• May 22, 2025

Dat was bij mij ook zo. Ik had tot oktober nog koper en de daarbij behorende asymmetrische snelheden (100/10, in de praktijk 100/60). Dat is toen gratis verhoogd naar 200/20 (200/60). In de tussentijd kreeg ik glasvezel maar mij abo bleef administratief op 200/20 staan ook al haalde ik vooral op de upload ruim meer dan 200 Mb/s. Blijkbaar is kpn's administratie op dit gebied niet voorbereid op omzettingen van koper naar glasvezel. 

@EmileS je hoeft je niet druk te maken dat kpn je upload gaat beperken: de tijd dat kpn (kortstondig) ook op glasvezel asymmetrische snelheden hanteerde ligt gelukkig ver achter ons.