Skip to main content
Sticky

Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen

• May 22, 2024
  • 343 reacties
  • 14672 keer bekeken
Gratis snelheidsverhoging: meestgestelde vragen
Toon eerste bericht

343 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • May 22, 2025

Gisteren is hier gratis de snelheid verhoogd naar 200Mb (oud Telfort klant, glasvezel). Het oude abonnement was 100Mb maar in de praktijk was dit altijd 120 Mb. Per saldo dus nog steeds een prima welkome verbetering. De vraag die blijft hangen is wel waarom ik dan ben uitverkoren (volgens de email omdat de KPN blij is met mij als klant 😊 ) ?
Is het soms handiger in de lokale centrale router/switch om alle 'langzame’ abo's in 1 groep van 200Mb te zetten? Is het een soort loterij? Is het als dank omdat ik ook tester was voor de KPN TV+ box? Of omdat ik gebeld heb naar de klantenservice om mijn abo naar een nieuw abo van 200Mb over te zetten (standaard voor nieuwe abonnees) wat niet kon omdat ik nog in de vaste contractperiode zit? Het blijft gissen vooralsnog…..

Maar bedankt KPN 😉

• Topper
  • May 22, 2025

@EmileS je hoeft je niet druk te maken dat kpn je upload gaat beperken: de tijd dat kpn (kortstondig) ook op glasvezel asymmetrische snelheden hanteerde ligt gelukkig ver achter ons.

Feit is dat ik nu administratief geen glasvezel meer heb, maar sneller internet. Ik vraag me ook af waarom ik voor dit cadeautje ben geselecteerd. Is het makkelijk voor KPN om mij als het nodig is (bijvoorbeeld ivm capaciteit) van de glasvezel af te halen? Formeel heb ik nu recht op 20MB upload en niet de 100MB waar ik voor getekend heb. Saillant detail is dat ik mijn contract niet mocht openbreken om maar de nieuwe abonnementsvorm te gaan, maar KPN het nu wel zelf doet… Ik was er daarom vanuit gegaan dat ik maar 200MB zou gaan binnen de door mij afgesloten abonnementsvorm. 

Vraag me toch af wat daar de achterliggende commerciële reden is... Voelt voor mij nog steeds niet als een cadeautje helaas :(. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

@EmileS je hoeft je niet druk te maken dat kpn je upload gaat beperken: de tijd dat kpn (kortstondig) ook op glasvezel asymmetrische snelheden hanteerde ligt gelukkig ver achter ons.

Feit is dat ik nu administratief geen glasvezel meer heb, maar sneller internet. Ik vraag me ook af waarom ik voor dit cadeautje ben geselecteerd. Is het makkelijk voor KPN om mij als het nodig is (bijvoorbeeld ivm capaciteit) van de glasvezel af te halen? Formeel heb ik nu recht op 20MB upload en niet de 100MB waar ik voor getekend heb. Saillant detail is dat ik mijn contract niet mocht openbreken om maar de nieuwe abonnementsvorm te gaan, maar KPN het nu wel zelf doet… Ik was er daarom vanuit gegaan dat ik maar 200MB zou gaan binnen de door mij afgesloten abonnementsvorm. 

Vraag me toch af wat daar de achterliggende commerciële reden is... Voelt voor mij nog steeds niet als een cadeautje helaas :(. 

Je gaat nooit van glasvezel terug op koper 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JoopAtForum! Er is geen mysterieuze achterliggen reden voor dit cadeau hoor :-) . Zoals de e-mail aangeeft we zijn gewoon blij met je als klant! 

En ​@EmileS dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik snap dat dit dan even niet als een cadeautje voelt. Ik wil dit wel even boven tafel krijgen. Zou je jouw gegevens van het abonnement kunnen invullen in jouw profiel en mij hier een seintje kunnen geven? Dan loop ik dat voor je na!

Edit: Ik heb nog niet iets voor de hand liggend kunnen vinden, EmileS. Ik heb je laatste bericht afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt zodat we even verder kunnen zonder dat dit topic vol raakt

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 22, 2025

Een aantal weken, ik denk wel langer dan een maand geleden heb ik de bewuste email ook ontvangen van de snelheidsverhoging van van 100 mbps naar 200 mbps maar nog niets ontvangen. Enig idee wanneer dat voor mij in gaat?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@freak969, ik zie die communicatie over de snelheidsverhoging hier niet terug bij jouw abonnement. Kun je iets specifieker aangeven wanneer je de mail hebt gekregen, en was dat op het mailadres dat je hier op de community gebruikt? Dan kan ik dit voor je nakijken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Ik weet niet welk e-mailadres je hebt, maar dat was gewoon op mijn hoofd emailadres die bij jullie bekend is. Waar kan ik mijn e-mailadres vinden die bij jullie bekend is? Ik kan niet exact aangeven wanneer ik de mail heb ontvangen in ieder geval langer dan een maand geleden.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik bedoel het mailadres van het KPN ID waarmee je ook hier op de community inlogt, ik zie een voornaam-achternaam kpnmail adres hier staan, dat lijkt me dan te kloppen met wat jij aangeeft. Ik ga even navraag doen, ​@freak969.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Ik bedoel het mailadres van het KPN ID waarmee je ook hier op de community inlogt, ik zie een voornaam-achternaam kpnmail adres hier staan, dat lijkt me dan te kloppen met wat jij aangeeft. Ik ga even navraag doen, ​@freak969.

