Skip to main content
Vraag

Gratis snelheidsverhoging naar 500 Mbit/s maar meet 120 Mbit/s

• August 27, 2026
  • 79 reacties
  • 1009 keer bekeken

Toon eerste bericht

79 reacties

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2026

Toch haalde ik gister 300 mbit en nu weer lager. 

En bekabeld?

Ik kijk morgen even, die laptop nu even niet hier. 

• Auteur
  • Helper
  • September 19, 2026

En bekabeld?

90 om 100 mbit.  De tv was gister bij thuiskomst ook al aan het haperen, gaat ook over de wifi. Wanneer ik de wifimanager draaide schoot de snelheid een tijdje naar 240mbit om vervolgens weer te zakken  naar lager. En ik ontving toch echt 500mbit. En dit gaat mij niet om de monteur, want het ziet er allemaal wel keurig uit in de kast:)

Afgelopen week had ik ook een nieuwe cat 6a kabel tussen de modem en mijn wifischotel 1 geplaatst. Dit heb ik net ook verwisseld met de oude cat 6 maar de lage snelheid blijft. 

rvk01
Slimmerik
  • September 19, 2026

En bekabeld?

90 om 100 mbit.  De tv was gister bij thuiskomst ook al aan het haperen, gaat ook over de wifi. 

Je zegt 90 om 100 en haalt er daarna gelijk weer wifi bij (met "ook over wifi")?? Dan weet ik het ook niet meer. Bekabeld behoor je 500/510 te krijgen. Dat is iets dat bekeken moet worden. Dan moet je nog helemaal niet naar wifi kijken (wat jij elke keer weer doet). Maar aangezien je toch niets bekabeld hebt zal dat wel niet aan de orde zijn. Wifi is verder niet gegarandeerd en heeft veel externe invloeden. Je kunt nog met een wifi analyzer aan de gang gaan om het wifi te optimaliseren maar als we niet eens zeker weten wat er bekabeld binnen komt heeft dat ook niet zoveel zin. 

• Auteur
  • Helper
  • September 19, 2026

En bekabeld?

90 om 100 mbit.  De tv was gister bij thuiskomst ook al aan het haperen, gaat ook over de wifi. 

Je zegt 90 om 100 en haalt er daarna gelijk weer wifi bij (met "ook over wifi")?? Dan weet ik het ook niet meer. Bekabeld behoor je 500/510 te krijgen. Dat is iets dat bekeken moet worden. Dan moet je nog helemaal niet naar wifi kijken (wat jij elke keer weer doet). Maar aangezien je toch niets bekabeld hebt zal dat wel niet aan de orde zijn. Wifi is verder niet gegarandeerd en heeft veel externe invloeden. Je kunt nog met een wifi analyzer aan de gang gaan om het wifi te optimaliseren maar als we niet eens zeker weten wat er bekabeld binnen komt heeft dat ook niet zoveel zin. 

Wat ik zei klopte. beide zat gewoon laag. Ik heb zojuist een fabrieks reset gedaan. de snelheid is nu wel in orde 550 om 622 op de laptop met kabel  (wifiman). De wifi is momenteel traag. En dat er geen garantie op snelheid via wifi zit, dat verhaal ken ik nu wel. Ik haalde altijd keurig 200mbit op het oude abonnement. nu haal ik weer krap 100 mbit. Ik ben al bezig met uitsluiten van zaken. De tv neemt wel een aardige hap uit de snelheid want aan of uit scheelt enorm. Ok dat kan ik nog begrijpen. ik heb nog een reserve wifipunt en ga daar maar even mee aan de gang. Mogelijk zit daar nog iets niet helemaal lekker.