Skip to main content

Met een abbo van XS4ALL/kpn heb ik een gratis verhoging naar een supersnel van 200/200 mb gekregen. Helaas kom ik met diverse speedtests hardwired niet hoger dan 100/100mb. De glasvezel modem diverse keren van de spanning afgehaald en mijn Fritzbox 7590 is ook al spanningsloos geweest, diverse keren zelfs.. De poorten van de FB staat open voor 1gb en verder staat mijn pc en andere apparaten via een gb switch aangesloten.

Precies 100/100?

Zijn de kabels geschikt voor hoger dan 100mb? Hoger dan Cat5e.

Welk glasvezelkastje heb je? Sommige zijn beperkt tot 100mb.

Kan je netwerkkaart meer dan 100mb aan?

Haal je via wifi wel boven de 100?

 


Dennis, nee, mijn speedtest geeft 90+ upload- en download aan. Netwerk kabels cat6. Netwerkkaart op diverse pc's 1gb. Speedtest via tablet (wifi 2,4gb) geeft 50+ up- en download. Glasvezel kastje moet ik morgen even kijken. Het is in ieder geval een wit kastje. Standaard levering van xs4all toendertijd tezamen met de Fritzbox.

In ieder geval vast bedankt voor jouw hulp.


Hoi @Brilman 

Omdat er met regelmaat vragen worden geplaatst op het forum van KPN, over de gratis snelheidsverhoging van het internetabonnement, is daar nu een speciaal kennisbank voor aangemaakt door moderator @Alexandra van KPN , waarin je alle antwoorden in kunt terug vinden:

Hierin staat ook vermeld, dat de nieuwe snelheid binnen 1 maand beschikbaar komt, na ontvangst van de speciale e-mail.
Dus het is niet direct beschikbaar, nadat je de e-mail hebt ontvangen.

Dus nog even geduld.


Die Email heb ik zeker meer dan 3 maanden geleden al gekregen. Ik had 50/50mb en nu krijg ik 100/100mb. Dus ze hebben al iets gedaan. Geduld heb ik al lang gehad.


Hallo Dennis, hierbij de rest van de informatie. Het glasvezel modem is een Genexis. 1gb uitvoering.

Goasvezelmodem

Hopelijk heb je nu voldoende info. Vast bedankt!


Ha @Brilman, welkom! Gek dat het niet aangepast is nog! Kan het zo zijn dat jij in de tussentijd zelf een abonnementswijziging hebt gedaan, waardoor je niet meer aan de voorwaarden voor de verhoging voldoet? Aan je apparatuur ligt het niet, zo te zien! Mocht je het idee hebben dat er iets niet klopt, bel dan even met 020-3987666. Mijn collega's kijken graag met je mee!


Hallo Marcia, ik heb niets gewijzigd aan mijn abbo. Ik heb de helft van de beloofde snelheid, dus er is wel iets gebeurd. Ik ga zelf nog wat proberen met een notebook met een live cdrom in ieder geval de laatste versie drivers te hebben. Lukt het dan nog niet, dan ga ik bellen.


Reageer