Klopt dat is mijn hoofd e-mailadres.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 23, 2025

Hallo heb 18 april bericht gehad van internet versnelling voor mij, maar wanneer wordt dat doorgevoerd?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 23, 2025

Hallo heb 18 april bericht gehad van internet versnelling voor mij, maar wanneer wordt dat doorgevoerd?

Er staat als het goed is in de brief binnen 1 maand

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Ik lees dat er mogelijk een snelheids verhoging aan zit te komen?

Heb al glasvezel vanaf het begin dat het hier kon maar ik krijg nooit een nieuwsbrief via mijn kpnmail.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 23, 2025

Klopt, maar die maand is al om. 

Erwin van KPN
Moderator

Ik lees dat er mogelijk een snelheids verhoging aan zit te komen?

Heb al glasvezel vanaf het begin dat het hier kon maar ik krijg nooit een nieuwsbrief via mijn kpnmail.

Het is een persoonlijk aanbod dat een bepaalde groep klanten krijgt (dus veel op plekken waar het technisch ook gerealiseerd kan worden).  

Dat gaat per persoonlijke mail. Dus al jij wel gewoon mailtjes van KPN krijgt mbt je abonnement  dan ben je simpelweg nog niet meegenomen in zoiets.  

Erwin van KPN
Moderator

Kun jij je profiel invullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kan ik kijken hoe de vork in de steel zit. Geef ook aan welke snelheidsupgrade je precies aangeboden hebt gekregen.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 23, 2025

Kun jij je profiel invullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kan ik kijken hoe de vork in de steel zit. Geef ook aan welke snelheidsupgrade je precies aangeboden hebt gekregen.

Ik heb de profiel in gevuld 

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Beste Erwin,

krijg nooit een mail van KPN ook niet als er div. aktie zijn tijdens feestdagen lees ik altijd ergens anders, maar mag wel ruim 90 euro elke maand aftikken.

Erwin van KPN
Moderator

Beste Erwin,

krijg nooit een mail van KPN ook niet als er div. aktie zijn tijdens feestdagen lees ik altijd ergens anders, maar mag wel ruim 90 euro elke maand aftikken.

Kijk even in je MijnKPN omgeving of je misschien correspondentie hebt geblokkeerd. En zo niet, maak een terugbelafspraak zodat een collega dat samen met jou kan oplossen

• May 23, 2025

@Mout23 ik krijg het idee dat die mail abusievelijk is verstuurd. Heb je de mail nog, Mout? 

Ik heb een brief gehad op 18 april. 

Kun je een foto plaatsen van die brief?

Heb vorige maand ook mobiel sim only besteld bij KPN. 

Dan kan het zomaar zijn dat daarmee de gratis verhoging gecanceld is...

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb een mail gestuurd naar onze contact persoon die over dit soort campagnes gaat. Zodra ik meer weet laat ik het jou weten. 

Erwin van KPN
Moderator

@Mout23 ik krijg het idee dat die mail abusievelijk is verstuurd. Heb je de mail nog, Mout? 

Ik heb een brief gehad op 18 april. 

Kun je een foto plaatsen van die brief?

Heb vorige maand ook mobiel sim only besteld bij KPN. 

Dan kan het zomaar zijn dat daarmee de gratis verhoging gecanceld is...

Dat betwijfel ik, Marlon.  De vaste en mobiele leverstraat staan los van elkaar (tot op zekere hoogte).  Ik sluit uiteraard niks uit, maar ik denk dat we dit ergens anders moeten zoeken. Anyway, ik heb het verzoek gedaan om dit verder uit te zoeken. Update volgt.  (en om geen hoge verwachtingen te creeren: Het antwoord kán zijn, dat we een fout gemaakt hebben en het dus niet doorgaat. )

smurf038
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • May 23, 2025

Beste Erwin.

Alles staat blauw aangevinkt behalve sms

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Mout23 .  Ik weet nu voldoende en de mail is de deur uit. Je hoeft hierover dus niet meer te reageren.  Ik verwijder even een paar comments om het overzichtelijk te houden.

Zodra we meer weten zoeken we je hier op! :-)

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 23, 2025

Hoi ​@Mout23 .  Ik weet nu voldoende en de mail is de deur uit. Je hoeft hierover dus niet meer te reageren.  Ik verwijder even een paar comments om het overzichtelijk te houden.

Zodra we meer weten zoeken we je hier op! :-)

Alvast bedankt.

Erwin van KPN
Moderator

Beste Erwin.

Alles staat blauw aangevinkt behalve sms

Dan zou ik die terugbelafspraak inplannen, zoals ik adviseerde in mijn eerdere comment. Een collega kan dan samen met je checken of alle gegevens goed staat.